2009
|
|
Alberto Surio kazetaria Euskal Irrati Telebistako buruzagi nagusi aukeratu dute Legebiltzarrean, PSEren, PPren eta UPyDren babesarekin.
|
Euskara
bultzatzearen garrantzia aipatu du Suriok.
|
|
|
Euskara
bultzatzearen garrantzia aipatu du eta hizkuntza ikasteari berriro ekingo diola hitz eman du.
|
|
|
Euskara
bultzatzea eta, batez ere, euskaraz irakurtzen ez zutenek euskaraz irakurtzeko ohitura hartzea zituen xede nagusi Argiak. Hori argi ageri da, esate baterako, 1922ko irailaren 10eko 73 zenbakian plazaratu zen testu honetan:
|
|
Geroago, talde honek Ttipi Ttapa izena eramanen zuen Kultur Elkartea sortuko zuen, 1984ean zehazki.
|
Euskara
bultzatzeko lagungarri lekiokeen ekimena aitzinera eramatea zen taldearen helburua, eta ekimen hori, aldizkari baten argitaratzean gorpuztu zen. Beraz, hasiera hasieran hizkuntza bultzatzea izan zen soil soilik aldizkaria argitaratzearen justifikazioa.
|
|
–
|
Euskara
bultzatzeko etorri naiz Lapurdira, eta baita euskara nire hizkuntza delako. Nere semearekin jin naiz.
|
2010
|
|
–euskaldunak primatzen ditu eta erdaldunak baztertzen, nahiz eta azken hauen artean irakaskuntzarako espresuki apartak dituen profesional asko egon.
|
Euskara
bultzatu beharraren beharraz, taliban linguistiko bihurturik dago euskaltzale zenbait. Ez kalean
|
|
1662an Fermin Ulzurrun nafarrak kargudun bati idatzi zion
|
Euskara
bultzatuko lukeen unibertsitate bat sortzeko eskatuz:
|
2012
|
|
Aldekorik egingo ez badu ere, kontrakorik ez egitea, lehenbiziko urratsa hori litzateke.
|
Euskara
bultzatzeko borondate politikoa eskatzea txakur ametsa iruditzen zait. Vascuencearen Legea 1986koa da, lege txarra da, baina hori garatzean beste borondate bat izan balitz, aurrera egiteko aukerak emango zituen bere garaian.
|
|
|
Euskara
bultzatu eta normaltzea.
|
2013
|
|
Elgoibarko Izarra Kultur Elkartea 1963an sortu zuten.
|
Euskara
bultzatzeko xedea duen elkarteak urte osoan zehar ospatuko du mende erdiko jarduna. Era berean, 2013a baliatuko dute krisiak astindutako garaiotan egitasmoa bere horretan jasangarria den ala ez hausnartzeko.
|
2014
|
|
|
Euskara
bultzatzeko
|
2015
|
|
" Motibazioari laguntzen dio ahozko hizkuntzaren lanketak, eta alderantziz, ahozko gaitasuna lantzeak motibazioari; horregatik, eta hizkuntza normalizazioarekin lotuta, ikastetxean egiten denak zentzua behar du herrian bizi dutenarekin eta ikasleen azken ekoizpenak horretarakoxe irudikatzen ditugu" dio Mugertzak. Euskararekiko motibazioa eta ahozkotasuna ondoz ondo irudikatuta, bi alorrak lantzeko diseinatuta dituzten programa eta ikastaroen berri ematen dute"
|
Euskara
bultzatzeko esperientziak Nafarroako Irakaskuntzan: motibazioa eta ahozkoa" artikuluan.
|
|
Yolanda Olasagarre eta Esther Mugertza –
|
Euskara
bultzatzeko esperientziak Nafarroako Irakaskuntzan: motibazioa eta ahozkoa
|
|
Yolanda Olasagarre eta Esther Mugertza –
|
Euskara
bultzatzeko esperientziak Nafarroako Irakaskuntzan: motibazioa eta ahozkoa
|
|
Yolanda Olasagarre eta Esther Mugertza –
|
Euskara
bultzatzeko esperientziak Nafarroako Irakaskuntzan: motibazioa eta ahozkoa
|
|
|
Euskara
bultzatzeko esperientziak Nafarroako Irakaskuntzan: motibazioa eta ahozkoa – Yolanda Olasagarre eta Esther Mugertza
|
|
Ahozko sekuentzia didaktikoetan landutakoa ebaluatzeko eta, ondorioz, ahozkoaren ebaluazioa egiteko, ondokoak hartu ditugu kontuan: batetik, Yolanda Olasagarre eta Esther Mugertza –
|
Euskara
bultzatzeko esperientziak Nafarroako Irakaskuntzan: motibazioa eta ahozkoa ikaslearen ekoizpenaren ebaluazioa, eta, bestetik, sekuentzia didaktikoaren ebaluazioa.
|
|
|
Euskara
bultzatzeko esperientziak Nafarroako Irakaskuntzan: motibazioa eta ahozkoa – Yolanda Olasagarre eta Esther Mugertza
|
|
Yolanda Olasagarre eta Esther Mugertza –
|
Euskara
bultzatzeko esperientziak Nafarroako Irakaskuntzan: motibazioa eta ahozkoa
|
|
Yolanda Olasagarre eta Esther Mugertza –
|
Euskara
bultzatzeko esperientziak Nafarroako Irakaskuntzan: motibazioa eta ahozkoa
|
|
Yolanda Olasagarre eta Esther Mugertza –
|
Euskara
bultzatzeko esperientziak Nafarroako Irakaskuntzan: motibazioa eta ahozkoa
|
|
Yolanda Olasagarre eta Esther Mugertza –
|
Euskara
bultzatzeko esperientziak Nafarroako Irakaskuntzan: motibazioa eta ahozkoa
|
|
|
Euskara
bultzatzeko esperientziak Nafarroako Irakaskuntzan: motibazioa eta ahozkoa – Yolanda Olasagarre eta Esther Mugertza
|
|
Yolanda Olasagarre eta Esther Mugertza –
|
Euskara
bultzatzeko esperientziak Nafarroako Irakaskuntzan: motibazioa eta ahozkoa
|
|
|
Euskara
bultzatzeko esperientziak Nafarroako Irakaskuntzan: motibazioa eta ahozkoa – Yolanda Olasagarre eta Esther Mugertza
|
|
Yolanda Olasagarre eta Esther Mugertza –
|
Euskara
bultzatzeko esperientziak Nafarroako Irakaskuntzan: motibazioa eta ahozkoa handitu egingo dela pentsatzen baitugu.
|
|
|
Euskara
bultzatzeko esperientziak Nafarroako Irakaskuntzan: motibazioa eta ahozkoa – Yolanda Olasagarre eta Esther Mugertza
|
|
Yolanda Olasagarre eta Esther Mugertza –
|
Euskara
bultzatzeko esperientziak Nafarroako Irakaskuntzan: motibazioa eta ahozkoa
|
|
|
Euskara
bultzatzeko esperientziak Nafarroako Irakaskuntzan: motibazioa eta ahozkoa
|
|
Yolanda Olasagarre eta Esther Mugertza –
|
Euskara
bultzatzeko esperientziak Nafarroako Irakaskuntzan: motibazioa eta ahozkoa
|
|
|
Euskara
bultzatzeko esperientziak Nafarroako Irakaskuntzan: motibazioa eta ahozkoa – Yolanda Olasagarre eta Esther Mugertza
|
|
Nafarroako euskararen irakaskuntza ulertzeko hainbat gauza gogoan izatea komenigarria da. Lehenengoa, Nafarroako euskararen legeak ezarritako hiru hizkuntza eremuak, NafaYolanda Olasagarre eta Esther Mugertza –
|
Euskara
bultzatzeko esperientziak Nafarroako Irakaskuntzan: motibazioa eta ahozkoa rroako egoera soziolinguistikoa (besteak beste, euskaldun kopurua, herri batetik besterako aldea, hiriburuan euskararen egoera zein den, eta abar).
|
|
|
Euskara
bultzatzeko esperientziak Nafarroako Irakaskuntzan: motibazioa eta ahozkoa – Yolanda Olasagarre eta Esther Mugertza
|
|
Ia urtero antolatu dira euskara teknikoko ikastaroak, langile euskaldunen euskara maila hobetzeko.Sustapena.
|
Euskara
bultzatu eta sustatzeko ekintza ugari egin dira zortzi urte honetan: erabiltzearen aldeko kanpainak urtero, kultura ekintzak, mintegiak, hitzaldiak, mahai inguruak, lehiaketak, topaketak adituekin, erakusketak. Unibertsitatearen bizitzan duen garrantziagatik, aipamen berezia egin nahi diogu langileen hizkuntza eskakizunen esleipenari, administrazioko langileen %20ri baino gehiagori jarri baitzitzaion euskara eskakizuna beren lanpostuetan.
|
|
Batetik, garai hartako testuinguru politiko soziala kontuan hartuta, 70eko hamarkadaren bigarren erdian eta 80ko hamarkadaren hasieran bertso eskolak sortzen hasi ziren hainbat herri eta auzotan.
|
Euskara
bultzatzea zen gehienen xedea. Xabier Amurizaren izena ere aipatu behar da garai horretan.
|
|
12)
|
Euskara
bultzatzearen alde baita hiritar guztion hizkuntza eskubideen babesaren alde ere, euskararen ofizialtasuna Nafarroa guztian bermatuz.
|
2016
|
|
Euskararen legeak tratamendu simetrikoa ematen die bi hizkuntzei, eta euskara hutsezko jarduerek ez zuten lege babes nahikorik».
|
Euskara
bultzatzeko neurri gehiago ere badira: udalek eskumena dute hizkuntza politiketan, hirigintza planen hizkuntza eragina neurtu dute, kontratuetan hizkuntza irizpideak ezarri...
|
|
«Ezinbestekoa da hausnarketa bat egitea.
|
Euskara
bultzatzeko martxan jarri diren politikek ez dituzte eduki espero genituen emaitzak. Euskararen ezagutza handitu egin da, baina ez era berean erabilera.
|
2018
|
|
Beretzako modukoak zirela iruditu zitzaion: "
|
Euskara
bultzatzeko zirela esan ziguten, euskaraz asko egiten ez zuten gazteekin elkartuko nintzen [eremu ez euskaldunetako nerabeak], eta haiei laguntzeak ilusioa egiten zidan. Haiek eskolan euskaraz egiten dute, baina etxean ez".
|
2021
|
|
|
Euskara
bultzatzeko ahalegin horretan, Lizasok iritzi dio «zentzua» duela bi eragileen indarrak batzeak. «Euskararen alde hainbeste lan egiten duen egunkari honekin elkarlanean aritzea interesgarria eta aberasgarria da guretzat».
|
|
«Baina izenpetuta ere, ez da inposatu daitekeen kontratu bat» adierazi du Miren Etxebestek.
|
Euskara
bultzatzen jarraitzeko konpromisoa berresteko gonbita egin zaie, eta haien borondatea eskertzekoa da euskara ordezkariaren arabera. «Eta bide horretan Udala bidelagun izango dute, elkarte bakoitzaren beharrei egokitutako laguntza eskainiz», argitu du.Izan ere, elkarte bakoitzak dituen errealitate eta beharren arabera, norberari egokitutako abiaduran hartuko dute konpromiso hori.
|
2022
|
|
|
Euskara
bultzatzeko ahaleginetan ibilbide bat egin duten enpresetan, gaur egun ustez bermatuta dago gehienetan euskaraz lan egiteko aukera, baina, hala ere, ahal baino langile gutxiagok egiten du, betiko arrazoiengatik: gaitasuna mugatua, erraztasuna, erosotasuna, ohitura...
|
2023
|
|
(2015)."
|
Euskara
bultzatzeko esperientziak Nafarroako irakaskuntzan: motibazioa eta ahozkoa", Bat Soziolingusitika Aldizkaria, 96, 2015 (3), 69 Hemendik eskuratua:
|
|
OLASAGARRE, Y., MUGERTZA, E. (2015). "
|
Euskara
bultzatzeko esperientziak Nafarroako irakaskuntzan: motibazioa eta ahozkoa".
|