Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 34

2002
Gure antzerkiaren gabeziak asko izan arren (eskola, pedagogia lana, azpiegiturak...), umiltasunean lan egitea, apal apal gure kulturaren eta gure antzerkiaren oinarrien azterketa eta berreraikuntza dira benetako euskal antzerki baten eginbeharrak. Antzerkigintzaren gure irla txiki honetan, banderarik gabe baina alai fabrikatzen jarraitu behar da zeruertzera begira, gure nortasun eta sustraietan oinarrituz aktore/ dantzari eredu bat eraikiz.
2004
‎Toki guztietan udaletxeko talde bat ginela esaten genuen, erdi egia zen eta! Gure antzerkiak zentsuratik ihes egin zezaten hautatzen genituen, obretan euskal probl ematikako gaiak ez ziren era esplizitu batean agertzen, nahiz eta guretzat bigarren zentzuan beti euskal gaien ingurukoak izan.
2008
‎Lezio ederra erakutsi diguzuna, Martin. Gure antzerki ibilaldietako gauza ederrez oroitzen zela zioen.
2010
‎– Gure antzerkia diozu. Orain fikzio bat naiz ala?
2011
Gure antzerkien denporan oinez ikasten jardungo eban Txikitxoren lobea da, hain zuzen be, Irubideko Iñigo Larrinaga, bere trebetasunagaitik Euskal Herri mailan antzezlari ezagunenetarikoa, Euskal Telebistako Goenkale ko Koldo.
‎–Bizitzari eta sentimenduei aurre egiteko dugun jarrerak eskatzen al du joko eszeniko ezberdin bat, edo gutxienez, aktoreen antzezpena ezartzeko molde zehatz bat? Gure antzerkian, ahozko poesian, musikan, dantzan, inspiratu gaitezke??.
2012
‎Ekeiak askitan bardinak balin badira, bazen ere besterik, Xiberoko antzerkian baizik antzeztürik ez zirenak. Gure antzerkia orano bizi beitügü, erran dezakegü gure egünetan aitzineko ekei üdürikorik ez dela biltzen. Hortan agertzen beita gure eskualdean badirela gero eta haboro ikertzeko eta hobetzeko nahia düenak.
Gure antzerkia, pastorala, aipatzen delarik, dantzer dagokionez, berehala Satan dantzak zaizgü gogoalatzen. Hala da gaitz bezainbat eder direla.
Gure antzerki hontan, makilak garrantzi handia badü. Hatsarretikürrentzealano, jokülariek beren esküan etxekitzen düe.
Gure antzerkian, makila, hatsarretik ürrentzealano erabilten bada, üdüri lüke baserritarren heldü zaiola. Prefosta txainküak süstengü bezala baliatzen dü.
2014
‎Ezti ezti ari gara, ditugun jendeekin egiten dugu. Gure antzerkiak irakaskuntza eta curriculuma hunkitzen ditu, baita erranahi kolektiboa ere. Libertitzeaz saioan hori esplikatzen dut".
‎Ezin nuen horrela ikusi. Gure antzerkia zen. Ziria sartzen zidan beti.
‎JAC en izpirituan gazteen gurutzaraztea funtsezkoa da dudarik gabe, baita oraingo bertsolari txapelketari hurbil daitekeen asmo zerbait ere. Gure antzerkiaren rola aldatzen ari da jendartean.
‎Bizia lardaskatu behar du eta hitz hartze antinaturalista horrek hitza agerrarazi behar du biluztasunaren obzenitatean. Gure antzerkia hiltzen ari du gaien interesik gabeak eta irudi inpaktanteen faltak. Erakundeek antzerkiaren orde" spectacle vivant" nozio frantsesa ezarri nahi dute.
‎Indar egiten dugularik funtzionamenduaren arrazoia zein den zulatzeko, metaforaren aztertzeko indarra egiten badugu ohartzen gara ardura telebistatik heldu dela erreferentzia, globalizazio kutrea dela irriaren pizlea eta ustez erresistentzia egiten dugularik nahi ez ditugun eraginak ditugu laguntzen. Gure antzerkia egin nahi badugu metaforen alfabetoa kontrolatu behar dugu. Gorputzaren mintzairen arteko diglosia bada.
‎Etena bada biziki freskoa da. Gure antzerkiaren iturri eta eraginak ezinago nahasiak eta txirikordatuak dira. Elizak azken mendean saiatu eta parte batean kausitu akulturazioa bistakoa da, ihauterien parrean besta patronalak sortu dituzte, bertsolariak isilarazi, etxe korridak egunaz, hauek armadako zortearekin eskuz esku, antzerki testu egileak beren lerroetan atzeman.
2015
‎Zer zentzu du eta zer balore du amateurra izateak? Gure antzerkia luzaz bizi izan baita, eta gehienbat instituzioetatik kanpo.
2016
‎Zeregin hauetan burugabekeria osoz sartu nintzen garaian Gastibeltzako karabinak eta Harrizko Aresti hau ziren paraje hauetatik euskaraz jaiotako antzezlan nagusiak, bakarrak ez esatearren. Gure antzerkiaren panorama irauliko zuten antzezlan mitiko haiek non eta Bilbon sortu ziren, euskara hutsez aritzeko bokazioa zeukan Maskarada taldearen altzoan. Beste batzuk existituko zirelakoan nago, baina antzerki konpainia harekin urradura na­barmena zabaldu zen euskal kulturaren paisaian, ikusita posible zela euskaraz aritzea eta sainetearen eremutik ihes egitea gaietan, planteamendu eszenikoetan eta antzezpenen profesionaltasunean.
‎Herrikoitasunaren ilusioa zaintzen du. Gure antzerkiaren lotura euskalduntasunarekin da, ez jendetasunarekin. Ez da gurean gai unibertsalik jorratzen, baizik eta errepresio puntu bati aldika ihardesten, antzerkiaren bidez. Oro har, kultura bere osotasunean, errepresioari unean uneko arrapostu baten emateko baliatzen dugu, ez ustezko errepresio goraipatu hori baino urrunago jendetasunaren bila abiatzeko.
‎Herrikoitasunaren ilusioa zaintzen du. Gure antzerkiaren lotura euskalduntasunarekin da, ez jendetasunarekin. Ez da gurean gai unibertsalik jorratzen, baizik eta errepresio puntu bati aldikal ihardesten, antzerkiaren bidez. kultura bere osotasunean, errepresioari uneanuneko arrapostu baten emateko baliatzen dugu, ez ustezko errepresio goraipatu hori baino urrunago jendetasunaren bila abiatzeko.511
Gure antzerkia da beste mintzairetako antzerkien maila berean ezarria. Ez da guttietsia eskuaraz delakotz, ez eta baitezpada goretsia...
‎Zer zentzu du eta zer balio du amateurra izateak? Gure antzerkia luzaz bizi izan baita, eta gehienbat instituzioetatik kanpo.
2017
Gure antzerkia hiltzen ari du gaien interesik gabeak eta irudi inpaktanteen faltak. Erakundeen antzerkian orde ‘spectacle vivant’ nozio frantsesa ezarri nahi dute.
2018
‎Gereñu, Idoia, 2012," Gure antzerki idatzia 1936ko erbestealdian", in 1936ko euskal erbestealdiko antzerkia. El teatro del exilio vasco de 1936 Donostia:
2020
Gure antzerkiak, beraz, ibilbide interesgarri, askotariko eta aberatsa izango duela aurreikus daiteke 2019ko panoramikatik. Aurretik egin den lan guztiari esker eta, hori bai, erresistentzian bizi izatearen zama gainetik ezin kendurik gabiltzala oraindik.
‎Izan ere, Azpeitiko topaketak dira Euskal Herrian euskarazko antzerkiari dagokionez ibilbide luzeena dutenak, eta euskal antzerkiaren errealitatearen lehen mailako erakusle izan lukete. Gure antzerkiaren ikusgarritasuna ahalbidetzeko ezinbesteko plazatzat daukagu Azpeitikoa. Horrez gain, hain ibilbide luzea duen jarduera honek euskal antzerkiaren eragile ezberdinen saretze eta hausnarketarako parada ere eman luke.
‎Badakit desio nauela. Gure antzerki konpainiaren urteurreneko festan bere zakila sartu nuen ahoan, eta hor irabazi nuen betirako esklabo bat. Badakit, eta berak ezin du ekidin.
2022
Gure antzerkiak ulermenaren emozioa sustatu behar du, eta herriari errealitatea aldatzeko plazera erakutsi behar dio. Gure publikoak Prometeo nola askatu zen ikusteaz gain, bera askatzeko plazera sustatzea da helburu.
‎Ihitz Idiartek, Aritz Ibañezek eta iruinkokoek apustu hori bistako ezarri digute geroztik, zahar itxurako dantza berri eder bat inposatuz, edo, bide beretik, generorik gabeko dantzari bat. Gure antzerkiaz Piarres Larzabalen errana: " euskaraz errege gare", gezurra da gaur egun, eta berrabiatzekotan, ene ustez, generoena dugu gainditu eta metonimia guretu.
2023
Gure antzerkiaren asmoa ez da ez entretenitzea ez tesi bat defenditzea.
‎Said deitzen da. Gure antzerki lana aurrera eramateko prest gaude eta antzokira zuzentzen gara. Eszenografia ez da iritsi.
‎Telebistan jaialdiaren xehetasunak agertzen dira. Gure antzerki obraren imajina, iritzi eta elkarrizketei kantxa nahikoa eskaintzen diete. Unibertsitateko bi taldek gure entrenamendu eta lan egiteko erak ikasten dituzte.
‎Antzerkiaren labirintoan murgiltzen garenok, iturri guztietatik edan behar dugu iturri berri bat sortzeko intentzioarekin. Gure antzerkiak gure herriaren arimaz mintzatu behar du, egungo egoera sozio-politikoaz, tradizioaren benetako pertzepzioa berreskuratu eta ikusmolde kontenporaneo bat eraiki. Eugenio Barbak Hirugarren teatroa deitzen dio, nik aldiz Bestaldeko antzerkia deitzen diot.
Gure antzerkiaren gabeziak asko izan arren (antzerki eskola, pedagogia lana, azpiegitura minimoak...), umiltasunean lan egitea, apal apal gure kulturaren eta gure antzerkiaren oinarrien, azterketa eta berreraikuntza dira benetako euskal antzerki baten eginbeharrak. Antzerkigintzaren gure irla txiki honetan, banderarik gabe baina alai fabrikatzen jarraitu behar da zeruertzera begira, gure nortasun eta sustraietan oinarrituz aktore/ dantzari eredu bat eraikiaz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia