2010
|
|
|
Hiru
ikasturteak alderatzen baditugu gero eta proportzio berdintasun gehiago bada ikasle herritarren eta etorkinen artean. Ikasturte bakoitz, 100 ikasle hartuz, hona nola banatzen diren herritarrak eta etorkinak:
|
|
|
Hiru
ikasturteen bataz bestekoa bilatzen badugu, herriko ikasleen eta etorkinen arteko ezberdintasuna doi bat herrikoen abantailetan da: 100 ikasleetan 58 herrikoak dira eta 42 kanpokoak.
|
|
|
Hiru
ikasturteak
|
|
|
Hiru
ikasturteak
|
|
|
Hiru
ikasturteak orokorrean hartuz, ohargarri da genero proportzioa kasik berdina dela herritarretan eta etorkinetan: 100 ikasletan 53 emazte eta 47 gizon.
|
|
|
Hiru
ikasturteak
|
|
|
Hiru
ikasturteak
|
|
|
Hiru
ikasturteen arteko konparaketa bat egiten badugu, ohartzen gara orokorrean erantzun duten ikasleen kopurua 63 ikaslez handiagotu dela. Baina herriko ikasleak kasik 80ez guttiagotu direlarik, etorkinak 140ez emendatu dira.
|
|
|
Hiru
ikasturteak
|
|
|
Hiru
ikasturteak metatuz erran dezakegu adinarte gazteena kasik 4 aldiz jendetsuago dela herrikoetan ezinez eta etorkinetan (%26 versus %7). Alderantziz adinarte zaharrena kasik 2 aldiz jendetsuago da etorkinetan (%29 versus %16).
|
|
|
Hiru
ikasturteak
|
|
|
Hiru
ikasturteak metatuz, nabari da, ikasle gazte gehienak herritarrak direla. 16 urteko ikasleetan etorkinak %16 dira, herrikoak baino 5etan guttiago.
|
|
|
Hiru
ikasturteak
|
|
Ikus dezagun jatorriaren araberako multzo bakoitzean eta orokorki ehun ikasleen artean zenbat diren lanean, erretretan eta lan gabezian.
|
Hiru
ikasturteak aztertuz, ikusiko dugu zer aldaketa gertatu den 1995tik 2008 arte.
|
|
|
Hiru
ikasturteak
|
|
Aldiz erretretan direnak gero eta gehiago dira.
|
Hiru
ikasturteetan ikasle etorkin gehiago bada erretretan eta langabezian herrikoei konparatuz.
|
|
Ikus dezagun lan egoera bakoitzean ehun ikasleen artean zenbat diren herrikoak eta zenbat etorkinak.
|
Hiru
ikasturteak aztertuz, ikusiko dugu zer aldaketa gertatu den 1995tik 2008 arte.
|
|
|
Hiru
ikasturteak
|
|
|
Hiru
ikasturteak
|
|
|
Hiru
ikasturteak
|
|
Ohiko metodoari jarraikiz herrikoen eta etorkinen kopuruak bereizi ditugu bi talde horien ezaugarriak azaltzeko.
|
Hiru
ikasturteen arteko balizko berezitasunak ere aztertu ditugu, urtean, urtean eta urtean izan daitezkeenak beraz.
|
|
|
Hiru
ikasturteak
|
|
Orain herriko ikasleak eta ikasle etorkinak alderatzen baditugu, ezberdintasun handiak agertzen dira.
|
Hiru
ikasturteetan, frantsesdun elebakarren ehunekoa ahulago da ikasle etorkinetan 14 punduz lehen ikasturtean, 5 punduz bigarrenean eta 11 punduz hirugarrenean. Bataz beste% 29 elebakar dira ikasle etorkinetan eta %39 herrikoetan.
|
|
|
Hiru
ikasturteetan zehar, AEKko ikasleen familiak zerrendatu ditugu, hizkuntza giroaren arabera: familia euskaldunak, linguistikoki mistoak eta erdaldunak.
|
|
|
Hiru
ikasturteak
|
|
|
Hiru
ikasturteetan zehar, familia euskaldunen eremuan Euskal Herrian sortuak diren ikasleak beti gehiengoan daude ikasle etorkinei konparatuz. Bainan bilakaeran herriko ikasleak gero eta gutiago dira, ikasle etorkinak gero eta gehixago direlarik.
|
|
|
Hiru
ikasturteak
|
|
|
Hiru
ikasturteetako ikasle guztiak kontuan hartuz, familia euskaldunak, erdaldunak eta elebidunak hein berean daude, herenaren heinean.
|
|
Nolakoak dira euskara ikasten duten etorkin helduak?
|
Hiru
ikasturteetan, etorkinak bertakoak baino gutiago dira baina ezberdintasuna leuntzen ari da: 1995ean etorkinak heren bat ziren, herrikoak bi heren; 2008an %48 eta %52 hurrenez hurren.
|
|
Ikasleak gero eta zaharragoak dira.
|
Hiru
ikasturteetako batez besteko adinak 35, 39 eta 42 urtekoak dira. Eta beti etorkinak herrikoak baino zaharrago dira.
|