2003
|
|
2 Hortaz, legearen arabera eratutako botereei men egiteko betebeharra lehenengo legearen ondorio da, Jainkoak ezarri baititu botere horiek; gisa bertsuan, norbaiti kalte egitearen ez zilegitasuna edota bakoitzari berea emateko betebeharra bigarren legearen ondorio dira; azken buruan, lege horiek guztiak funtsezkoak direnez gizarte ordenari begira, esan ohi da legeok benetan aldaezinak direla, eta, izan ere, halaxe da.
|
Gauza
bera esan daiteke ordena horri begira eta lehenengo bi legeen ondoriozko betebeharrei begira oinarrizkoak diren beste erregela berezi guztien inguruan. Ildo horretatik, tutore karguaren oinarrizko betebeharra da, bere zaintzapeko umezurtzaren aita bihurtu eta horren pertsona nahiz ondasunak jagotea, eta, horregatik, betebehar hori lege aldaezinen taldean sartzen da.
|
2005
|
|
Izan ere, legearen errealitatea beren bihotzetan idatzia daukatela erakusten dute, beren kontzientziak aitortzen duen bezala, batzuetan salatu egiten baititu eta besteetan zauritu.
|
Gauza
bera dio 26 txatalean: Erdaingabea, ordea, legearen aginduak betetzen baditu, ez ote du erdaindutzat hartuko Jainkoak?
|
2006
|
|
Paradigma heroikoaren barruan autorea ez da autore: Homero ez da Homero, Hesiodo ez da Hesiodo, Homero eta Hesiodo ahozko tradizio kulturalak duen performance edo bilakaera prozesuaren isla dira8
|
Gauza
bera esan daiteke, orobat, Teognis, Arkiloko eta Tirteori buruz9 Leku eta garai ezberdinetan epikaren garapenean esku hartu duten autoreen bilduma da autorea 10 Gai edo pasarte ezberdinak elkarrekin jartzen dituen demiurgoa 11, kantuen arotza12 Aedo edo kantari epiko bakoitzak bariazio baten barruan tolesten zituen gertakariak.
|
2010
|
|
|
Gauza
bera esan daiteke indukzioz, lotzeko asmorik gabe dekretatzen den eskumikuak ez duelako lotzen, edota absolbitzeko asmorik gabe ematen den absoluzioak ez duelako absolbitzen. Gainerako sakramentuetan, gauza bera gertatzen da.
|
|
legea ez da ezartzen pertsona zehatzentzat, orokorrean baizik.
|
Gauza
bera esan daiteke lege kanonikoen inguruan, Dekretuaren aipatu testuak frogatzen duen bezala; bertan esaten denez, Aita Santuek emandako kanon eta dekretuak lege publikoak dira. Testu berean agertzen den lege pribatua, berriz, ez da lege kanonikoa, zerbait oso desberdina baizik, ikusiko dugun bezala.
|
|
Bestalde, bigarren zehaztapen horrek barruratzen ditu ikuspegi batzuk, hain zuzen ere, premiazko ez direnak edo azalpen zabalagoa luketenak, hala nola, zer den borondate zuzena, hori, zinez, ez zuzena izan daitekeenean.
|
Gauza
bera esan daiteke herriaren ordezkari izateari buruz, herria bera edo herriaren mandataria izan gabe, agintaria bera izan daitekeelako.
|
|
nire irizpidean, ez da legea bidezkoa ez dena.
|
Gauza
bera dio zuzenbidearen inguruan.
|
2014
|
|
ez da nahikoa Alberich, Mime, Hagen eta gainontzekoak judutar gisa ‘deskodetzea’ Eraztuna tratatu antisemita handi bat dela erakusteko, adierazteko judutarrek maitasunari uko egin eta boterearen alde egitean ustelkeria ekarri zutela unibertsora; egitate funtsezkoena da juduaren figura antisemita bera ez dela erreferente zuzen jakin bat, jada kodetua dago, antagonismo ideologiko eta sozialen zifra bat da. (
|
Gauza
bera esan behar da sifiliari buruz: XIX. mendearen bigarren erdian, tuberkulosiarekin batera," gaixotasuna metafora gisa" ikustearen beste kasu bat zen [Susan Sontag], antagonismo soziosexualen inguruko mezu kodetu gisa balio zuen eta horregatik zegoen jendea horren obsesionatuta.) Wagnerren irakurketa egoki batek hori guztia kontuan hartu luke eta ez soilik Alberich judu gisa ‘deskodetu’, honakoa ere galdetu luke:
|