Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 26

2013
‎(25) Badasalbuespen bat, alegia, Euskal Autonomia Erkidegoaren sektore publikoan sartutako erakundeetarako transferentziak egiten direnean edo Aurrekontuetan izen horrekin jasotako diru-laguntzak direnean; kasu bi horietan ez da baimenik behar izango [ZCP Lt, Euskal Autonomi Erkidegoko 2008.eko Aurrekontu Orokorrak onartzen dituen Legea, Eusko Legebiltzarra (2007)]
2014
‎V. Mapa Soziolinguistikoa k (Hizkuntza Politikarako Sailburuordetza, 2011a) eskainitako datuetan oinarrituta egin zituen baieztapenok Uriak. Mapa horrek Euskal Autonomia Erkidegoko (EAE) argazkiaren berri ematen du. Argazkiaren ikus-eremua zabaldu guran, urte berean kaleraturiko beste ikerketa biren emaitzak aipatuko ditugu segidan:
‎dio Brouardek. Izan ere, 1980ko hamarraldian erakundetze berriaren lekuko izan ginen Hego Euskal Herrian, eta, Euskal Autonomia Erkidegoan behinik behin, erakunde berrien sorrerak ondorio zuzenak izan zituen: –1980ko hamarraldian(...), ofizialtasunarekin, gauzak asko aldatu ziren, euskara diru bide bihurtu zelako asko eta askorentzat(...) zabaltze handia egon zen, hainbat idazle, itzultzaile, irakasle?
‎Eusko Jaurlaritza, 2010, Haur hezkuntzarako, lehen eta bigarren hezkuntzarako eta batxilergorako dekretu currikularrak Euskal Autonomia Erkidegoan, in: https://www.euskadi.net/r43-2459/eu/contenidos/informacion/dif10_curriculum_berria/eu_5495/adjuntos/curriculum_vigente/dc_educ_basic_e.pdf(kontsulta,).
2016
‎1994an astekariko zuzendari izendatu zuten eta lan horretan aritu zen 2002ra bitartean. Euskal Autonomia Erkidegoko Euskararen Aholku Batzordeko kide izan zen urte askoan. / Gaur egun Argia astekariko Net Hurbil sailean idazten du Zubiriak, nazioarteko gaien inguruan, altermundismoaren ezkerreko ikuspegi ekologistatik.
‎2011: Euskal Herria, Euskal Autonomia Erkidegoa, Nafarroa, Iparraldea. Eusko Jaurlaritza, 2013 (http://www.euskara.euskadi.eus/contenidos/ informacion/ argitalpenak/ eu_ 6092/ adjuntos/ V.%20Inkesta.pdf).
‎__, (2016d) VI. Inkesta Soziolinguistikoa Euskal Autonomia Erkidegoa (laburpena). Eusko Jaurlaritza (Hizkuntza Politikarako Sailburuordetza). Donostia, (http://www.euskara.euskadi.eus/contenidos/ informacion/ argitalpenak/ eu_ 6092/ adjuntos/ VI_ INK_ SOZLG_ EAE_ Aurkezpen_ publikoa_ 20161014.pdf).
2019
‎Horietan (telebistaren kasuan nabarmenago) gaztelaniazko kontsumoak pisu handiagoa du euskarazkoak baino. Erabilera eremuetan euskararen erabilerak duen pisuaren hurrenkera hori bat dator, 2015 urtean Euskal Autonomia Erkidegoko DBH 2ko ikasleei buruz Arrue ikerketak (Martinez de Luna Perez de Arriba eta Suberbiola Unanue, 2017) aurkitutakoarekin. Zehazki, komunikabideetan eta kultur kontsumoan euskararen erabilerak duen maila apala konstante bat da gaiaren inguruan egindako ikerketetan.
2020
‎Hizkuntza ereduei dagokienez, 4 Euskal Autonomia Erkidegoan badago hizkuntza ereduen politika bat. Horren arabera, hizkuntza eredu bat baino gehiago dago aukeran.
‎4 Euskal Autonomia Erkidegoan badago hizkuntza ereduen politika bat. Horren arabera, hizkuntza eredu bat baino gehiago dago aukeran.
‎Lan honetan aztertu dira marokoar jatorria duten eta Euskal Autonomia Erkidegoan bizi diren 11 gazteren hizkuntzen (lehen hizkuntza (k), euskara eta gaztelania) ezagutza; hizkuntza horien erabilera ohiturak, eskolatuak izan diren hizkuntza ereduak, gazteek eskolan aurkitu dituzten eta hizkuntzei lotuak dauden elementu oztopatzaileak eta erraztatzaileak, beraien gurasoek egiten duten lehen hizkuntzaren transmisioa, eta azkenik, gazteen pertenentzia sentime...
‎Horiek dira, beste batzuen artean, 11 gazte horiek Euskal Autonomia Erkidegoan bizi duten sozializazio prozesuan, bai familia eremuan, bai eskola eremuan, bai lagunartean hizkuntzei dagokienean adierazi dizkigutenak eta hurrengo lerroetan azalduko ditugunak.
‎Artikulu honetan, 2011tik 2018ra bitartean egindako ikerketa baten zenbait emaitzaz arituko gara. Zehazki, marokoar jatorria duten eta Euskal Autonomia Erkidegoan bizi diren hamaika gazteren sozializazio prozesua aztertzen da ikerlan horretan, gazte horiek txertatuta dauden hiru eremu nagusiak aintzat hartuta: familia eremua, eskola eremua eta lagunarteko eremua.
‎familia eremua, eskola eremua eta lagunarteko eremua. Jakin nahi izan dugu, batetik, gazte horiek nola egokitzen diren Euskal Autonomia Erkidegoan, eta, bestetik, nola eragiten dieten bai neskei bai mutilei haiek murgilduta dauden sozializazio esparruek, betiere kontuan izanda bi gizarte eta kulturaren parte direla: familiak (Marokotik etorri direnenak), eskolak (harrera gizartekoak) eta lagunarteak (mistoa).
‎Batetik, gazte batzuen euskararen ezagutza mailari erreparatzen zaio. Deigarria iruditu zaigu, adibidez, Euskal Autonomia Erkidegoko gazteak izanda honelakoak erantzutea: " nire kuadrillan batzuek ez dakite euskara" edo" gazte batzuekin ezin dugu euskaraz egin, ez dakitelako".
‎Egitasmoa abiatu zenean, hautatutako klubek euskara berreskuratzeko prozesuarekin nolabaiteko konpromisoa izatea lehenetsi genuen. Horretaz gain, Euskal Autonomia Erkidegoko lurralde guztiak ordezkatuta egon zitezen nahi genuen. Era berean, kirol praktika ezberdinak biltzen zituzten klubak izateak eta gizonezko zein emakumezko kirol taldeak edukitzeak klub horiek garrantzia izan zuen aukeraketan.
‎Ez da hori Eusko Jaurlaritzaren kasua. Euskal Autonomia Erkidegoko Izendegi Geografiko Ofizialean Zalla jasota dago. Aldiz, Instituto Geografico Nacional ek Zaya baliatzen du.
‎Xede horrekin, garrantzizkoa da Hizkuntza Politikarako Sailburuordetzaren Euskara Sustatzeko Zuzendaritzak Zaya, Zayas eta Zaia aldaerak baliatzen dituzten erakunde publikoei eta hedabideei jakinaraztea erabilera hori ez dela zuzena, Euskal Autonomia Erkidegoko Izendegi Geografiko Ofizialean jasotako izen ofiziala Zalla dela, eta, azken finean, erabilera oker horiek zuzen ditzatela eskatzea.
‎Eusko Jaurlaritzako Hizkuntza Politikarako Sailburuordetzaren Euskara Sustatzeko Zuzendaritzak Arabako Zalla ibaiaren izen egokiaz galdetu dio Euskaltzaindiko Onomastika batzordeari. Euskal Autonomia Erkidegoko Izendegi Geografiko Ofizialean Zalla izen arautuarekin ageri da, baita GeoEuskadi bisorean ere. Alabaina, forma horrekin bat ez datozen zenbait aldaera (Zaya, Zayas eta Zaia) aspaldian hedatzen eta ugaltzen hasiak direla oharturik, Euskara Sustatzeko Zuzendaritzak irizpena eskatu dio Onomastika batzordeari, Zalla ibaia" izen arautu egokia den edo ez ziurtatzeko".
‎" Zaracua, 1792, labrantio de Ondategui" (Lopez de Guereñu 1989). Euskal Autonomia Erkidegoko Izendegi Geografiko Ofizialak Zarakua du toponimo lehenetsi gisa, eta GeoEuskadin ere ageri da. Uste izatekoa da jatorrizkoa Zarakua dela, eta Zaragua erak idatzizko erregistroan dukeela sorburua, zehazki Diccionario Geografico Historico de Españan (1802).
2022
‎2 Konkretuki, lan honetan Euskal Autonomia Erkidegoko udalerri guztien langabezia tasaren bilakaera aztertzen da epealdian, kontutan hartuta bai denboran izandako bilakaera eta baita ere banaketa espazialean ematen diren ereduak. (05.19.01, Helburua)
‎12 Konkretuki, lan honetan Euskal Autonomia Erkidegoko udalerri guztien langabezia tasaren bilakaera aztertzen da epealdian, kontutan hartuta bai denboran izandako bilakaera eta baita ere banaketa espazialean ematen diren ereduak. (05.19.01, Helburua)
‎Biak bi planteamendurekin sortu ziren: Euskal Autonomia Erkidegorako eta Nafarroako Foru Komunitaterako hezkuntza publikoa eta elebitasuna sustatzea.
‎ezagutzaren arotik erabilerarenera. Fokua Euskal Autonomia Erkidegoko eta Nafarroako Foru Komunitateko hezkuntza sistemetan jarririk: zeintzuk dira Hegoaldeko Lehen Hezkuntza irakasleen usteak euskararekiko?
‎Horiek guztiak eleaniztasunaren talaiatik eginak izango dira, alde batetik, nazioarteko ikuspegiak eta boladan diren ekarpenak Euskal Herrira ekartzeko eta, bestetik, gurean bertan eginiko azterlanen ondorioak hedatzeko. Hein berean, euskararen egoera soziolinguistikoari men egin eta berau ikergune dituzten lanak aztertuko dira; halaber, Hegoaldeko testuinguruan egindako ikerketa izaki, Euskal Autonomia Erkidegoko (EAEko) eta Nafarroako Foru Komunitateko ekarpenei egingo zaie bereziki so, eleaniztasunaren, euskara eta jarreren, usteen nahiz egoeraren azterketa kritikoa egiteko. Ondoren, esku arteko ikerketa honek, fokuan izanik irakasleen usteak gaiaren inguruko ekarpenak eta ikerketak azalduko dira labur labur.
2023
‎2022an, aldiz, 73.475 lagun zenbatu ziren; biztanleen% 11,06 (Nastat 2023). Modu berean, Euskal Autonomia Erkidegoan (EAE) nabaria izan da atzerritar jatorria duten biztanleen gorakada. Izan ere, 2000 urtean atzerritar jatorria zuten biztanleak 35.143 ziren.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia