2000
|
|
Forma/ eduki bereizketa kantiarrak XVIII. mendeko fisika matematikoari zor zion bere izaera, bereziki espazio denboraren erreferentzi eremuaren ikusmolde euklidear newtondarrari.
|
Hau
ez zen edukiaren ‘ontzia’ besterik, higiduraren lege deterministek eraentzen zuten materiaren gunea. Vienako Zirkuluaren partaideentzat, alta, ikusmolde honek muga gaindiezin batekin egiten zuen topo:
|
|
Brahmsen Laugarren Sinfonia bi akorde erabiliz irekitzeko Joachimen proposamena arbuiatzeko haren arrazoia ez zen horrek ez lukeela emango berak nahi zuen hunkipena, baizik eta halako zerbait: "
|
Hau
ez da esan nahi dudana". Esan zuen Estetikan arrazoiek" deskribapen erantsien izaera" dutela:
|
2001
|
|
Bi lehenek ez dute inolako zailtasunik," hau zuhaitza da" edo" hau ez da zuhaitza" esan dezaket, baina hirugarrena argitu egin behar da. "
|
Hau
ez zuhaitza da" erako judizioa litzateke. Hemen, gauza hori zuhaitzak ez diren gauzen multzo mugagabean kokatzen da.
|
|
Adimenez diharduen zientziaren datu zientifikoei ere —kausalitatezko legearen menpe dauden fenomenoei— azken benetako babesa adimenaren jaun den gogo ezagutariak eman behar die, adimen hutsaren ahalmen urriek eman ezin diena.
|
Hau
ez dute aipatzen zientzialari fundamentalistek, gizakiaren jakintzaren objektibotasunean fededun direlako. Eta zenbat eta ozenago aldarrikatu objektibotasunaren postulatua, hainbat eta fededun itsuago direla erakusten dute.
|
2002
|
|
|
Hau
ez da, baina, esan beharreko guztia; nahiz egoitzak emandako irabazkinetatik ezer egokitu ez, administratzaile desinteresatuak soldata bat jasoko du. Izan ere, soldata da lanpostuak dakarren legea, langileak egokitu zaizkion zereginak egoki betetzeko motibo nahikoa ematen ez badu ere; aitzitik, sarri askotan interesaren eta betebeharraren artean ezinbestekoak diren lokarriak hausten ditu horrek.
|
2004
|
|
Ez al da Jainkoa izango —edo beste edozein izen ematen diogun izakiren bat— pentsamenduok gogoan sartu dizkidana?
|
Hau
ez da beharrezkoa, agian ni neu ere izan naiteke eta horiek ekoizteko gauza. Ez al naiz ni, orduan, zerbait izango gutxienez? 25
|
2005
|
|
Berau ez da, egiaz, isolatutako gertaera nagusiak eta iraultza moralak —masa txikiagoen batasunera zuzenduta dauden eta gizadi osoaren izaera morala beti gorago dagoen helburu Batera gidatu nahi duten gertaerak eta iraultzak— jarraitzea baino zeregin apalagoa.
|
Hau
ez da lekua, hala ere, bikoitza bezala ageri zaigun eginbehar hori emankorki eta elkarreraginean nola burutu behar den aztertzeko. Kontua hemen historia unibertsalaren zereginetako bati buruzko hausnarketa egitea da.
|
|
gizakiak ez duela bere baitan isolatutako indibidualitate bat esateko; Ni eta Zu ez direla bakarrik txandaka galdegiten duten kontzeptuak, baizik eta —banantze punturaino itzuli ahal izanez gero— egiaz kontzeptu identikoak direla esateko; eta, zentzu honetan, indibidualitatearen zirkuluak —banako ahul, behartsu eta galkorretik hasi eta garai bateko gizadiaren leinuraino doazen zirkuluak— daudela esateko, ze bestela ulertze oro ezinezkoa izango litzateke betiko.
|
Hau
ez da era honetako esaldiak garatzeko lekua, baina ezinbestekoa iruditzen zitzaidan hauek aipatzea bi arrazoirengatik: batetik, eta nire ustetan, hemen oinarritzen delako giza espeziearen bizitza organikoaren ikuskera zuzena eta, honekin, baita neurri handi batean ere historia unibertsalarena; eta bestetik, baita nire aburuz ere, garrantzitsua delako ideia jakin bat saihestea, hain zuzen, hizkuntzaren izaera miresgarria bera zatitze linguistiko lehor eta beti eskas baten bitartez oinarritu daitekeelako ideia.
|
2007
|
|
Onartezina da bost egoera juridikoren menpe izatea hain hedadura txikiko hizkuntza.
|
Hau
ez da inon gertatzen! Beraz, euskara errealitate bakar bezala hartu behar dugu, nahiz eta tokian tokiko sentsibilitate desberdinak kontuan izan.224
|
2014
|
|
" Das ist kein Mann! /
|
Hau
ez da gizon bat!". Erreakzio hori noski iruditzen zaigula komikoa, ezinezko mailara arte gehiegizkoa.
|
|
Ez da, beraz, harritzekoa, Siegfriedek Brunnhilde" gizon bat ez dela" jakiten duenean daukan izu leherketa, errealitatearen galera horretan ezagutzen ez duenbere amarengan babesten da: "
|
Hau
ez da gizon bat! Sorginkeria kiskalgarri batek zeharkatzen dit bihotza; antsietate piztu batek betetzen dizkit begiak; zalantzan eta nahastuta daude nire sentimenduak!
|
|
|
Hau
ez da musikarien prozesu psikologikoak aztertzeko unea, zergatik isolatu ote diren arrunkeriaren zabalkundeak mehatxatua zegoela uste zuten lengoaia babestera, zertarako egon diren etengabe berritzen balizko ikusleak gehiegi zabaltzen zirenean. Baina aipa dezakegu XIX. mendean jada bereizketa argi bat ezartzen dela operako konposatzailearen eta gainontzeko konposatzaileen artean.
|