2002
|
|
Nabarmentzekoa da inongo plangintzarik ez burutzea. GregorioMonrealek errektoretza hartu ondoren eta
|
Euskal
Kontseilu Nagusiak Mikel Zalbideren zuzendaritzapean egindako txostenari jarraityz, Irakasle Eskolen euskalduntzea bultzatu zen, zenbail lokitan euskara irakastcko klascak indartu edota martxanjarri ziren, eta, Zientzia Fakultateko irakasleen aholkuaren ondorioz, EuskaraZientifikoa irakasgaia irakatsi zen arestian aipatu ditugun hiru fakultateetan27.Monrealen garaian() sortu zen Euskara Batzordea... Bere lana unibertsitatekotestuak eta errotuluak euskaratzera eta ikasle, langile, zein irakasleentzako euskaraikasteko klaseak prestatzera bideratu zen.
|
2003
|
|
Bigarrenean, aldiz, etorkizuna izan zuen abiapuntu. Elhuyarreko kide eta
|
Euskal
Kontseilu Nagusiko langilearen ustez:
|
|
Gregorio Monrealek errektoretza hartu ondoren, 1981ean,
|
Euskal
Kontseilu Nagusiak Mikel Zalbideren zuzendaritzapean egindako txostena jarraiki, neurri zehatzak hartu ziren: Irakasle eskolen euskalduntzea bultzatu zen; zenbait tokitan euskara irakasteko klaseak indartu edo martxan jarri ziren; eta, Zientzia Fakultateko irakasleen aholkuaren ondorioz, Euskara Zientifikoa irakatsi zen arestian aipatutako 3 fakultateetan (Donostiako Kimika Fakultatea, Filosofia eta Hezkuntza Zientzien Fakultatea eta Leioako Zientzien Fakultatea) 89 Monrealen garaian() sortu zen Euskara Batzordea(), nahiz eta une hartan erabakiak hartzeko gaitasunik ez izan eta errektorearen aholkulari lana bete, bereziki Unibertsitatearen Estatutuetan euskararen tokia eztabaidatzean90 Garai berekoa dugu Euskara Kabinetea (1981).
|
|
ziren. Urtebete lehenago, Euskalduntze Alfabetatze Batzordea desegin zuen Euskaltzaindiak eta
|
Euskal
Kontseilu Nagusiaren esku utzi zuen zeregin hori. Ondorengo hilabeteetako polemikan, Txelis Alvarez, UEUko Filosofia sailburuak Euskaltzaindiak Espainiako erregeari egindako bisita maiseatu zuen, «orin eta ezpai izpirik gabe, badakigu zein ezpaletakoak zareten.
|
|
Filosofia Sailean, gainera, Euskadiko Ezkerrako idazkari nagusiak, Mario Onaindiak, hartu zuen parte eta horrek ikastaroari oihartzun berezia eman zion. Ez zen eztabaida faltarik izan, bereziki
|
Euskal
Kontseilu Nagusiaren inguruan. Orbek EKNren laguntza morala eskertu zuen, «konprenitzen dugu ezin zezakeela gehiago egin132»; J. R.
|
|
Orbek EKNren laguntza morala eskertu zuen, «konprenitzen dugu ezin zezakeela gehiago egin132»; J. R. Etxebarriak, aldiz, gogor kritikatu zuen
|
Euskal
Kontseilu Nagusiko Kultura eta Hezkuntza sail buruak Iruñera joan ez izana. Edozein modutan, UEUko kideak bat zetozen UEUk bere kideen artean zeuden diferentzia politikoak gainditu behar zituela, euskararen defentsa izanik helburu bakarra.
|
|
Hirugarren saioan zera azaldu zuten, ikastetxe propioak sortu ordez katalana ikastetxe ofizialetan sartzen ahalegintzen ari zirela eta hori lortzeko zituzten laguntza eta oztopo politiko, administratibo eta juridikoen berri eman zuten. Horixe zen, hain zuzen, Santamariak
|
Euskal
Kontseilu Nagusian bultzatu nahi zuen bidea. Bazen, ordea, diferentzia garrantzitsu bat.
|
|
Horren ondorioz, UEU oraindik beharrezkoa zen,, euskal diglosia, ren alde lanean jarraitzeko, nahiz eta zokoratuta jarraitu138 Hurrengo hilabetean gertatutakoarekin lot daiteke salaketa hori. Izan ere, otsailaren 20an, Karlos Santamaria,
|
Euskal
Kontseilu Nagusiko Hezkuntza sailburua, Bilboko Unibertsitateko ordezkariekin bildu zen eta Unibertsitate Plangintzarako Batzordea osatzea erabaki zuten, unibertsitatearen garapena oinarri estatistiko sendoetan finkatzeko. Javier Retegi izan zen batzordeko idazkaria.
|