2003
|
|
5.2 Euskal Herriko Abiadura
|
Handiko
Trenaren proiektua
|
2004
|
|
Irteera. Duela urte batzuk, seguru aski Abiadura
|
Handiko
Trenaren proiektuaren aldeko argudio berri bat emateko gogoz, Eusko Jaurlaritzako agintariren batek, egunero hiru hiriburuetako campusen arteko unibertsitarioak garraiatzeko zerbitzu berria eta erosoa izango zela plazaratu zuen.
|
2009
|
|
Inposaketa horren arduradunetako bat zen Ignacio Uria Mendizabal. Espainiako zergak ordaintzen zituen bitartean, Espainiaren onurako eta Euskal Herriari inposatutako AHTren lanetan aberasten zen bitartean, Euskal Herriaren askatasunaren aldeko borrokari laguntza emateari uko egiten zion.Zentzu honetan, oharpen argi bana luzatu nahi diegu Abiadura
|
Handiko
Trenaren proiektuaren lanetan diharduten edota zer ikusi duten ingeniari, goi mailako tekniko, arduradun eta entrepresetako nagusi guztiei proiektu horren lanak bertan behera utz ditzaten eta herri eragileak eskatzen ari diren eztabaida publikoa eman dadin.Gaurgero eztabaida publikorik gabe eta dekretu bidez makro proiektu hori eta desmasiako txikizioa abian den artean AHTren lanetan jarraituko d... Proiektu hori herri desegituraketan beste urrats bat da.
|
|
Besteak beste, Abiadura
|
Handiko
Trenaren proiektuaren, eredu patriarkalaren, euskararen zapalkuntzaren eta egungo hezkuntza sistemaren kontrako eta etxebizitza eskubidearen nahiz langileen eskubideen aldeko aldarriak egin dituzte mobilizazioekin.
|
2010
|
|
Goitik, Europa Inc. liburuan adierazten den bezala (Balanya, 2000) Europako transnazionalen lobbiek markatu dute garraio sare transeuroparren agenda.Horiei gehitu behar dizkiegu eragile estatal edo autonomikoen bultzada, garraioplangintza eta aurrekontu europarren zatiak eskuratzeko ahaleginak. Hori izan daEspainiako gobernuen gogoa eta praktika autobide eta abiadura handiko trenenproiektuak martxan jartzeko, eta hori da Garraio Azpiegituren Plan Estrategikoan (PEIT) markatzen diren ildoak (Bermejo; Hoyos eta Guillamon, 2005), edo idazkihonetan geroago aztertuko dugun Abiadura
|
Handiko
Trenaren proiektua, Euskal Yizenaz ezagutua. Sinbiosi edo elkar elikatze prozesu horretan nazioartean zeinmaila lokalean ere elite ekonomikoek eta agintari instituzionalek lehiakortasunarendiskurtsoa erabiliz garraioaren eredua garapenkeriaren muturrera eraman dute.Garraio azpiegitura modernoek krisi egoeratik aterako gaituztela diote, baina zerdira benetan, soluziobidea ala arazoaren parte?
|
2015
|
|
Une jakin batean eskura dugun informazioarekin, ondorio posible batzuk ongi interpretatu ezin direnean, hausnarketa lausotu egiten da. Zentral nuklearrek garai batean eta orain berriro, Autobiak eta Abiadura
|
Handiko
Trenaren proiektuak eztabaida piztu zuten eta pizten ari dira, baina ez dakit bide eraginkorrenak erabiltzen diren horietaz hausnartu eta erabakitzeko. Gune teknologiko batzuk baditugu Euskal Herrian, baina horiei buruzko informazioa ez dago hain hedatuta.
|
2017
|
|
Abiadura
|
Handiko
Trenaren proiektua sortu aurretik 1987an" Trenbide Plana" ere mahai gainean jarri zuten. Eta horrek bai, horrek aztertzen zuen egungo trenbidea hobetzeko aukera eta tren gehiago hartzeko aukera hirugarren errailaren bidez. Hori egin ordez baina, geltokiak itxi eta trenen joan etorria txikitu dute.
|
|
>" Abiadura
|
Handiko
Trena proiektu antisoziala, antiekologikoa eta baliabide ekonomiko eta energetikoen xahutzailea da, eta beraz, ez da inondik ere egokia Nafarroarentzat", nabarmendu dute.>Tren sozialaren alde eta elite ekonomikoei onura egiten dien tren eredu baten aurka egin du Sustrai Erakuntzak.
|
2020
|
|
" Arriola eta Tapiaren tandemak, aurreko gobernuan bezala baina kartak trukaturik, Abiadura
|
Handiko
Trenaren proiektuari lehentasuna eta dirutza emango dizkio berriz ere"
|
|
Hazkunde ekonomikoa, beti lehena. Bion artean, Arriola eta Tapiaren tandemak, aurreko gobernuan bezala baina kartak trukaturik, Abiadura
|
Handiko
Trenaren proiektuari lehentasuna eta dirutza emango dizkio berriz ere (1.994 milioi euro aurreratuko dute). Beti ingurumenaren alde noski!
|
2021
|
|
" Zentzu honetan, oharpen argi bana luzatu nahi diegu Abiadura
|
Handiko
Trenaren proiektuaren lanetan diharduten edota zerikusirik duten ingeniari, goi49 Berria, 2008/12/08.
|
2023
|
|
Joan den astean Baionan den Departamenduko Kontseiluaren egoitzan, Bizi mugimenduko 20 militantek bi banderola zabaldu dituzte. Ekintza horren bidez mugimenduak salatu nahi ukan du Abiadura
|
Handiko
Trenaren proiektua. Ingurumenaz arduratzen den elkarteak zioen jendarte zibila eta Euskal Elkargoa kontra izanikan ere, Departamenduko Kontseiluak, bere lehendakaria barne, proiektuaren alde segitzen duela.
|
|
Zeruko Argia astekariarentzako azal mordoa marraztu zuen bolada horretan,. Aldi berean, ekimen artistiko undergroundetan parte hartu zuen (Euskadi Sioux aldizkari fanzine satirikoan, esaterako), eta mugimendu sozial antisistemekin kolaboratu (Abiadura
|
Handiko
Trenaren proiektuaren kontrako kartel ugari eginez, besteak beste).
|