2000
|
|
Odol ixurtzera amilduko ote gaitu egoera larri onek?
|
Ez
ote dugu bururik aterako indarkerizko olatu onen azpitik. Zillegi ote zaigu erakunde zapaltzaille orren eustailleak garbitzea?"
|
|
ERRAN berri dizut ezen osaba Joanikotek etxeko historia haiek idealizatu zituela, baina ez ote zuen hark arrazoin apur bat ere, jaun André?
|
Ez
ote dugu aski, arrazoin horren frogatzeko, Nafarroako erregina Margaritaren Heptameron eta Axularren Gero elkarren ondoan ipintzea eta konparatzea, ikusteko zein denborak ziren batarenak eta zein bertzearenak. Bai, badakit oso liburu diferentak direla, konparaezinak eta juntaezinak alde batetik, jeneroetarik hasi eta prosaren azken gorabeheretaraino; baina, bertzetik, zalantzarik ba ote dago, batari zein bertzeari darion spirituaz denaz bezainbatean, ezen Gero k ez duen zabaltasuna eta irekitasuna duela Heptameron ek, gizarte libreago eta permisiboago baten aieru eta seinale...?
|
|
|
Ez
ote zuen, bada, sala hark erakusten, hasteko, aitaren boterea eta ahala. Zeren, nola ahal duenak ahal bitartean iraun nahi izaiten duen eta ez iraungi, hala, ez ote du boteredunak, ondorez, iduri egin behar eta itxura eman ezen denboraren gainetik dagoela eta bere esentzia ez dela nehola ere botere tenporala, baina eternala, eta ez behin behinekotasuna, baina betikotasuna?
|
|
Zilegi ote nuen?
|
Ez
ote zuen gordetzen beste eskaintzarik nire jakinduriaren altxorrak?
|
|
Haren ohituretan oharkabe gertatutako aldaketok, ez al zituen legerian arin arin ezagutarazi?
|
Ez
ote zuen goizetik hasi Zuzenbide idatzia zuzenbide ez idatzitik bereizten. Ez al ziren bata bestearen ondoan etorri, senatukontsultoak, plebiszituak, pretoreen ediktuak, kontsulen ordenantzak, edilen araudiak, juriskontsultoen erantzun edo erabakiak, pragmatika berronespenak, erreskriptuak, ediktuak eta enperadoreen nobelak?
|
|
Xani ere betazalak ixten ari zitzaizkion.
|
Ez
ote zuen lo kuluxka bat egin. Trenak klan klan egin zuenean begiak ireki zituen.
|
2001
|
|
|
Ez
ote dugu finean, ezin hezia zen boza, ezin taparazia zen ahoa, ezin ixilarazia zen oldarra neurtu. Ez ote dugu azkenean idazlearen libertatea, idazleari preseski batzuetan barkatzen ez diogun hain preziatua den libertate hori kanonizatuz mugatu?
|
|
Ez ote dugu finean, ezin hezia zen boza, ezin taparazia zen ahoa, ezin ixilarazia zen oldarra neurtu?
|
Ez
ote dugu azkenean idazlearen libertatea, idazleari preseski batzuetan barkatzen ez diogun hain preziatua den libertate hori kanonizatuz mugatu. Arestiri ez ote diogu berak beretzat hautatua zuen outsidertasuna ukatu?.
|
|
Hamazazpi emezortzi urteko gazteak bear dizkiagu utsuneak beteaz joateko.
|
Ez
ote dituk sortuko. Ni baietzean negok.
|
|
Baina nola arraio jakin ahal izan du Unaik jarraiketarena.
|
Ez
ote du behar besteko arreta ipini bere ekintzetan. Nabarmenegia izan ote da.
|
|
A. 1936 baino lehen, dena genekiela uste genuen, gero eta hobeto genbiltzala, zaharrek (c eta ch) ez zuten sekula atarramentu onik atera.
|
Ez
ote zuen ezagun batek esan, Iztuetaren Condaira (bata nahiz bestea) erakustaldi batean ikusi zuenean: " Hobe, guzti hauek erreko balira!".
|
|
Gizona gizonari dagokion legez jokatzen ikusteak harritzen gaitu, egia esan, bestek ez bezala.
|
Ez
ote genuen ikusi nola joan zen Monsieur Vincent âez zen film txarraâ tximistak egiten gure artetik, karitateari buruz zalaparta gehiegitxo ateratzen zuelako edo, gure kritikak, edozein Sor Angélica edo Madre AlegrÃa laudorioz betetzen duen kritika horrek, txintik esan gabe?
|
|
Eta hutsa balitz bezala esaten digu U. jaunak" nonbait" idatzi zuela!
|
Ez
ote du gehiagorik merezi. Burutapen garai guztiak bezala, bakuna da, xinplea, Â zoroak ere igarriko liokeena.
|
|
Ez al dira itzuli orain berriro San Agustinen Aitorkizunak?
|
Ez
ote lituzke norbaitek, behar izanez gero, Einsteinen idazlanak ere itzuliko. Ez da, bada, gaitasun hori egiaztatu beharrik:
|
|
Ni ere zaharra naiz, ez haatik euskara bezain zaharra, eta horrek gogorarazi dizkit oroitzapen aski ugariak.
|
Ez
ote genuen guk, bestek eta nik, daitekeen, zitekeen eta litekeen, hotsak pixkaren bat aldaturik, behin eta berriro esaten eta entzuten. Ez ote, gainera, dezakeen, zezakeen eta lezakeen?
|
|
Bestela uste izatea barkakizun zaio erbesteko bati âEl intruso egin zuen Blasco Ibà ¡ ñezi, esate baterakoâ, ez euskaldun bati.
|
Ez
ote dugu, bada, nabaritzen geure baitan herabearen hauts hotzak estaltzen duen su kiskalgarri hori berori?
|
|
" Troar ek itxumustuan erasartu zuten zaldia... ta danak erri barrura sarturik, egundoko lepoketa (itoketa) egin zuten"(" Erasartu"?
|
Ez
ote dugu euskaldun guztiok" sarrarazi" esaten. Eta noiz ezkero ito dezake inor burdin edo tupiki zorrotzak?).
|
|
Eskerrak eman nahi nizkioke, azkenik, Txillardegiri eleberri hau euskaraz eman digulako.
|
Ez
ote du bada behar zuena, euskaldun bati dagokiona, bakarrik egin. Bai, horrelaxe da noski.
|
|
Alderdikeria, seta, Saussureren esprit de clocher delakoa izaten dira gidari bakar.
|
Ez
ote dugu ikusten zer gertatzen den hiri arteko elkarte edo batasun berriren bat izendatu behar den bakoitzean. Amorerik ezin eman eta azkenik, ezinbestean, antzinako oinarririk ez duen asmakari hutsalen bat hartzen dute ontzat batzuek eta besteek.
|
|
Euskararen gaitasunaz ez diot ezer.
|
Ez
ote zuen Orixek berberak esan ez zuela hizkuntza egokiagorik ezagutzen poema hau itzultzeko?
|
|
Horren sentikorra ote da oraingo jendea?
|
Ez
ote du inork marxistarik Eibartik kanpora ikusi. Lastima da, benetan, horrako zuzentzaile horrek liburua zuzendu duen bezain erraz mundua ezin zuzendu ahal izatea.
|
|
Friedrich von Schlegel-en Sprache und Weisheit der Inder 1808koa da.
|
Ez
ote zuen geroxeago esan Schopenhauer-ek Indiako literatura aurkitu berriak eragin behar ziola joan den mendeari antzinakoen izkribuek Pizkunde aldiari adina. Jakite berri horren hotsa ez ote zuen ekarri nolabait ere Xahok Euskal Herriraino?
|
|
Behin, bai, aldatu ditu Coromines jaunaren hitzak26, baina ez da hor agertzen Corominesek aipatzen duen katalana Pompeu Fabraz gerozkoa denik.
|
Ez
ote zukeen Frabrak, hain gogorki hartua izan zen Fabrak, aipamen bereziagorik merezi. Galiziaz oroit zitekeen.
|
|
Zorigaiztoz, euskara da, hainbestek, aztarrenik ere gabe, galdu duen lehen hizkuntza.
|
Ez
ote duzue zeuek ere horrelako inoiz euskaldun izanikako erdaldun hutsik topatu?
|
|
Harri dezake norbait agian Tovar-ek, eta bestek, euskara mintzaira horien artean sartzeak.
|
Ez
ote dugu bada euskara oraingoa, besteak ez bezala. Ez da hori ukatuko duenik, ezta ere euskarari orduko izatea aitortuko ez dionik.
|
|
Egunak txabolen inguruko bazketan eta anitzetan gauak aziendekin iraganez, agian Joanesen kasuan abereekiko identifikazio naturala osoki normala zen.
|
Ez
ote zuten jakintsuek jadanik frogatu, haur bat demagun otsoek hazten eta hezten zutela, otso bilakatzen zela ibileraz, mintzamoldez eta izaeraz. Zure nortasuna, ekartzen zaituen sozietatearen araberakoa dela argi dago.
|
2002
|
|
|
Ez
ote ditugu defentsa mekanismoak martxan jartzen, entzun, gogoeta egin eta egiten diguten kritikak ekar dezakeen alderdi positiboa atera beharrean?
|
2003
|
|
Eta kirol hezitzaileak?
|
Ez
ote dugu zenbaitetan kirola osasunerako arrisku bihurtzen?
|
|
esku eskuinari!
|
Ez
ote zuen belaunaldi berriko bidegile batek, Rikardo Arregi zenak, idatzi behin, Zeruko Argian: Euskaltzaleen Jainkoa hil behar da!
|
|
baldin bagara euskaldunak, hainbat hobe guretzat!
|
Ez
ote zuen de Gaullek berak erran Un Pays c, est un état, une armée, une monnaie?
|
|
hastapenean Frantziako iraultzaren buru agertu ziren legelari, abokat, apez eta apezpikuen artean bazen jende onik.
|
Ez
ote ditugu askotan herritarrek goretsi, Salbat Monhok berak bezala, Uztaritzeko Garat bi anaiak?
|
|
|
Ez
ote luke iduri solas horien oihartzuna dugula entzuten XX. mende hastapeneko Unamunoren ateraldi batzuetan. Eta berdin gaur egun, Unamunoren aztalera heltzen ez direlako aipatuko ez ditugun izpiritu zabal eta, liberal?
|
|
Berdinak ote dira lehen presioari men egiten dionaren eta eutsi egiten duenaren portaerak?
|
Ez
ote du inolako muntarik sakrifizio pertsonalak?
|
|
Munduaren aztertzeko inozentzia suntsitzen du gerlak, batez ere haurrideen artekoak.
|
Ez
ote duzu uste hori ongi azaldu zuela Tuzididak Peloponiza erre zuen gatazka denboran. Kontsentsu horretan morala da galtzaile, morala eta eguneroko bizitzaren kreatzeko ahalmena.
|
|
Baina ez ote dira kontuan hartu behar horretan maila eta alderdi asko?
|
Ez
ote du baliorik Euskal Herrian, israeldar goi kargudun hark esandakoak. Ez ote gauza nabaria, nahiz eta euskara menderatzera ez iritsi, nahiz eta erdi bidean gelditu, nahiz eta hasiera hasierako maila batean gelditu, jende askoren jarrera hobetzea lortu izan duela mugimenduak?
|
|
Oihu, kalapita eta salaketak ez direla aski zalantzarik ez, normala ere bai horrelako erreakzioak izatea, baina ez aski, eta ezta garrantzitsuena ere.
|
Ez
ote dugu hobe etxearen paretak sendotzea eta etxea erabiltzea eta bertan bizitzea?
|
|
Ez ote betiereko jarrera soil bat.
|
Ez
ote du hori gizonak beti berezko. Tximuen artekoaren antzeko.
|
2004
|
|
Kantari eta ziztuka.
|
Ez
ote duzu beti horrela imajinatu izan Rimbaud. Libro...
|
|
Gizon zuzen batek gehiagokorik gabe onartu dezake, etorkin horiek beren herritik joatera bortxatuak izan daitezen bizitzeko?
|
Ez
ote dute, Iparraldean duela hogeita hamar urte modan zen eslogana bere egiten ahal: bizi eta lan herrian?
|
|
Eta inoiz iritsiko ez naizen lekura iristen banaiz?
|
Ez
ote du arrazoiak bere norabidea galdu. Arrazoiaren bitartez edonon edozein edozer justifikatu dezakegu?
|
|
Eta ez da erraza urtean zehar lanean lasai eta gustura ari den langile asko aurkitzea.
|
Ez
ote genuke ahalegin handixeagoa egin 11 hilabete horietako bizimodua »gehienbat, lanak baldintzatua» hobetzeko?
|
|
Zer irizten ote dio Joseba Arregik horri?
|
Ez
ote luke hor erradikal malapartatu baten totalitarismo arriskurik ikusiko. Hauxe dugu kazetari euskaltzalearen planteamendua:
|
|
(...). Baina hizkuntza ez ote da, gero, tresna huts soila baino besterik??, galdetuko du zenbaitek. ?
|
Ez
ote du gizonak hizkuntzan beste balio batzuk ere aurkitzen. Ez ote da gure identitatearen ezaugarri nagusia, gure arimaren odola, etab.??
|
|
Nork bere eskubidea du nahi duenaren gainean oinarritzeko euskararekiko jarrera.
|
Ez
ote dugu eskubiderik abertzaletasunagatik euskararekin maitemintzeko. Ez ote dugu eskubiderik euskararengandik abertzale egiteko?
|
|
Ez ote dugu eskubiderik abertzaletasunagatik euskararekin maitemintzeko?
|
Ez
ote dugu eskubiderik euskararengandik abertzale egiteko? (...) Bertze kontu bat da, eta erran beharrekoa, ez dagoela eskubiderik, edozein aitzakia ideologiko politikorengatik kultura bati erasotzeko?. 199
|
|
Bistakoa denez, boterearen mekanismo eta gune nagusiak ez daude noski gizarte zibilaren esku, baina, zernahi dela ere, ez ote zaigu zorrotzagoak izatea komeni auzi honetan?
|
Ez
ote dugu zentzuzkoago izango botere politikoaren kudeaketa halako indar politikoen eskueran paratu duen gizarte zibilaren ardura jakinaren gainean hartutako erabakia dela, eta, horrenbestez, hau harekiko konplizitate betean dabilela pentsatzea. Euskaldungoari ezarri zaion estatus kategoria hori, bazter talderik arloteenari ere nekez opa dakiokeen hori, ez ote bada gehiengoak gutxiengoari buruz daukan ideologia totalitarioaren uzta?
|
|
zergatik da, izan ere, esentzialismoa Nazio bakarreko Estatu baten Konstituzioan bertako identitate ezaugarriak babesteko eta garatzeko berariazko formulazioa finkaturik edukitzea?
|
Ez
ote dute bada eskubiderik munduko sei mila herri nortasunek beren Konstituzioan bertako nazio izaeraren zeinuak gordetzeko neurri juridikoak hartzeko. Bai, badakit, Urzainkiren buruan nazio anitzeko estatu eredua zegoela goian egin digun adierazpenean, baina, nolanahi ere, ez digu kalterik egingo gogoratu duguna gogoratzeak.
|
|
|
Ez
ote du horrek erakusten
|
|
|
Ez
ote genuke nolabait estali behar?
|
|
|
Ez
ote du askatuko. Lotsagabea!
|
|
|
Ez
ote du gordetzen inon dirurik Misaek?
|
|
Antza, ez dira euskalaritzat hartzen.
|
Ez
ote du hor lekurik?
|
|
Eta, haratago joanez, gauza askotan enpresa kultura berriaren proposamenetan aurreratuen dabiltzan kooperatibak ez ote dira balioak zerbitzura jartze horretan puntako?
|
Ez
ote dute, azken finean, garapen eredu eutsiezin horretatik tiratzen, arrazionaltasun ekonomikoa bere langile bazkideengan sakonago txertatuz. Ez oteditu langileak bihurtzen makinaria produktibistaren bultzatzaile konbentzituago, parte hartzaileago eta alaiagoak?
|
2005
|
|
Baina zergatik EAJ EA?
|
Ez
ote zuten besapean izar distiranta hori, EAEri eta, zeharka, Hego Euskal Herriari bide berriak irekiko zizkiona," Madrilek" nahi ala ez. Halere, ez ziren apenas amu horretaz baliatu kanpainan, bereziki bigarren txanpan.
|
|
Horrelako modeloak merezi ote du zaintzea?
|
Ez
ote du hobe aldatzea lehenbailehen. Galdera bera egina da Europako beste estatu gehienetan.
|
|
Zein izanen dira hemendik zenbait dotzena urte irriño bat atera araziko duten gaurko apezpiku eta giristinoen sineste segurrak?
|
Ez
ote du balio bi gogoeten egitea. Orrialde hauek idaztean neure sinestearen berri ematen dut, bainan badakit ez duela
|
|
Ez ote gintezke beste aldaketa batzuen egiteko behar gorrian?
|
Ez
ote dugu beste mende bateko Elizaren kultura mota bat eta Jesusen Berri Ona, biak bat direla uste sobera aise. Nork erran ote zuen:
|
|
Sens ko diozesan laurogeita hamar apezek hiru eta 8 elizen artean bazuten bakoitzak.168 Zer eman du han, orain hemen modan dugun birmoldaketa miresgarriak?
|
Ez
ote dugu gauza bera egina aspalditik gure diozesan berean Garlin eta Lembeye alde haietan? 60 urteren buruan bide bera hartzen ari garelarik ez ote liteke besten esperientziei begirada bat eman behar?
|
|
Gure apezpikuak itsuak ote litezke?
|
Ez
ote dute ikusten nolako egoeran dagoen eskutan daukaten Eliza. Leher egiten ari dela!
|
|
" Otoiz egizue uztaren nagusiak langileak igor ditzan bere uztarat" (Mt 9,38) erraten digute, Jesusen hitzak beretuz.
|
Ez
ote dute berek ere otoitz egiten. Elizan dabiltzan giristinoek ez ote dute otoitz egiten?
|
|
Ebanjelioa baztertu eta, ez dut ikusten kontsensus minimo bat egin lezakeen beste deusik.
|
Ez
ote ditu bere frogak eginak 2.000 urtez. Duela 2.000 urte dotzena bat apostolu gaizo haiekin hasirik, 1.500 milioi jendek kodetzat hartua dute orai, bidekoarekin bezala, askotan, noizean behinka, nork nola, bakoitzak bere libertateak hartzen baditugu ere.
|
|
Zoriontsu eztiak!
|
Ez
ote dugu borrokatu behar, gogorki borrokatu behar, mundu honetan gure ziloa egin nahi baldin badugu. Barea iduriko gizon melenga bat ez da sekulan aterako gure munduan.
|
|
|
Ez
ote dugu gorago ikusia Jesusek zoriona hitz ematen zigula orai danik, haren gatik uzten duguna baino ehun aldiz gehiago emanez. Orain danik.
|
|
Itzul gaitezen gorago aipatu zoriontsu haietara.
|
Ez
ote lukete lur honetako zoriona hunkitzen. " Zoriontsu bihotzez behartsu direnak" dio Jesusek.
|
|
Plazerra ez ote da zorionaren baitezpadako baldintza?
|
Ez
ote ditugu egun oroz horrelakoak ikusten telebistan. Neskak ez zuela nahi?
|
|
Iran, Irak, Aljeria, Sudanen... ala apur bat bederen giristino den mendebalean?
|
Ez
ote luke zerbait erran nahi horrek?
|
|
amour eta toujours.
|
Ez
ote du zerbait erran nahi. Xalbadoren bertsu hauek ere ohargarriak dira:
|
|
Gaztigu zenbeit aski litekeela egoera hori aldatzeko?
|
Ez
ote du beste gogoetarik merezi horrelako egoerak?
|
|
XXIII.ak leihoak zabaltzeko egin gomita ala jazko haizea, berdin munta zaie.
|
Ez
ote luke haizetik begiratu behar egiak?
|
|
" Aita, oro egiten ahal dituzu. Urrunt ezazu kaliza hau ni ganik!" (Mk 14,36)
|
Ez
ote du horrek desertuko lehen tentamendu haren eite handia. Mirakuluaren bidez ihes egin behar zion goseari, orduan.
|
|
" Ez da diferentziarik judu eta greziarren artean." Edo Kolozokoei (3,11): " Ez da gehiago ez judu, ez greziarrik, ez esklabo, ez librerik."
|
Ez
ote zuketen erran behar juduentzat egin lege on hori girixtinoentzat ere bali zela. Esklaborik ez izanez gehiago, giristinoek bederen beren esklaboak libratu behar zituztela sei urtetarik?
|
|
Aldiz kurutzean zelarik, gaxtagin batek eskatu baitzion parabisuan sartzea, Jesusen erantzuna: " Gaur berean nirekin izanen zara zeruan."
|
Ez
ote luke erran nahi ostirale arratsean berean piztu zela?
|
|
Euskarazko katiximaren gaia da auzi hori, jadanik aipatua izana, buraso zenbait hasiak baitziren bere apezen kontra, galdatuz zer behar zuten Euskal Herriko apezek euskarazko katixima haurrei inposatzen ari izanik?
|
Ez
ote zuten denetan bezala frantsesez ematen ahal?
|
|
Zergatik izan behar zuen beti hain hotza?
|
Ez
ote ninduen maite?
|
|
–
|
Ez
ote dugu grebara bozkatu. Lantegiko sarrerak greba zutoinez blokatuko eta nagusia gurekin atxikiko dugu.
|
|
–
|
Ez
ote dituk hautematen egiazko jendeak gutaz mintzo, lagunduegiak garela, estatua sobera ona dela gurekin, ez dugula dugun diru apurra ere merezi, lanean genukeela zakutik edo zorrotik, ez dituk entzuten ala Kastela?
|
|
Zergatik karrikan bazebilen bera aterpe, lan eta sos ments?
|
Ez
ote zuen bizimolde normalago baten eramateko deretxorik. Galdeak egiten zituen Kastela adinduaren sorbaldan bermatuz.
|
|
– Hara, egungoa egina dugu.
|
Ez
ote dugu salda xorta bat merezi?
|
2006
|
|
Berdintsuda.
|
Ez
ote dugu gehiegi mugatzen literaturak eman dezakeena. Ez ote dugu modeixorro xorro jarraitu eta azkarregi pulpiturako bidea hartzeko joera, korronteakeraman gaitzan errazegi uztekoa?
|
|
Ez ote dugu gehiegi mugatzen literaturak eman dezakeena?
|
Ez
ote dugu modeixorro xorro jarraitu eta azkarregi pulpiturako bidea hartzeko joera, korronteakeraman gaitzan errazegi uztekoa. Ote eta omen.
|
|
Nire kezka da, ez ote dioten elkarri errespetua galdu idazle eta irakurleek.
|
Ez
ote duten idazleek eta editoreek gehiegitan irakurlea inozotzat hartu. Ondorioz, ez ote den normala irakurleek liburuen aurrean duten mesfidantza (zenbat diru, zenbat denbora, zenbat arreta errekara!).
|
|
Urteok ikusita, gobernamenduan euskararentzat lekurik aproposena museoen eta orkestraren ondoan al da?
|
Ez
ote du bere leku propioa aparte behar. Are, irudikatu ezinezkoa ote da hizkuntz politika bat instantzia ezalderditar batek diseinatua, Jaurlaritza batez ere exekutibo dela?
|
2007
|
|
Hori da kontua.
|
Ez
ote du batak bestea trabatzen edo hausten. Biak batera gauzatu al daitezke?
|
|
|
Ez
ote dugu gehiago zigortzen aparatu lokomotorea ariketa egiten dugunean?
|
|
Eta Nojeshuseko emagaldu seropositiboa?
|
Ez
ote du inoiz tentaziorik eduki poliki poliki herriko gizon denak kutsatzeko. Ez al zuen inoiz pentsatuko hasperen artean, pazientziaz eta aldaka mugimendu geldoz, orgasmora iristen den gizon bakoitza pixka bat hiltzeak eman dezakeen plazerean?
|
|
Hegoaldeko herritarrak ez ote dira identifikatzen espainiar Estatuaren baitanjaun eta jabe diren hizkuntza, kultura, informazio eta erreferentzialtasun nazionalekin?
|
Ez
ote ditugu nazio ezaugarri horiek partekatzen espainiarrekin. Zakar antzeanesateko:
|
|
5 Zoin Europa?
|
Ez
ote du, orai Frantzian nahi ta nahi ez jasaiten dugun zentralismoa Europaren batasunak azkartuko. G. MORAL G. ARESTI:
|
2008
|
|
Ontsa pentsa afera hoi nungo jujeak dezake kondena?
|
Ez
ote du oilar zaharrak egiten saldarik hoberena?
|
|
Edo bi buru zituen une hartan, ausaz, bakoitzak bere aldera tiratzen zuena: ?
|
Ez
ote dut onena egia esan, eta kito. Gero, hitzarmen zibilizatu batera irits gaitezkek, kontsul jaunak bere emaztearekin egin zuen bezala?
|
|
Honorato eta Beñardo, Beñardo eta Honorato, hain mutil desberdinak itxura batean, baina hain berdinak funtsean?
|
Ez
ote zuten biek, bada, beren baitaren baitan, geneetan, norgehiagokarako joera bertsua errotua?
|
|
hori?
|
Ez
ote dute ezagutzen Irlandako esperientzia. Beharbada, ez dira ohartzen burujabetza lortzeko bidea ere hizkuntza batean edo bestean egin behar izaten dela ezinbestez, eta hizkuntza horixe bera izan litekeela burujabetza mota hori ezaugarritzen duen nazio faktore nagusi bat?
|
|
Eta zalantzak.
|
Ez
ote zuen dena txukun txukun bildu. Paperen bat ahaztuko al zitzaion.
|
|
Hauekin eta besteekin konparatuz, guretzat gauzak askoz hobeto daudela esanaz, ez ote da nolabaiteko konformismo bat bilatu nahi?
|
Ez
ote gaituzte engainatu nahi. Garrantzitsua izango litzateke antzeko konparazioak egiten ditugun bakoitzean, hauek daukaten arriskua gogoan izatea.
|
|
Noiz grabatzen ote dituzte elkarrizketak?
|
Ez
ote dute Amaia Monterori eginiko hau goizean grabatu... ematen baitu kantariarentzat kafesnea hartu ondorengoak direla orduok; begi zuloak nabarmenen diren unekoak. Oraindik maindirearen marrazkiak tatuatuta, aurpegia bere tokia aurkitu ezinean dela.
|
|
Edo bi buru zituen une hartan, ausaz, bakoitzak bere aldera tiratzen zuena: "
|
Ez
ote dut onena egia esan, eta kito. Gero, hitzarmen zibilizatu batera irits gaitezkek, kontsul jaunak bere emaztearekin egin zuen bezala" esaten zion, apika, buruetako batek;" Ez ote da hau abentura ero bat, iritsi bezala pasatuko zaidana?
|
|
Honorato eta Beñardo, Beñardo eta Honorato, hain mutil desberdinak itxura batean, baina hain berdinak funtsean...
|
Ez
ote zuten biek, bada, beren baitaren baitan –geneetan– norgehiagokarako joera bertsua errotua. Bi gizakiren artean beti baitago distantzia bat, bien arteko bereiztasuna dakarrena automatikoki –ni eta zu, zu eta ni–, baita, ondorioz, mota guztietako konparazioak dakartzana ere, fisikoak nahiz psikikoak; eta, behin konparazioetara jota," nik zuk baino gehiago izan behar dut", jakina...
|
|
–Batzuetan, jakin nahiko nuke zein leku dudan bere buruan.
|
Ez
ote nauen bazterren batean izango, alboratuta, bere gelan sartzen naizenean sentitzen naizen bezala.
|
2009
|
|
Zein da gure ardura?
|
Ez
ote genuke hasi neurri zorrotzak hartzen populazioa kontrolatzeko. Eta galdezka hasi garela, zer salbatu nahi dugu egiaz, eta zer dago benetan arriskuan?
|
|
ez dakit nola utzi dugun horrela ahaztua. (
|
Ez
ote du inork haren izena zor diogun tokira ekarriko?).
|
|
Harrigarri, zinez, nola sartu zen Murnane Lodesen etxean, atea bortxatu gabe.
|
Ez
ote zuen giltzarik. Nork emana?
|