2006
|
|
Diskurtso Teoriak, Diskurtso Teoriak eta Hizkuntzaren Didaktika, Hizkuntzaren Eskurapena: Ahozkoa eta Idatzizkoa, Irakaskuntza Eleanitza,
|
Euskal
Herriko Egoera Soziolinguistikoa, Hizkuntzen Didaktikarako Metodologia eta Lanabesak, eta Testu Generoen Karakterizazioa izeneko beste zazpi irakasgai, hauek ere derrigorrezkoak. c) Hizkuntzen Kudeaketan Aditu titulazioan, lizentziatura mailakoa izan gabe, zenbait kreditu bete daitezke, derrigorrezkoak batzuk eta hautazkoak beste batzuk.
|
2007
|
|
|
Euskal
Herriko egoera soziolinguistikoaren adierazle garrantzitsuenetako bat da Soziolinguistika Klusterrak antolatzen duen Euskal Herriko hizkuntzen kale neurketa. Euskal Herriko Kale Erabileraren Neurketa Orokorra 1989 urtean egin zen lehen aldiz; geroztik lau urtez behin errepikatu da, eta 2001etik aurrera bost urtez behin.
|
2012
|
|
Azken batean, gure ustez, beharrezkoa da guztion artean
|
Euskal
Herriko egoera soziolinguistikoari buruzko ikerketarako joko zelai bateratua eta bitarteko sistematiko iraunkorrak sortzen, frogatzen eta hobetzen joatea. Bide horretan, ekarpen xume gisa har bedi artikulu hau.
|
2015
|
|
Zer da urgentea eta zer da inportantea?". Galdera horri erantzuteko, azkeneko hamarkadetan
|
Euskal
Herriko egoera soziolinguistikoak nolako garapena izan duen azaldu beharra dago, labur labur. Deskribapen horretan Sanchez Carrionek hizkuntzaren jabekuntza prozesua azaltzeko formulatu zuen teoria izango dugu bidaide.
|
2016
|
|
• Aplikazioaren bigarren atal nagusia, (J alorra alegia) da EODAren muin.
|
Euskal
herriko egoera soziolinguistikoa hain aldakor bihurria izanik, berariaz zabaldu eta xehakatu da J alorra. Oso kontuan hartzekoak dira hortaz EODAko BZ, BZ/ b/ c/ d/e, BZ eta BZ/ b mailak.
|
|
|
Euskal
Herriko egoera soziolinguistikoaren analisi sinkronikoa egiten du bigarren atal nagusian, gaur egungo hizkuntza erabilera aztertuz.
|
2017
|
|
" Komunitate Autonomoko Erakunde amankomunek
|
Euskal
Herriko egoera sozio linguistikoaren ñabardurak kontutan izanik, bi hizkuntzen erabilpena bermatuko dute, beroien ofizialtasuna erregulatuz, eta beroien ezagutza segurtatzeko behar diren neurriak eta medioak erabaki eta baliaraziko dituzte." artikuluaren hirugarren atalean hizkuntza arrazoiengatik inor diskriminatua izango ez dela jasotzen da.
|
2018
|
|
Esandakoetatik eratortzen denez, 104 herri hauek ez dira
|
Euskal
Herriko egoeraren isla, ez eta Autonomia Erkidegoko egoerarena ere. EAEko herrien %9 lehenengo gune soziolinguistikokoa da baina gure azterketan (laginean) ez dugu gune horretako herririk; %32 bigarrenen gunekoa da eta gure laginean gune horretarako %11 besterik ez ditugu; %35 hirugarren gunekoa da eta guk aztertutako herrien artean %48 dira gune horretakoak; azkenik, %24 laugarren gunekoak dira eta gure laginean %41 dira5.
|
2021
|
|
Europako Batzordeko eta estatu kideen hizkuntz politika eta praktikak ezagutzea lagungarria izan daiteke hausnarketa hori bideratzeko: alde batetik,
|
Euskal
Herriko egoeraren alderdi batzuk bereziak izan arren, EBko beste hiztun komunitate batzuen errealitateak esanguratsuak eta argigarriak izan daitezkeelako, eta, bestetik, ezinbestekoa delako, gaur egun, EBko ikuspegia kontuan hartzea, Europako eragina gero eta nabarmenagoa delako tokiko politiketan. • Hitz gakoak:
|
2022
|
|
Laugarrenik, eta bukatzeko,
|
Euskal
Herriko egoera antzekoa duen beste lurralde bateko eredua ezagutzeko aukera izan dugu, 6.3 atalean azaldutako Galiziako eredua. Aztertutako lagina zabala ez bada ere, bertako curriculumak biltzen dituen edukiak testuliburuetan biltzen direla ikusi ahal izan dugu.
|
|
Nahimen hori elikatzeko bideetako bat hezkuntza soziolinguistikoa dugu, ezinbestekoa ikasleek arrazoibiderako baliabideak eskura ditzaten. Izan ere, egungo
|
Euskal
Herriko egoera soziolinguistikoa ezagutzeak lagunduko die bai testuingurua ulertzen, bai, euskaraz bizi nahi badute, zer eta nola egin dezaketen konturatzen (Eizmendi, komunikazio pertsonala, 2021eko apirilaren 8an).
|
|
1.3.1
|
Euskal
Herriko egoera
|