Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 44

2009
‎Alberto Surio kazetaria Euskal Irrati Telebistako buruzagi nagusi aukeratu dute Legebiltzarrean, PSEren, PPren eta UPyDren babesarekin. Euskara bultzatzearen garrantzia aipatu du Suriok.
Euskara bultzatzearen garrantzia aipatu du eta hizkuntza ikasteari berriro ekingo diola hitz eman du.
Euskara bultzatzea eta, batez ere, euskaraz irakurtzen ez zutenek euskaraz irakurtzeko ohitura hartzea zituen xede nagusi Argiak. Hori argi ageri da, esate baterako, 1922ko irailaren 10eko 73 zenbakian plazaratu zen testu honetan:
‎Geroago, talde honek Ttipi Ttapa izena eramanen zuen Kultur Elkartea sortuko zuen, 1984ean zehazki. Euskara bultzatzeko lagungarri lekiokeen ekimena aitzinera eramatea zen taldearen helburua, eta ekimen hori, aldizkari baten argitaratzean gorpuztu zen. Beraz, hasiera hasieran hizkuntza bultzatzea izan zen soil soilik aldizkaria argitaratzearen justifikazioa.
‎– Euskara bultzatzeko etorri naiz Lapurdira, eta baita euskara nire hizkuntza delako. Nere semearekin jin naiz.
2010
‎–euskaldunak primatzen ditu eta erdaldunak baztertzen, nahiz eta azken hauen artean irakaskuntzarako espresuki apartak dituen profesional asko egon. Euskara bultzatu beharraren beharraz, taliban linguistiko bihurturik dago euskaltzale zenbait. Ez kalean
‎1662an Fermin Ulzurrun nafarrak kargudun bati idatzi zion Euskara bultzatuko lukeen unibertsitate bat sortzeko eskatuz:
2012
‎Aldekorik egingo ez badu ere, kontrakorik ez egitea, lehenbiziko urratsa hori litzateke. Euskara bultzatzeko borondate politikoa eskatzea txakur ametsa iruditzen zait. Vascuencearen Legea 1986koa da, lege txarra da, baina hori garatzean beste borondate bat izan balitz, aurrera egiteko aukerak emango zituen bere garaian.
Euskara bultzatu eta normaltzea.
2013
‎Elgoibarko Izarra Kultur Elkartea 1963an sortu zuten. Euskara bultzatzeko xedea duen elkarteak urte osoan zehar ospatuko du mende erdiko jarduna. Era berean, 2013a baliatuko dute krisiak astindutako garaiotan egitasmoa bere horretan jasangarria den ala ez hausnartzeko.
2014
Euskara bultzatzeko
2015
‎" Motibazioari laguntzen dio ahozko hizkuntzaren lanketak, eta alderantziz, ahozko gaitasuna lantzeak motibazioari; horregatik, eta hizkuntza normalizazioarekin lotuta, ikastetxean egiten denak zentzua behar du herrian bizi dutenarekin eta ikasleen azken ekoizpenak horretarakoxe irudikatzen ditugu" dio Mugertzak. Euskararekiko motibazioa eta ahozkotasuna ondoz ondo irudikatuta, bi alorrak lantzeko diseinatuta dituzten programa eta ikastaroen berri ematen dute" Euskara bultzatzeko esperientziak Nafarroako Irakaskuntzan: motibazioa eta ahozkoa" artikuluan.
‎Yolanda Olasagarre eta Esther Mugertza – Euskara bultzatzeko esperientziak Nafarroako Irakaskuntzan: motibazioa eta ahozkoa
‎Yolanda Olasagarre eta Esther Mugertza – Euskara bultzatzeko esperientziak Nafarroako Irakaskuntzan: motibazioa eta ahozkoa
‎Yolanda Olasagarre eta Esther Mugertza – Euskara bultzatzeko esperientziak Nafarroako Irakaskuntzan: motibazioa eta ahozkoa
Euskara bultzatzeko esperientziak Nafarroako Irakaskuntzan: motibazioa eta ahozkoa – Yolanda Olasagarre eta Esther Mugertza
‎Ahozko sekuentzia didaktikoetan landutakoa ebaluatzeko eta, ondorioz, ahozkoaren ebaluazioa egiteko, ondokoak hartu ditugu kontuan: batetik, Yolanda Olasagarre eta Esther Mugertza – Euskara bultzatzeko esperientziak Nafarroako Irakaskuntzan: motibazioa eta ahozkoa ikaslearen ekoizpenaren ebaluazioa, eta, bestetik, sekuentzia didaktikoaren ebaluazioa.
Euskara bultzatzeko esperientziak Nafarroako Irakaskuntzan: motibazioa eta ahozkoa – Yolanda Olasagarre eta Esther Mugertza
‎Yolanda Olasagarre eta Esther Mugertza – Euskara bultzatzeko esperientziak Nafarroako Irakaskuntzan: motibazioa eta ahozkoa
‎Yolanda Olasagarre eta Esther Mugertza – Euskara bultzatzeko esperientziak Nafarroako Irakaskuntzan: motibazioa eta ahozkoa
‎Yolanda Olasagarre eta Esther Mugertza – Euskara bultzatzeko esperientziak Nafarroako Irakaskuntzan: motibazioa eta ahozkoa
‎Yolanda Olasagarre eta Esther Mugertza – Euskara bultzatzeko esperientziak Nafarroako Irakaskuntzan: motibazioa eta ahozkoa
Euskara bultzatzeko esperientziak Nafarroako Irakaskuntzan: motibazioa eta ahozkoa – Yolanda Olasagarre eta Esther Mugertza
‎Yolanda Olasagarre eta Esther Mugertza – Euskara bultzatzeko esperientziak Nafarroako Irakaskuntzan: motibazioa eta ahozkoa
Euskara bultzatzeko esperientziak Nafarroako Irakaskuntzan: motibazioa eta ahozkoa – Yolanda Olasagarre eta Esther Mugertza
‎Yolanda Olasagarre eta Esther Mugertza – Euskara bultzatzeko esperientziak Nafarroako Irakaskuntzan: motibazioa eta ahozkoa handitu egingo dela pentsatzen baitugu.
Euskara bultzatzeko esperientziak Nafarroako Irakaskuntzan: motibazioa eta ahozkoa – Yolanda Olasagarre eta Esther Mugertza
‎Yolanda Olasagarre eta Esther Mugertza – Euskara bultzatzeko esperientziak Nafarroako Irakaskuntzan: motibazioa eta ahozkoa
Euskara bultzatzeko esperientziak Nafarroako Irakaskuntzan: motibazioa eta ahozkoa
‎Yolanda Olasagarre eta Esther Mugertza – Euskara bultzatzeko esperientziak Nafarroako Irakaskuntzan: motibazioa eta ahozkoa
Euskara bultzatzeko esperientziak Nafarroako Irakaskuntzan: motibazioa eta ahozkoa – Yolanda Olasagarre eta Esther Mugertza
‎Nafarroako euskararen irakaskuntza ulertzeko hainbat gauza gogoan izatea komenigarria da. Lehenengoa, Nafarroako euskararen legeak ezarritako hiru hizkuntza eremuak, NafaYolanda Olasagarre eta Esther Mugertza – Euskara bultzatzeko esperientziak Nafarroako Irakaskuntzan: motibazioa eta ahozkoa rroako egoera soziolinguistikoa (besteak beste, euskaldun kopurua, herri batetik besterako aldea, hiriburuan euskararen egoera zein den, eta abar).
Euskara bultzatzeko esperientziak Nafarroako Irakaskuntzan: motibazioa eta ahozkoa – Yolanda Olasagarre eta Esther Mugertza
‎Ia urtero antolatu dira euskara teknikoko ikastaroak, langile euskaldunen euskara maila hobetzeko.Sustapena. Euskara bultzatu eta sustatzeko ekintza ugari egin dira zortzi urte honetan: erabiltzearen aldeko kanpainak urtero, kultura ekintzak, mintegiak, hitzaldiak, mahai inguruak, lehiaketak, topaketak adituekin, erakusketak. Unibertsitatearen bizitzan duen garrantziagatik, aipamen berezia egin nahi diogu langileen hizkuntza eskakizunen esleipenari, administrazioko langileen %20ri baino gehiagori jarri baitzitzaion euskara eskakizuna beren lanpostuetan.
‎Batetik, garai hartako testuinguru politiko soziala kontuan hartuta, 70eko hamarkadaren bigarren erdian eta 80ko hamarkadaren hasieran bertso eskolak sortzen hasi ziren hainbat herri eta auzotan. Euskara bultzatzea zen gehienen xedea. Xabier Amurizaren izena ere aipatu behar da garai horretan.
‎12) Euskara bultzatzearen alde baita hiritar guztion hizkuntza eskubideen babesaren alde ere, euskararen ofizialtasuna Nafarroa guztian bermatuz.
2016
‎Euskararen legeak tratamendu simetrikoa ematen die bi hizkuntzei, eta euskara hutsezko jarduerek ez zuten lege babes nahikorik». Euskara bultzatzeko neurri gehiago ere badira: udalek eskumena dute hizkuntza politiketan, hirigintza planen hizkuntza eragina neurtu dute, kontratuetan hizkuntza irizpideak ezarri...
‎«Ezinbestekoa da hausnarketa bat egitea. Euskara bultzatzeko martxan jarri diren politikek ez dituzte eduki espero genituen emaitzak. Euskararen ezagutza handitu egin da, baina ez era berean erabilera.
2018
‎Beretzako modukoak zirela iruditu zitzaion: " Euskara bultzatzeko zirela esan ziguten, euskaraz asko egiten ez zuten gazteekin elkartuko nintzen [eremu ez euskaldunetako nerabeak], eta haiei laguntzeak ilusioa egiten zidan. Haiek eskolan euskaraz egiten dute, baina etxean ez".
2021
Euskara bultzatzeko ahalegin horretan, Lizasok iritzi dio «zentzua» duela bi eragileen indarrak batzeak. «Euskararen alde hainbeste lan egiten duen egunkari honekin elkarlanean aritzea interesgarria eta aberasgarria da guretzat».
‎«Baina izenpetuta ere, ez da inposatu daitekeen kontratu bat» adierazi du Miren Etxebestek. Euskara bultzatzen jarraitzeko konpromisoa berresteko gonbita egin zaie, eta haien borondatea eskertzekoa da euskara ordezkariaren arabera. «Eta bide horretan Udala bidelagun izango dute, elkarte bakoitzaren beharrei egokitutako laguntza eskainiz», argitu du.Izan ere, elkarte bakoitzak dituen errealitate eta beharren arabera, norberari egokitutako abiaduran hartuko dute konpromiso hori.
2022
Euskara bultzatzeko ahaleginetan ibilbide bat egin duten enpresetan, gaur egun ustez bermatuta dago gehienetan euskaraz lan egiteko aukera, baina, hala ere, ahal baino langile gutxiagok egiten du, betiko arrazoiengatik: gaitasuna mugatua, erraztasuna, erosotasuna, ohitura...
2023
‎(2015)." Euskara bultzatzeko esperientziak Nafarroako irakaskuntzan: motibazioa eta ahozkoa", Bat Soziolingusitika Aldizkaria, 96, 2015 (3), 69 Hemendik eskuratua:
‎OLASAGARRE, Y., MUGERTZA, E. (2015). " Euskara bultzatzeko esperientziak Nafarroako irakaskuntzan: motibazioa eta ahozkoa".
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia