Emaitzak: 6
2012 | ||
Hori horrela, herritartasunari betebehar eta eskubide multzo bateransten zaio arlo politikoan, sozialean nahiz ekonomikoan. | Euskal Estatura bidean, eta EuskalHerrian dauden nazio identitate desberdinen arteko elkarbizitza bideragarria lortze aldera, proposatzen da naziotasuna eremu subjektiboari (hau da, borondateari) eta herritartasunaeremu objektiboari lotuta ulertzea. Ahaztu gabe, ordea, Euskal Estatuak, nazio estatu guztienantzera, beti bilatuko duela naziotasuna eta herritartasuna parekatzea bizilagunen artean. | |
| Euskal Estatura bidean, lehentasun osoa izan luke nazio mailakoekimenakbultzatzeak, baina ahaleginhorretan ez dira gutxietsi behareuskal lurraldeanzehar dauden desberdintasunak. Hezkuntza sistema nazional batez ari garelarik, beraz, saihestezina da gutxieneko homogeneotasuna bermatzea, baina horrekin ezdira ezabatzen ez baztertzen lurralde bakoitzak eduki litzakeen bereizgarriak; alegia, errealitateari bizkar ematea litzateke Euskal Autonomia Erkidegoa, Nafarroa etaIpar Euskal Herria hezkuntza egoera bertsuan baleude bezala aritzea. | |
| Euskal Estatuaren bideak hezkuntza antolaketaren premia eduki badu. Bidehori jorratzeko, bada, bereziki Finlandian erabilitako hezkuntza sistemari kasu eginezgero, honakoak azpimarratuko genituzke: | |
Larrinagak dioenez, teoria askok duten ahulgunea erabakitze prozeduranjendearen parte hartzea nola txertatu zehaztea da; prozedura demokratikoa: erabakiak non nork nola hartzen dituen. Bide horretan proposamen interesgarriaklandu ditu, | Euskal Estatu bidean parte hartzea sustatzeko baliagarri. «GerokoanEuskal Herriak eskuratu beharreko marko juridiko politiko loriatsuen zain egonbarik, badugu egunerokoan zer hobetu eta zer borrokatu herritarren parte hartzekomekanismoez». | |
ingurumena (lurraldea, zentzu zabalean hartuta) da oinarria (baliabideak eta gozabideak neurriraeskaintzen dituena); gizartea dago horren barruan, lurraldea okupatu eta beramodu batean edo bestean baliatuz; eta ekonomiak luke azkena, ekonomiazirkularra, naturaren fluxuak erreferente hartzen dituena, gizartearen zerbitzurakoa.Zer esanik ez da, gaur ekonomia, edo bera ulertzeko modu ekonomizista, jarri duelamerkatu ahalguztidunak piramidean nagusi, mendean hartuta, merkantzia aldakormodura, gizartea eta lurraldea. Hortaz, | Euskal Estaturako bidea eta bidaia egin nahibaditugu bestelako estatua lortzeko apustua izan behar da gurea, bestelako erronkahelburu: munduko iraunkortasuna gure etxekoa bermatuz. | |
Kapital hitza ustez neutraltzat har daitekeen arren, testuingurusozioekonomikoa da kontuan hartu beharrekoa. Gauzak horrela lurra hartu duEricek aztergai | Euskal Estaturako bidean. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
euskal | 6 (0,04) |
Lehen forma
Euskal | 6 (0,04) |
Argitaratzailea
UEU | 6 (0,04) |
Konbinazioak (2 lema)
euskal estatu | 6 (0,04) |
Konbinazioak (3 lema)
euskal estatu bide | 6 (0,04) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |