Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2002
‎Nabarmentzekoa da inongo plangintzarik ez burutzea. GregorioMonrealek errektoretza hartu ondoren eta Euskal Kontseilu Nagusiak Mikel Zalbideren zuzendaritzapean egindako txostenari jarraityz, Irakasle Eskolen euskalduntzea bultzatu zen, zenbail lokitan euskara irakastcko klascak indartu edota martxanjarri ziren, eta, Zientzia Fakultateko irakasleen aholkuaren ondorioz, EuskaraZientifikoa irakasgaia irakatsi zen arestian aipatu ditugun hiru fakultateetan27.Monrealen garaian() sortu zen Euskara Batzordea... Bere lana unibertsitatekotestuak eta errotuluak euskaratzera eta ikasle, langile, zein irakasleentzako euskaraikasteko klaseak prestatzera bideratu zen.
2003
‎Bigarrenean, aldiz, etorkizuna izan zuen abiapuntu. Elhuyarreko kide eta Euskal Kontseilu Nagusiko langilearen ustez:
‎Gregorio Monrealek errektoretza hartu ondoren, 1981ean, Euskal Kontseilu Nagusiak Mikel Zalbideren zuzendaritzapean egindako txostena jarraiki, neurri zehatzak hartu ziren: Irakasle eskolen euskalduntzea bultzatu zen; zenbait tokitan euskara irakasteko klaseak indartu edo martxan jarri ziren; eta, Zientzia Fakultateko irakasleen aholkuaren ondorioz, Euskara Zientifikoa irakatsi zen arestian aipatutako 3 fakultateetan (Donostiako Kimika Fakultatea, Filosofia eta Hezkuntza Zientzien Fakultatea eta Leioako Zientzien Fakultatea) 89 Monrealen garaian() sortu zen Euskara Batzordea(), nahiz eta une hartan erabakiak hartzeko gaitasunik ez izan eta errektorearen aholkulari lana bete, bereziki Unibertsitatearen Estatutuetan euskararen tokia eztabaidatzean90 Garai berekoa dugu Euskara Kabinetea (1981).
‎ziren. Urtebete lehenago, Euskalduntze Alfabetatze Batzordea desegin zuen Euskaltzaindiak eta Euskal Kontseilu Nagusiaren esku utzi zuen zeregin hori. Ondorengo hilabeteetako polemikan, Txelis Alvarez, UEUko Filosofia sailburuak Euskaltzaindiak Espainiako erregeari egindako bisita maiseatu zuen, «orin eta ezpai izpirik gabe, badakigu zein ezpaletakoak zareten.
‎Filosofia Sailean, gainera, Euskadiko Ezkerrako idazkari nagusiak, Mario Onaindiak, hartu zuen parte eta horrek ikastaroari oihartzun berezia eman zion. Ez zen eztabaida faltarik izan, bereziki Euskal Kontseilu Nagusiaren inguruan. Orbek EKNren laguntza morala eskertu zuen, «konprenitzen dugu ezin zezakeela gehiago egin132»; J. R.
‎Orbek EKNren laguntza morala eskertu zuen, «konprenitzen dugu ezin zezakeela gehiago egin132»; J. R. Etxebarriak, aldiz, gogor kritikatu zuen Euskal Kontseilu Nagusiko Kultura eta Hezkuntza sail buruak Iruñera joan ez izana. Edozein modutan, UEUko kideak bat zetozen UEUk bere kideen artean zeuden diferentzia politikoak gainditu behar zituela, euskararen defentsa izanik helburu bakarra.
‎Hirugarren saioan zera azaldu zuten, ikastetxe propioak sortu ordez katalana ikastetxe ofizialetan sartzen ahalegintzen ari zirela eta hori lortzeko zituzten laguntza eta oztopo politiko, administratibo eta juridikoen berri eman zuten. Horixe zen, hain zuzen, Santamariak Euskal Kontseilu Nagusian bultzatu nahi zuen bidea. Bazen, ordea, diferentzia garrantzitsu bat.
‎Horren ondorioz, UEU oraindik beharrezkoa zen,, euskal diglosia, ren alde lanean jarraitzeko, nahiz eta zokoratuta jarraitu138 Hurrengo hilabetean gertatutakoarekin lot daiteke salaketa hori. Izan ere, otsailaren 20an, Karlos Santamaria, Euskal Kontseilu Nagusiko Hezkuntza sailburua, Bilboko Unibertsitateko ordezkariekin bildu zen eta Unibertsitate Plangintzarako Batzordea osatzea erabaki zuten, unibertsitatearen garapena oinarri estatistiko sendoetan finkatzeko. Javier Retegi izan zen batzordeko idazkaria.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia