Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 26

2011
‎Hizkuntza ekologia Euskal Herrian gaur egun, eragileen ikuspegia artikulupean, arestian aipaturiko mintegian landutako ideiak biltzen dira (Hizkuntza ekologiari buruzko Diziplinarteko Mintegia, Andoain). han, bertaraturikoen artean sorturiko hausnarketak, kezkak eta nondik norakoaren berri ematen da. zenbaki monografiko honi amaiera emateko Soziolinguistika klusterrak euskal herriko unibertsitateko udako ikastaroetan Hizkuntza ekologia; teoriatik praktikara izeneko ikastaroan eskainitako bi saio biltzen dituzten artikulu bana ekarri ditugu. Lehenak, Jon Sarasuak Euskaldungoaren egungo beharrak eta hizkuntza ekologia izenburupean eginiko hitzaldiaren muina biltzen du, eta bigarrenak, Hizkuntza ekologiaren diskurtsoaren onurak eta zailtasunak izenburupean eginiko mahai ingurukoarena.
2016
‎" DiKomA Proiektua. Hizkuntza ekologiaren Diskurtsoaren bidez Komunitatea Ahalmentzen laguntzeko Proiektua" J. Inazio Markok eta Beatriz Akizuk idatzi duten artikulua bete betean dator BAT zenbaki honetako gai monografikoarekin, nahiz eta ez den arestian aipaturiko Topaldian aurkeztu. Udalerri mailan hizkuntza ekologiaren diskurtsoa sozializatzeko eta horren bidez hizkuntzakomunitatearen sistema ahalmentzeko buruturiko proiektua izan da honakoa, eta bere emaitza nagusia, dagoeneko ezaguna den EkoLingua Solas jokoa da.
‎Bigarren eta hirugarren faseetan, sortutako tresna eta esku hartzearen dinamikari buruzko balorazioak jasotzeko eta prozesuaren zein baliaDiKomA Proiektua. Hizkuntza ekologiaren Diskurtsoaren bidez Komunitatea Ahalmentzen laguntzeko Proiektua – J. Inazio Marko Juanikorena eta Beatriz Akizu bidearen ebaluazioa egin ahal izateko, bigarren fasean herrietako dinamizatzaileekin talde eztabaida egituratuak egin ziren interbentzioaren aurretik eta ondoren, interbentzioan parte hartu zuten herritarrei pasa zitzaien eta taldekako balorazio orriak jaso ziren, eta ...
‎DiKomA Proiektua. Hizkuntza ekologiaren Diskurtsoaren bidez Komunitatea Ahalmentzen laguntzeko Proiektua – J. Inazio Marko Juanikorena eta Beatriz Akizu
‎Inazio Marko Juanikorena eta Beatriz Akizu – DiKomA Proiektua. Hizkuntza ekologiaren Diskurtsoaren bidez Komunitatea Ahalmentzen laguntzeko Proiektua tzen dira iraunkortasunarekiko ardurarekin erlaziona daitezkeen eta jada aipatu ditugun ‘erantzukizuna’ren eta ‘ardura pertsonala’ren argudioak.
‎Ideia horiek afinitate diagrama bidez sailkatu eta mapa batean jaso ziren. Ondoren, eta horiek guztiak kontuan hartuz, Corpusaren lehen zirriborroak prestatu eta horiei ekarpenak eginez, fase honen emaitza nagusia izan den Corpus horren azken txostena osatu zen, hau da, Hizkuntza ekologiaren diskurtsoaren ideia nagusien bilketa: Materialen Corpusa izeneko Txostena.
‎DiKomA Proiektua. Hizkuntza ekologiaren Diskurtsoaren bidez Komunitatea Ahalmentzen laguntzeko Proiektua – J. Inazio Marko Juanikorena eta Beatriz Akizu
‎J. Inazio Marko Juanikorena eta Beatriz Akizu – DiKomA Proiektua. Hizkuntza ekologiaren Diskurtsoaren bidez Komunitatea Ahalmentzen laguntzeko Proiektua
‎DiKomA Proiektua. Hizkuntza ekologiaren Diskurtsoaren bidez Komunitatea Ahalmentzen laguntzeko Proiektua – J. Inazio Marko Juanikorena eta Beatriz Akizu
‎J. Inazio Marko Juanikorena eta Beatriz Akizu – DiKomA Proiektua. Hizkuntza ekologiaren Diskurtsoaren bidez Komunitatea Ahalmentzen laguntzeko Proiektua
‎Jokoaren potentzialtaDiKomA Proiektua. Hizkuntza ekologiaren Diskurtsoaren bidez Komunitatea Ahalmentzen laguntzeko Proiektua – J. Inazio Marko Juanikorena eta Beatriz Akizu suna eta zabaltzen dituen aukerak nabarmendu zuten. Zentzu horretan, badirudi jokoak era guztietako herritarrengana heltzeko bidea irekitzen duela eta betiko formatuetatik haratago doala, berritzailea izanik.
‎J. Inazio Marko Juanikorena eta Beatriz Akizu – DiKomA Proiektua. Hizkuntza ekologiaren Diskurtsoaren bidez Komunitatea Ahalmentzen laguntzeko Proiektua
‎Joko hau, hizkuntza ekologiaren ezaguDiKomA Proiektua. Hizkuntza ekologiaren Diskurtsoaren bidez Komunitatea Ahalmentzen laguntzeko Proiektua – J. Inazio Marko Juanikorena eta Beatriz Akizu
‎Jokalariek taldearen erantzun bateratua adosten eta jokaldiak (Jokoa bai?) osatzen saiatu behar dute a) Aurreko bueltan eztabaidan zehar mahaian osatu dituzten karDiKomA Proiektua. Hizkuntza ekologiaren Diskurtsoaren bidez Komunitatea Ahalmentzen laguntzeko Proiektua – J. Inazio Marko Juanikorena eta Beatriz Akizu
‎J. Inazio Marko Juanikorena eta Beatriz Akizu – DiKomA Proiektua. Hizkuntza ekologiaren Diskurtsoaren bidez Komunitatea Ahalmentzen laguntzeko Proiektua
‎DiKomA Proiektua. Hizkuntza ekologiaren Diskurtsoaren bidez Komunitatea Ahalmentzen laguntzeko Proiektua – J. Inazio Marko Juanikorena eta Beatriz Akizu
‎J. Inazio Marko Juanikorena eta Beatriz Akizu – DiKomA Proiektua. Hizkuntza ekologiaren Diskurtsoaren bidez Komunitatea Ahalmentzen laguntzeko Proiektua
‎DiKomA Proiektua. Hizkuntza ekologiaren Diskurtsoaren bidez Komunitatea Ahalmentzen laguntzeko Proiektua – J. Inazio Marko Juanikorena eta Beatriz Akizu
‎J. Inazio Marko Juanikorena eta Beatriz Akizu – DiKomA Proiektua. Hizkuntza ekologiaren Diskurtsoaren bidez Komunitatea Ahalmentzen laguntzeko Proiektua
Hizkuntza ekologiaren Diskurtsoaren bidez Komunitatea Ahalmentzen laguntzeko Proiektua j. Inazio Marko juanikorena
‎J. Inazio Marko Juanikorena eta Beatriz Akizu – DiKomA Proiektua. Hizkuntza ekologiaren Diskurtsoaren bidez Komunitatea Ahalmentzen laguntzeko Proiektua
‎DiKomA Proiektua. Hizkuntza ekologiaren Diskurtsoaren bidez Komunitatea Ahalmentzen laguntzeko Proiektua – J. Inazio Marko Juanikorena eta Beatriz Akizu
‎J. Inazio Marko Juanikorena eta Beatriz Akizu – DiKomA Proiektua. Hizkuntza ekologiaren Diskurtsoaren bidez Komunitatea Ahalmentzen laguntzeko Proiektua egiten dio aipamena. Hurbilpen horrek biologiarekin lotutako fenomenoak aztertzeko zein gizarte garapeneko arazoetan historikoki erabili izan den ekologia kontzeptuaren metafora hartu eta hizkuntzen gizarte prozesuen azterketara zabaldu eta egokitu du.
‎state of the art 1998 izenburua du, gaiaren garapenaren hogeita hamar urte laburtzen ditu eta bertan bloke osagarriak diren ekologiaren erabilera metaforikoak eta ez metaforikoak bereizten ditu, lehen aipatu ildotik, batetik ekologia linguistikoa eta bestetik linguistika ekoDiKomA Proiektua. Hizkuntza ekologiaren Diskurtsoaren bidez Komunitatea Ahalmentzen laguntzeko Proiektua – J. Inazio Marko Juanikorena eta Beatriz Akizu
2021
Hizkuntza ekologiaren diskurtsoa zabaltzea
2022
‎Beraien Hedatu hezkuntza proiektuan aipatzen den bezala, ikastetxeetan soziolinguistikari dagozkion gaiek ez dute pisu askorik izan tradizionalki eta gaur egun, irakasteko moduaren eta ikastetxearen arabera alde handiak daude soziolinguistika lantzerakoan. Hizkuntza ekologiaren diskurtsoa zein euskararen arnasguneen kontzeptua oraindik ez daude barneratuta hezkuntzaren eremuan eta irakasle guztiek orokorrean, eta hizkuntzetakoek bereziki, soziolinguistika esparruko formazio beharra daukate. Ondorioz, ikasleek euskararen normalizazio prozesua ez dute modu sakonean barneratuta:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia