Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2011
Hau esanda, irakurketara igortzea onena.
2012
‎Horrela, bada, munduko testuinguruan, ez dira txarrak izango artikulu honetan aurkeztutako datuak. Hau esanda ez dugu autokonplazientziarako atea ireki edo kontsolamendu merkea bilatu nahi. Testuinguratze horrek balio liguke, ordea, egindako ahaleginen eta lanen fruituak hobeto baloratzeko, euskarak munduko gainerako hizkuntza gutxitu gehienen bilakaera joera baino hobea badu, alde ugaritatik egindako lanaren eta ahaleginaren ondorio baita.
‎Horixe ondorioztatzen dute V. Inkestako emaitzek. Hau diote ateratako ondorio nagusietan:
2015
‎" Gu diskriminatu egin gintuzten euskaldunak izateagatik". Hau esateko, esperientzia txar andana izan zituzten: euskaldun elebakar batekin hitz egiterakoan kexak, lagun batek egindako heriotza mehatxuak okin euskaldunari euskaraz egiteagatik, Idiazabalgo harakin batek euskaraz egitea baztertu bezeroen beldurrez, beraien semea paretaren aurka izatea identifikatua euskaraz egiteagatik lagunekin, lantokian ika mikak bere lankide euskaldunarekin euskaraz egiteagatik...
‎Gaur egun 13 udalerri txikik besterik ez dute ezaugarri hori, eta 4.003 biztanle bakarrik bizi dira horietan. Hau esateko datu estatistikorik ez dugun arren, kontuan hartu behar da, gainera, euskaldunen dentsitatea (ia) erabatekoa den habitat horren galera joera askoz lehenagotik zetorrela, eta 1981erako ere oso ahuldua azaltzen zitzaigula habitat hori, berez lehenago izan zenarekin alderatuta. 1981ean, izan ere, EAEko herritarren %1, 6 besterik ez ziren bizi mota horretako udalerrietan.
2017
Hau esanik, ikerketaren elementu zentrala hitanoa eta gazteak dira. Bertan, Eskoriatzako kasua edukiko da kontutan non, batetik, gazte batzuek zergatik egin duten hitanoranzko hurbilpena herri honetan nahi den aztertu, honi erantzun bat aurkitu nahiean eta, bestetik, gazteek hitanoarekiko zein ideologia duten uste, balio eta jarreranahi den azaleratu baita ere.
Hau esanik ikerketan hiruko talde elkarrizketa bat egin dudala esan behar dut bi mutil eta neska batekineta bestetik bi mutil batera elkarrizketatu ditudala bi hauek duten" berezitasunarengatik". " Berezitasun" hau bi mutil hauek beraien artean beti hitanoan hitz egiten dutelako ematen da eta egoera berezi honi probetxua atera nahi izan nion biak elkarrizketatuz soilik.
Hau esanik hitanoak bazterketa instituzionala pairatu duela esan daiteke gazteen aburuz. Honetan ere beste berdintasun bat aurkitzen dugu Ozaitak (2014) elkarrizketatutako gazteekin, hauek ere hezkuntza ibilbidean" oso gutxi jorratu dutela" (2014, 100 orr.) diotelako.
‎Nik hemen idatzitakoak teorikoki errealitatea islatu nahi duen arren praktikan nabardurak egon daitezke. Hau esanik, aurrera.
Hau esanik jarraian etorkizunera nahi dut begiratu. Nire iritziz bi egoera aurki ditzazkegu etorkizunean egungo gazteek noka ez badute mantentzen.
Hau esanik egungo euskal gizartean euskalkiek duten garrantzia kontutan hartzekoa dela esan behar da berauek direlako legitimitate handiena eta identitatea aldi bereanematen dutenak euskara batua oso praktiko eta beharrezko hizkuntz eredua izan arren.
‎Hitanoa ez da ezezagunen artean hitz egiten orokorreanaurretik esan bezala gaur egun elkartasun ezak ematen direnean sistema asimetrikoa erabiltzen baita. Hau esanik argi geratzen da aurrean dagoenarekin norberak daukan konfiantza garrantzitsua dela hitanoaren erabileran. Bestalde, euskarako tratamenduek ohiturazko izaera dute eta honek batekin edo bestearekin modu batean edo bestean hitz egitea baldintzatzen du azken hau kontutan hartzeko aldagaia izanik.
‎Neskek ez dute erabiltzen eta neskek mutilei ere ez da ohikoa erabiltzea. Hau esanik pentsa daiteke ikerketak eduki ditzakeen hutsune guztiak kontutan hartuzEskoriatzan gazteen artean noka ez dela erabiltzen oso gutxi erabiltzekotaneta beraz helduen artean ematen den antzerako eredua errepikatzen dutela gazteek. Hau da, kalean entzun behintzat, toka egiten dela eta hau mutilen artean ematen dela salbuespenak salbuespen beti ere.
2022
‎Hain zuzen, hedabideetan, zinemagintzan, artean eskulturan eta beste arlo askotan hainbat mugimendu egon baitziren euskara eta kulturaren biziberritzeari lotuta, baita politikan ere. Hau esanda, ondorengoa azpimarratu nahi da: Euskal Pizkundean gertatu bezala, 60ko hamarkadan, etnogenesi kontrakulturalaren aterkipean, hizkuntzaren biziberritzea testuinguru kultural bati inguratuta eman zela.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia