2010
|
|
hori da, bestalde, gero eta buruhauste gehiago sortzen duen alorra.
|
Hizkuntzen
trataera bateratua bideratzen saiatu da, horretarako, bertako hainbat espezialista, ikastetxe eta irakasle multzo. Aparteko eragina izan dute, hizkuntzen trataeran, unibertsitate alorreko irakasle eta ikertzaile adituek.
|
2014
|
|
Egoera berri honek eskatzen du alderdi metodologikoetan sakontzea, horrela optimizatzeko hizkuntzen ikas irakaste prozesuak eskolaren eremuan. Ildo horretan, ikuspegi berriak planteatzen dira, hala nola Hizkuntza eta Edukiak Batera Ikastea (zeinen bertsio elebidunean baden Euskal Herrian eskarmentu ez gutiestekomodukoa), eta horrekin konbinatuta baita
|
Hizkuntzen
Trataera Bateratua ere (itxura baitu horren garapena bultzatu nahi dela etorkizun hurbilean). Alderdi metodologiko horiek, berriz, ikastetxe bakoitzaren Hizkuntza Proiektuan integratzekoak dira, eta dokumentu horretan garatu da zer irizpide eta jokabide erabiliko diren hizkuntzak ikas irakasteari eta erabiltzeari begira, eta inguruaren ezaugarriei arreta jarririk, nolako trataera eman zaion hizkuntza eta aldaera bakoitzari.
|
|
TIL: Tratamiento Integrado de Lenguas (euskaraz, HTB:
|
Hizkuntzen
Trataera Bateratua). Funtsean, TIL izeneko eredu aldaerak hauek dira:
|
2015
|
|
•
|
Hizkuntzen
trataera bateratua, neurri batean bederen, bultzatzea hizkuntzak uztartuz (euskara, gaztelania eta atzerriko hizkuntzak).
|
2016
|
|
ikasturtean hasi zen UPNren Gobernua British eredua probatzen. TIL(
|
Hizkuntzen
Trataera Bateratua) ezaguna etorri zen ondoren, eta azkenik IIP (Ingelesez Ikasteko Programa). Ikasleak mundu globalizaturako prestatu nahi zituzten, ingeles maila bikaina lortuko zuten gaztetxoak lan merkatuan airoso ibiltzeko.
|
|
Sare guztia hartuta, Lehen Hezkuntzatik aurrera ikasleen% 61ek baino gehiagok ez du euskara edo euskaraz batere ikasten; beraz, Nafarroako ikasle guztientzat ziurtatu litzateke euskararen gutxieneko ezagutza. PAI alde batera utzi, eta ganorazko
|
Hizkuntzen
Trataera Bateratua ezarri litzateke.
|
2019
|
|
|
Hizkuntzen
Trataera Bateratua (HTB). Euskarari dagokionez aurrerapen txikiak izan dira.
|
2021
|
|
IE3 k adibidetzen duen moduan, hizkuntza eta literaturan esaterako, liburu jakin batzuk lantzen direnean, ikasleei kostatzen zaie kontatzen dena kokatzea eta ulertzea testuingurua falta zaielako, eta hori zaila da ikasgai bakar batetik soilik lantzea. Eta, hizkuntzen didaktikaren kasuan,
|
Hizkuntzen
Trataera Bateratuaz (HTB) Hizkuntzen Tratamendu Integratua OHC n ere mintzatzen dira; horren beharraz, hain zuzen ere. Curriculumak nahiz ikastetxeetako programazioek horren aldarria eta sustatzeko eskaera egiten duten arren, ondoren ikastetxeetan nekez gelaratzen dira izaera horretako proposamenak, BHn bereziki, ez bada horrelako ikuspegi integral batez sortutako materiala erabiltzen (IE7), EKI ikasmateriala, esaterako.
|
2022
|
|
Hitzaldiak lau hizkuntzatan eman ziren: ingelesez, frantsesez, gaztelaniaz eta euskaraz,"
|
Hizkuntzen
trataera bateratua" mintegiak antolatua baitzen jardunaldia, aipatutako ikastetxeetatik etorritako berrehun ikaskideren eta irakasleren aurrean.
|
2023
|
|
|
Hizkuntzen
trataera bateratua
|
|
Era berean,
|
Hizkuntzen
Trataera Bateratuari ere berebiziko ekarpena egin dio Bronckarten ikuspegiak; izan ere, ikasleak hizkuntza batean landutakoa beste hizkuntza batean erabiltzeko bidean ezinbestekoa den kontzientzia metalinguistikoa garatzeko aukera ematen baitu. Aipatu berri ditugun geruza bakoitzean erabili beharreko hizkuntza baliabideak hizkuntza desberdinetan nola baliatzen diren hausnartu behar du ikasleak.
|
|
Horrek testugintzaren lanketa aipatutako ikasgaian kokatzen du, esaterako, Matematikan, Filosofian, Gizarten edo Biologian...
|
Hizkuntzen
Trataera Bateratuaren oinarriak erabilita, testugintza beste hizkuntza batean ere landu daiteke Bigarren Hezkuntzan, esaterako, gaztelaniaz edo ingelesez ahozko azalpen baten egitura eta ideien antolamendua eginda.
|