Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 62

2008
‎Eskualdeka egin da lan, nor bere txokoan arituz. Hala ere, uste dut, ez dugula jakin" nafar mugimendu bateraturik" sortzen, ez Euskal Autonomia Erkidegoan egi ten denari kontra egiteko, baizik eta gure euskalkien ekarpen aberatsa zein den jakin eta euskara batuan txertatzeko. Bi eredu nagusi (esan>/ > erran) > izateak ere, beharbada, ez du sobera lagundu.
‎Ahal propioen gabeziak eta nafar agintariek laguntzarik ez emateak ez du urte tan posible egin egitasmo sendorik Nafarroan. Euskal Autonomia Erkidegoan ekoitzitakoa hartu da. Kezkatuta gaude, halaber, Nafarroako euskararen ekarria eta aberastasuna behar bezala islatu gabe gelditu ote den gaur egun arte argitaratutako hiztegietan; agian, ekialdera jotzen duten hizkeren altxorra ez da behar bezala jaso hiztegi horietan.
‎Harrezkero, garatu egin zen euskararen estatusa, hizkuntza ofiziala izateraino (gaztelaniarekin batera) Euskal Autonomia Erkidegoan eta Nafarroako Foru Erkidegoan, eta hamaika esparrutara zabaldu zen euskara: hala nola, herri administraziora, hezkuntzara eta komunikabideetara.
2009
‎Lehen bezala jarrai dezala oraingoz. Eta Euskal Autonomia Erkidegoan. Eusko Jaurlaritzaren eskuetan uzten du, bai, baina zenbait baldintzekin,, lehen eta geroaren artean inolako etenik ez urradurik gerta ez dadin?.
‎Gero, aginte autonomikoarekin Euskaltzaindiak lekuan lekuko aitorpenak izan ditu Hegoaldean: 1979ko abenduaren 18an Euskal Autonomia Erkidegorako onartutako Autonomia Estatutuko 6 artikuluko 4 atalean aitortzen da: –Euskarari dagozkionetan, Euskaltzaindia izango da erakunde aholku emale?.
‎Egitasmo batzuk etxean egitekoak dira. Adibidez, Euskal Corpus Onomastikoa, Nafarroako, Euskal Autonomia Erkidegoko eta Iparraldeko toponimia eta onomastika baliabide guztiak informatikaren arabera biltzen dituen corpusa. Baina badira beste egitasmo batzuk gaur egun Euskaltzaindiak berez egin ezin dituenak:
‎Instituzionalizazioa horrela ulertzen dut: presentzia eta eragina, bai Iparraldean bai Nafarroan bai Euskal Autonomia Erkidegoan, beharrezkoak ditugulako euskararen
‎2007ko Jagon Jardunaldietan Euskal Autonomia Erkidegoko Euskararen Legea izan zuten aztergai.
‎2006an, Europar Batasuneko hizkuntza aniztasuna eta euskararen hizkuntza politikak izan zituzten aztergai; 2007an Euskal Autonomia Erkidegoko Euskararen Legea, 25 urteurrena zenez; eta 2008an, kontsumitzaileen eta erabiltzaileen hizkuntza eskubideak.
‎Onomastika arloko hainbat izendegi argitaratu dituzte sail honetan, hala nola Euskal izendegia (1972), Euskal Herriko udalen izendegia (1979), Euskal deituren izendegia (1998) eta Euskal Autonomia Erkidegoko biztanle entitateak (2001). Arduraduna:
2010
‎Heldutasun handikoa, alabaina, egintza eta irakaskuntzan. Halakoxea da, modu berean, Mondragon Unibertsitatea, indartsu agertu dena Euskal Autonomia Erkidegoaren unibertsitate esparruan.
Euskal Autonomia Erkidegoko Euskararen Erabilera Normaltzeko Oinarri Legearen 25 urteurrenak parada eman zion Euskaltzaindiaren Jagon Sailari, urtero antolatu ohi dituen markoan, 2007ko jardunaldietan gai horren inguruan berariazko egitaraua eratzeko.
‎Entzuna da Europako hizkuntza gutxituen artean euskarak Euskal Autonomia Erkidegoan egindakoa izan dela aurrerapausorik nabarmenena. Ez da M. Zalbide halako esaldi biribilak besterik gabe botatzen dituen horietakoa, berea gauden egoerara nola eta zergatik iritsi garen sakonki aztertzea eta argi azaltzea baita, irakurlearen esku utziz ondorioen balorazioa.
‎Oinarri legea da EEN. Euskal Autonomia Erkidegoak inoiz eman duen oinarrilege bakarra, oker ez banago84 Garrantzi bereziko legea egin nahi izan zuten EAEko herritarren ordezkari demokratikoek, EEN prestatu eta onartu zutenean. Dakidala,, oinarri lege, rik ez da geroztik egin85 Tramitazio luze samarreko legea izan zen, bestalde, EEN.
‎302 Euskal Autonomia Erkidegoa funtsezko elementua izan da, zaharra eta berria ele biko formulazio juridiko bakar batera bilduz. Euskal Autonomia Erkidegoa (Jaurlaritza eta Foru Aldundiak) eta, horren ildotik, hainbat erakunde (Hezkuntza Saila, Hizkuntza Politikarako Sailburuordetza, EHU, HABE, ETB, IVAP) sortu edo (Euskaltzaindia, Eusko Ikaskuntza) indarberritu izanak etnolinguistikazko gainbehera hori frenatzen (eta, puntu jakin konkretuetan, galdutako edo inoiz eskura izan gabeko jardun esparruak bereganatzen) lagundu egin du, berreskuratze horren zabala eta sakona ondo zehaztu gabe badago ere.
‎302 Euskal Autonomia Erkidegoa funtsezko elementua izan da, zaharra eta berria ele biko formulazio juridiko bakar batera bilduz. Euskal Autonomia Erkidegoa (Jaurlaritza eta Foru Aldundiak) eta, horren ildotik, hainbat erakunde (Hezkuntza Saila, Hizkuntza Politikarako Sailburuordetza, EHU, HABE, ETB, IVAP) sortu edo (Euskaltzaindia, Eusko Ikaskuntza) indarberritu izanak etnolinguistikazko gainbehera hori frenatzen (eta, puntu jakin konkretuetan, galdutako edo inoiz eskura izan gabeko jardun esparruak bereganatzen) lagundu egin du,...
‎Aski berezia da Euskal Autonomia Erkidegoa, ikastetxe publikoek eta pribatuek bertan duten hedadurari dagokionez. Sare bien arteko zatibitze tradizionalak berariazko osagarria izan du gurean, ikastolak direla medio.
‎2 Euskal Autonomia Erkidegoaren aginte organoak
‎11). Jaiotza tasa %1, 89tik%0, 97ra jaitsi da 1975etik 2006ra.2007an Euskal Autonomia Erkidegoan 98.108 etorkin atzerritar ziren (%4, 6) 6; Nafarroan 55.921 ziren (%9, 23), 1998an 4.313 zirelarik (%0, 81). 2007an Hego Euskal Herrian 134.934 etorkin atzerritar ziren (%5, 6), 1998an aldiz 19.511 (%0, 74). Emendatze hau ohargarria da.Hego Euskal Herrian, etorkin atzerritar horietarik %48, 7 amerikarrakdira, %29, 4 europarrak, %18, 1 afrikarrak, %3, 8 asiarrak.Immigrazio ez atzerritarrean, Espainiatik etorri dena, 700.000 laguninguru dira:
‎1978ko otsailean, berriz, Eusko Kontseilu Nagusia (EKN) jarri zen martxan, PSOEko Ramon Rubial lehendakaria zela. Eusko Jaurlaritza eratu bitartean, autonomia aurreko sasoi hartan Arabako, Bizkaiko eta Gipuzkoako behin behineko gobernuaren funtzioak EKNk bete zituen, Euskal Autonomia Erkidegoko (EAE) Autonomia Estatutua prestatuz eta estatutu horren araberako eskuduntzak Espainiako Gobernuarekin negoziatuz.
‎Hala, 1979ko apirilaren 20an Elebitasun Dekretua kaleratu zen, Euskal Autonomia Erkidegoko (EAE) irakaskuntzan euskararen sarrera ahalbidetzeko eta arautzeko. Horren arabera,. Hezkuntza Ministerioak egin ahal izango du hitzarmenik Eusko Kontseilu Nagusiarekin eta bestelako Erakunde Publikoekin, irakasgaiak euskaraz ematera bereziki destinaturiko ikastetxeei laguntza ekonomiko eta irakaskuntzakoa segurtatzearren, baldin eta ikastetxe horien titulartasuna berena edo berek onartua bada?, zioen Elebitasun Dekretuaren 3.2 artikuluak.
Euskal Autonomia Erkidegoarekin alderatuta, Nafarroako Foru Erkidegoan ez zen eman ikastolen normalizaziorako eta instituzionalizaziorako pausorik 70eko hamarkadaren amaieran. Elebitasun Dekreturik ere ez zuen Foru Erkidegoak.
‎Marko autonomikoa martxan jarrita, beraz, Euskal Autonomia Erkidegoko hezkuntza sistema eta hezkuntza politika erabaki behar zituen Eusko Jaurlaritzak. Hautu bat egin behar zuen.
‎80ko hamarkadaren hasieran, hain zuzen, Eusko Jaurlaritzak hizkuntz ereduen planteamendua abiatu zuen. 1982an, EAJ eta EE alderdien erabateko adostanunarekin, Eusko Legebiltzarrak onartutako Euskararen Erabilera Arauzkotzezko Oinarrizko Legean, esaterako, adierazten zen Euskal Autonomia Erkidegoko haurrei hezkuntzaren bidez bermatuko zitzaiela euskara eta gaztelera jakiteko aukera. Eta, lege horren garapen gisa, urtebete beranduago kaleratutako dekretu baten bitartez zehaztu ziren EAEko unibertsitatez kanpoko hezkuntza elebidunaren oinarriak:
‎Jaurlaritzaren eta Euskal Autonomia Erkidegoko ikastolen federazioen arteko akordio politikoa 1987ko abenduaren 18an sinatu zen publikoki: Jose Ramon Rekalde Hezkuntza sailburua batetik, eta Jose Mari Rekarte, Sabin Ipiña eta Antonio Campos bestetik, hurrenez hurren Arabako, Bizkaiko eta Gipuzkoako ikastolen elkarteen izenean.
‎Euskararen Legeak zabalduriko egoera administratibo berri hartan, eta Euskal Autonomia Erkidegoan bizi zen eskola publikoaren eta ikastolaren arteko gatazka testuingurua ahaztu gabe, Nafarroako ikastola txiki asko eztabaida aro bizian murgildu ziren: eskola publikoan lerro elebiduna sortzeko eskatu zuten, eta, halaber, ikastola sare publikoan txertatzeko edo integratzeko aukeraz hausnartu zuten.
‎1987ko akordio politikoaren eta 1989ko akordio ekonomikoaren ondotik, Euskal Autonomia Erkidegoko ikastolen egoera asko hobetu zen, kanpora nahiz barrura begira.
‎Euskal Eskola Publikoaren (EEP) auzia ez zen berria Euskal Autonomia Erkidegoan. Ikastolentzako ere ez zen gai arrotza, inondik inora, Gipuzkoako Ikastolen Elkarteak berak erabili zuelako estreinakoz kontzeptu hori, 70eko hamarkadaren bukaeran egindako batzar batean, ikastolek Euskal Eskola Publikoa izan nahi zutela aldarrikatuz.
‎Hau da, garai hartako legedian eta markoan Euskal Eskola nola txertatzen zen azaltzeko. Eta Badiolaren diseinu hark ez zuen aurreikusten soilik Euskal Autonomia Erkidegoko ikastolak eskola publikoan sartzea; eskola publiko berri horrek Nafarroan eta Iparraldean zeuden eskolekiko zer nolako harremanak izan behar zituen aztertzen zuen.
‎Erreferentzia politikoari zegokionez, I. Batzar Nazionala urrutiago gelditzen zen Ipar Euskal Herriko eta Nafarroako ikastolentzat, ikusirik berezko hezkuntza sistemaren aukera, une haietan, soilik Euskal Autonomia Erkidegoan zabal zitekeela. Nahiz eta Euskal Eskola proiektua Euskal Herri osoari begirako lana izan.
‎Hain zuzen ere 80ko hamarkadaren hastapenetan irakaskuntza elebiduna abiatu zen Euskal Autonomia Erkidegoan, Jaurlaritzak hizkuntz ereduen planteamendua indarrean jarri zuenean. Baina ikastolek ez zuten jarraitu hizkuntz eredu ofizialen formula.
‎Ondo baino hobeto. 1987ko abenduaren 18ko akordioan adostutakoari jarraiki, Euskal Autonomia Erkidegoan Euskal Eskola Publiko berri bat emango lukeen bidea egiteko prestatu ziren ikastolak: Euskal Eskola proiektua eta horren bideragarritasun juridikorako lana eginez, barne mailan kohesioa lortuz, alderdi politikoekin jardunez?
‎Alegia, Euskal Eskola Publikoaren Legea egitea baino, euskal hezkuntzaren akordio modukoa egitea zela helburua: ? 90eko hamarkadaren hasieran, jaiotze tasa izugarri jaitsi zen Euskal Autonomia Erkidegoan, eta ikaslearen ehiza latza ematen zen ikastetxeen artean. Testuinguru hartan, beraz, akordio bat lortu nahi genuen alderdi politikoekin nahiz hezkuntza mailako eragileekin.
‎Ikastolek ere inflexio puntutzat jo zuten Eskola Itun hura. Haien ordezkariek uste dute Euskal Autonomia Erkidegoko eskolari begirako, estatu hitzarmena, izan zela, eta akordio hartan bat egiten zutela EAJren eta PSE PSOEren interesek.
‎Lege horrek ez zituen jasotzen guk proposatutako urratsak. Hau da, langileei beste egoera juridiko bat ematea, eta ez lege zaharkitu baten kopian oinarritzea, hori zelako Euskal Funtzio Publikorako Legea; nazioari begira eragina izatea, eta ez Euskal Autonomia Erkidegoan bakarrik; eta herritartasuna ere ez genuen inondik inora jasota ikusten 1993ko lege hartan. Beraz, gure ustez, lege harekin eskola publikoari ez zitzaion haize eta dimentsio berririk ematen?.
‎eta 90eko hamarkadan LAB Irakaskuntzako sortzailea eta partaidea. . Lege hura, lehenik eta behin, Euskal Autonomia Erkidegora mugatzen zen. Halabeharrez, baina mugatzen zen.
‎Eta Denon Arteanek berak deituta, 20.000 laguneko manifestazioa egin zen Bilboko kaleetan 1993ko otsailaren 13an. Euskal Autonomia Erkidegoan hezkuntzarekin loturiko inoizko manifestaziorik handiena izan zen hura, Jaurlaritzatik proposatutako Euskal Eskola Publikoaren Legeak gizartean eragindako aurkakotasunaren adierazle.
‎Ipar Euskal Herriko ikastolek, Nafarroako ikastolen antzera, arretaz eta kezkaz jarraitu zuten Euskal Eskola Publikoaren Legearen baitan Euskal Autonomia Erkidegoan gertaturiko guztia. Baina Seaskak eta Iparraldeko ikastolek berezko arazoak zituzten sasoi haietan.
‎1993ko Euskal Eskola Publikoaren Legearen ondotik, Euskal Autonomia Erkidegoan publifikatutako ikastola askok ikastolen elkarte edo federazioetako partaideak izaten jarraitzea erabaki zuten. Titulartasuna euskal administrazioaren eskuetan uztea onetsi zuten, bai; baina prozesu hura ez zen berehala bukatuko.
‎nola egin aurrera, nola eutsi batasunari? eta, testuinguru hartan, Euskal Autonomia Erkidegoko ikastolak asko itxi ziren. Haien arazo eta aferen irtenbideetan zentratu ziren eta Nafarroako eta Iparraldeko elkarteekiko harremanak ahuldu egin ziren?, dio Begoña Erraztik.
‎Hau da, erakunde berri hura sortzeko prozesuarekin kritikoak izan zirenengan nolabaiteko beldurra azaltzen zela: federazioak desagertuta, Euskal Autonomia Erkidegotik dena arindu eta bertokoen interesak nagusituko ez ote zirenaren beldurra, alegia. Banaketa administratiboari zor zitzaion beldurra, bestela esanda.
‎Partaide ere bigarren mailako kooperatiba zen, Euskal Herriko Partaidetza Sozialeko Ikastolen Elkartearen antzera. Baina Euskal Autonomia Erkidegoko erakundea zen Partaide, eta Euskal Herriko Partaidetza Sozialeko Ikastolen Elkarteak nazio izaera zeukan.
‎Baina mugarria izan zen baita kanpora begira ere, III. Batzarrak ikastolen presentzia areagotu zuelako gizartearen eta instituzioen aurrean. ? Euskal Autonomia Erkidegoko administrazioak ikastolak desagertarazi zituen erregistro ofizialetatik kendu zituenean, eta 1996ko batzarrak balio izan zuen esateko: –Hemen gaude berriro?.
‎–Ziaboga bat zen, bai. 1994an Euskal Herri mailako erakunde bakarra proposatu genuen, eta 1995ean, bi erakunde, Euskal Autonomia Erkidegoan aritzeko. Eta 2000ko inguru hartan, EAE mailako erakunde bakarra?, esan du Jose Luis Sukiak.
‎Beraz, berriro, planteamendu ez integratzaileetan oinarritutako ikastolen integraziorako beste eskaintza bat. 1993an Euskal Autonomia Erkidegoan gertatu zen bezala, proposamen baztertzailea eta inposatzailea zen hura, ikastolaren izaera eta ikastolak berak ekarritako aniztasuna kontuan hartu gabe. Izan ere, Ipar Euskal Herrian ikastolak sortu zirelako, Hegoaldeko ikastolen antzera, euskara iraunarazteko eta bultzatzeko.
‎2007an hain zuzen ere, 2006an LOE legea (Ley Orgánica de Educación; euskaraz, Hezkuntza Lege Organikoa) Espainiako Estatuan onartu ondoren, Euskal Autonomia Erkidegoan curriculum ofiziala osatzeko eta indarrean jartzeko unea iritsi zen.
‎–Haatik, Jaurlaritzaren curriculum dekretua norabide onean egindako urratsa eta ekarpena izan zen arren, garbi dugu hori ez dela Euskal Curriculuma, Euskal Herriak behar duena, hori Euskal Autonomia Erkidegoko curriculuma delako?, nabarmendu du Garagorrik.
‎Zaila egin du, noski, baina ezinezkoa ez dela agerikoa izan da hainbat unetan, ezagutza herritarrarekin batera aitortza instituzionala gertatu baita ikastolen ibilbide historikoan. Guztiz esanguratsua izan zen, esaterako, Euskal Autonomia Erkidegoan 1979 eman zen aitortza, Madrilgo eta Gasteizko gobernuek adostutako Ikastolen Titulartasun Ofizialerako Arautegiaren bidez. Hura, esan daiteke, ikastola ereduaren lehen ezagutza ofiziala izan zen, EAEko lurralde eremuan ikastolak hirugarren espazioko eskola saretzat hartu baitzituen. Hamahiru urteren ostean, baina, Euskal Eskola Publikoaren Legea 1993an Eusko Legebiltzarrean onetsi zenean, publiko/ pribatua dikotomiari ikastolek publikotasunaren kontzeptuaren berrikuntza planteatu zuten arren, botere publikoak bueltarik gabeko formula klasikoa hobetsi zuen:
2016
‎Denek babes bat behar dute, eta literatura gutxituek haien promoziorako laguntza behar dute. Gaur egun, euskal kulturak Euskal Autonomia Erkidegoan ezagutzen du babes hori, baina luzaz, eta Larzabalen garaian, ez zegoen inongo babesik.
2017
‎Euskarak Euro eskualdean duen lekuak aipamen berezia merezi du. Izan ere, Euskal Autonomia Erkidegoaren berezko hizkuntza bat da, 1982ko euskara normalizatzeko legearen arabera. Horretaz gain, Akitanian hiztunak baditu, frantses Hezkuntza Nazionalak bere irakaskuntza sostengatzen du, baita Akitaniako era kunde publikoek ere(?).
‎Euskaltzaindia guziz ados da Euskal Autonomia Erkidegoan, Nafarroan eta Ipar Euskal Herrian euskararen osagarria ez dela batere bera adierazten duen diagnostikoarekin. Azken hamarkadetan eramana izan den hizkuntza politikari esker, eta triunfalismoan erori gabe, Euskal Autonomia Erkidegoan euskal hiztunen kopurua emendatu dela azpimarratu behar da.
‎Euskaltzaindia guziz ados da Euskal Autonomia Erkidegoan, Nafarroan eta Ipar Euskal Herrian euskararen osagarria ez dela batere bera adierazten duen diagnostikoarekin. Azken hamarkadetan eramana izan den hizkuntza politikari esker, eta triunfalismoan erori gabe, Euskal Autonomia Erkidegoan euskal hiztunen kopurua emendatu dela azpimarratu behar da. Ipar Euskal Herrian berriz, tai gabe apaltzen da euskara, eta premiazko neurriak baitezpadakoak dauzka hizkuntzaren heriotzaren lekuko ez baldin badugu izan nahi.
‎Hego Euskal Herrian, 1976ko otsailaren 26ko Errege Dekretuaren bidez, Euskararen Errege Akademia gisa ezagutua da Euskaltzaindia, Araban, Bizkaian, Gipuzkoan eta Nafarroan. Euskal Autonomia Erkidegoan «euskararen> erakunde> aholku emaile> ofiziala» da, Euskal Autonomia Erkidegoko Autonomia Estatutuetako 6.4 artikuluaren arabera.
‎Hego Euskal Herrian, 1976ko otsailaren 26ko Errege Dekretuaren bidez, Euskararen Errege Akademia gisa ezagutua da Euskaltzaindia, Araban, Bizkaian, Gipuzkoan eta Nafarroan. Euskal Autonomia Erkidegoan «euskararen> erakunde> aholku emaile> ofiziala» da, Euskal Autonomia Erkidegoko Autonomia Estatutuetako 6.4 artikuluaren arabera.
‎Bestalde, Ipar Euskal Herriko, Nafarroako eta Euskal Autonomia Erkidegoko euskaltzainak biltzen dituen Euskaltzaindia honek, bere eskuetan daukan mugaz gaindiko egiturazko antolakuntza Ipar Euskal Herrian baliatu nahi du hizkuntzaren garapenaren alde.
2019
‎Berriz ere gogorarazi diegu. Halaber, urte bereko uztailean, Euskal Autonomia Erkidegoak, Nafarroak eta Ipar Euskal Herriko Euskararen Elkargoak euskararen sustapenerako hitzarmena sinatu dute, baina Trebiñu aipatu ere ez.
‎1978ko martxoaren 6an, Eusko Kontseilu Nagusiak, Eusko Jaurlaritza izango zenaren aurrekari izan zen erakundeak,. Euskal Herri mailan organo ofizialtzat? hartu zuen Euskaltzaindia,, euskara landu, zehaztu eta batzeko arazoetarako?; eta, 1979ko abenduaren 18an, Gernikako Estatutuak aginpidea aitortu zion, euskarari zegozkionetan, erakunde aholku emaile gisa, Euskaltzaindiari Euskal Autonomia Erkidegorako. Hiru urte geroago, 1982ko azaroaren 24an, Eusko Legebiltzarrak Euskararen Erabilera Normalizatzeko 10/ 1982 Oinarrizko Legea onartu zuen, Euskararen Legea ere deritzona; euskara EAEn hizkuntza ofiziala dela aldarrikatzen du lege horrek, eta herritarrari hainbat hizkuntz eskubide aitortzen dizkio.
‎Euskara komunikabideetan egotea ezinbestekoa da euskara erabili eta garatzeko eta, aldi berean, herritarren eskubide ukaezina da komunikabideen eskaintza berezko hizkuntzetan hartzen dela bermatzea; eskaintza hori herritarrek bizitokia duten autonomia erkidegotik har dezakete edo hizkuntza hori bera berezko eta ofiziala duen beste erkidego batetik. Nafarroan bizi direnei dagokienez, eskubide hori bermaturik gelditzen da Euskal Autonomia Erkidegoko telebistak egiten dituen emanaldiekin.
‎: Errege dekretu batek ofizialtasuna aitortu zion Euskaltzaindiari Euskal Autonomia Erkidegoko hiru lurraldeetan zein Nafarroako Foru Erkidegoan. Errege akademia izendapena eskuratu zuen horrekin batera.
‎: Euskal Autonomia Erkidegorako onartutako Autonomia Estatutuan aitortu zen, euskarari zegozkionetan, Euskaltzaindia izango zela erakunde aholku emaile.
2021
‎Independentzia printzipioa: Auzitegia ez da Euskal Autonomia Erkidegoko administrazioaren egitura hierarkikoaren parte. Hots, administrazio autonomikotik independentea da, bere jarduerei eta eskumenen garapenari dagokienez.
2023
Euskal Autonomia Erkidegoak eta gainerako autonomia erkidegoek ez bezala, Nafarroako Foru Erkidegoak ez zuen bere lurralde osoan ofizialtzat jo bere hizkuntza propiorik zaharrena, eta urrats hori ematen ez den bitartean, familiek euskara neurri batean barneratuko duten hezkuntza ereduak hautatuko dituztela bermatu behar da, seduzituz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia