2000
|
|
«Aktoreek euskara klaseak hartu zituzten, bidenabar Ana eta Ernestoren azentuek euskal doinua har zezaten. Jorge Oteizarengana ere eraman nituen,
|
Euskal
Herria ulertzen erakuts ziezaien»
|
2002
|
|
Nik hala ere ohar bat egin nahi nuke.
|
Euskal
Herria ulertzeko moduaz, euskaltasun kontzeptua paisajea berdea eta txistuari lotua egoteaz, eta abar, antzeko gauzak entzun genituen ARGIAk 1982an Aberri Eguna zela eta Nafarroari eskaini zion zenbaki berezia egiterakoan. Horregatik harritzen nau orduko gauzak hogei urte beranduago entzuteak gaurko arazo bezala.
|
2004
|
|
Beno, aldaketa hirurogeiko hamarkadan hasita zegoen, baina nolanahi ere suertatu da. Eta ez aldaketa politikoa bakarrik; bizitzeko moduak, gizartea, taldea eta
|
Euskal
Herria ulertzeko erak aldatu dira ikaragarri.
|
|
Izan ere, aipatu denez, euskara estima liteke horregatik norberak bere burua frantses edo espainoltzat edukiz (izatez historian zehar eta oraintsura arte aski ohikoa izan da hori: Garibai, Larramendi, Garat anaiak, karlistak...), eta
|
Euskal
Herria uler liteke marko kultural gisa inplikazio politiko barik (Espainiak eta gaztelaniaz mintzo diren Hego Amerikako herrialdeek Hispanitate izeneko erkidego kulturala osa dezaketen bezala, horregatik denek estatu bakarrean biltzeko asmorik izan gabe). Euskal historia ikasgaian behintzat nik ez dut proposatzen balio nazionalistarik sartzea (ezein zentzutan), baizik soilik euskal izena merezi duen historia curriculuma lantzea, euskal hitzaren esangura konbentzionala, minimoetan behintzat, errespetatuz.
|
2005
|
|
|
Euskal
Herria ulertzen ahal dugu festarik gabe. Bizitza bera ulertzerik ba al dago festarik gabe?
|
2006
|
|
Cordoba probintziaren iparraldetik honuntza lanaren bila etorritako jendea zen, oso jende serio, zuhur eta bihotz onekoa; eta haur hura seaskan ikusten nuenean, galderak bata bestearen inguruan korapilatzen zitzaizkidan. Ez dugu inoiz gaurko
|
Euskal
Herria ulertuko inmigrazio espainiarraren etorri hura kontuan hartu gabe.
|
2008
|
|
Etorritakoan, bertako egoera ondo ezagutzeko euskara jakitea ezinbestekoa zela erabaki nuen. Hizkuntza ikasi nuen
|
Euskal
Herria ulertzeko. Hizkuntzak gizartea ulertzeko tresna dira.Zaila egin al zaizu euskara ikastea. A.G. Galdera polemikoa da hori.
|
2009
|
|
Hala bururatu zitzaigun. Hitzetan gehienbat Nafarroako historiari buruz ari gara, hau da Euskal Herriaz, Nafarroa esatean
|
Euskal
Herria ulertzen baitugu guk. 500 urteko galeren historia da gurea, azken finean, eta bikaina da, beraz, folka egiteko.
|
2010
|
|
Anitzez gehiago ezagutzen eta aipatzen da 36ko Gerla, nola ez, eta Bigarren Mundu Gerra. Baina, funtsean, Ipar
|
Euskal
Herria ulertzeko, 14ko Gerla Handia ulertu behar da, eta orain arte jarri ez zaion arreta merezi du. Mendeurrena dator lau urte barne, eta Euskal Herrian modu berezian gogora ekartzea komeni dela iruditzen zait".
|
|
Elkarrizketa eta negoziaketa politikoan
|
Euskal
Herria ulertzeko dauden sentsibilitate politiko ezberdinek ordezkatuak egon behar dute, ezinbestez, gatazka politikoa gaindituko bada.
|
|
Sinatzaileei kezkagarriak iruditzen zaizkie azkenaldian hezkuntza alorrean Euskal Herrian hartzen ari diren hainbat neurri eta erabaki. Euskararen ofizialtasuna bera ukatzea,
|
Euskal
Herria ulertzeko modu murriztailea, testu liburuak zentsuratzeko nahia, irakasleen gabezia eta biktimen auzia bideratzeko bultzatu nahi dituzten politikak dira horren adibide, salatu du, sinatzaileen izenean, Gipuzkoako Bertsozale Elkarteko presidente Saroi Jauregik. Neurri horiek, gainera, inposizioaren bidetik datozela nabarmendu du Jauregik, eta itxuraldatu egiten dutela urteetan Euskal Herrian landu den hezkuntza ireki, parte hartzaile, euskaldun eta plurala.
|
2012
|
|
Gero, gaiaren bi alderdiri dago begiratu beharra: zer pentsatzen eta sentitzen duenEuskal Herriaz eta euskaraz, eta zer Espainiaz (Gaztelaz bereziki) eta espainieraz.Haren
|
Euskal
Herria ulertzeko, haren Espainiari kontrajarrita ikusi behar da.Unamunok jarrera anbiguoa, edo are kontraesankorra ukan du Euskal Herriarekiko.Kontraesana haren sentimentuen eta haren pentsamenduaren artean egon da. EuskalHerria maite zuen, bere euskalduntasunaz harro zegoen.
|
2013
|
|
Baina nahi bezala komunikatzeko, nahikoa eta soberan. Gainera, hemen integratzeko asko lagundu dit euskara ikasteak,
|
Euskal
Herria ulertzeko identitate bat baita.
|
2014
|
|
|
Euskal
Herria ulertuko litzateke gaur egun dugun literaturaren loratzerik gabe. Ulertu liteke baina pobreagoa izango litzateke.
|
2018
|
|
Euskara batuak kritikak izan zituen hastapenetik, denek arrotz ikusten zutelako, batzuek gipuzkeraren eragin handiegia ikusten zutelako... Jose Mari Torrealdairentzat"
|
Euskal
Herria ulertzeko modu bat" izan zen Arantzazuko batzarra," probintzien eta txokokerien gainetik Euskal Herria bere osotasunean ulertzeko modu bat. Osotasun bat".
|
2021
|
|
Anai Arteak hasieratik entzun zituela, Ipar Euskal Herriko ateak idekitzen oparoa eta trebea izanez," Iparraldean izan gira etxekoz hartua" gehitzen zuela. Horri esker Ipar
|
Euskal
Herriaren ulertzeko eta berenganatzeko izan dela. Batzuetan jarrera eta egite molde murritzak izan badira," min egin dugunari barkamenak eskatzen ditut".
|
|
Argi dagoena zera da: belaunaldi berriek metafora eta erreferentzia propioak sortzeko beharra dutela, gaurko
|
Euskal
Herria ulertzeko mekanismo propioak garatu behar dituztela
|
|
Eta argi dagoena zera da: belaunaldi berriek metafora eta erreferentzia propioak sortzeko beharra dutela, gaurko
|
Euskal
Herria ulertzeko mekanismo propioak garatu behar dituztela, egungo behar eta galderei erantzungo dieten eta abertzaletasuna biziberrituko duten galdera berrietatik abiatuz.
|
|
Honakoak izan ziren gogoeta gaiak: euskaraz eta gaztelaniaz duten gaitasuna eta zer neurritan sentitzen diren konpetente hizkuntza bakoitzean, hizkuntzek haien bizitzan duten tokiaz eta zer hizkuntzatan bizi diren, hizkuntzei ematen dieten balioa eta hizkuntzekiko identifikazioa, euskal kultura zer den, lurraldetasuna eta
|
Euskal
Herria ulertzeko modua, nor den euskal herritarra eta nor den euskalduna.
|
2022
|
|
Txillardegiren armak luma zorrotza eta buru nekaezina izan ziren. Ezin da
|
Euskal
Herria ulertu bere ekarpen izugarria kontuan hartu gabe: euskara batuaren arima da, nobelagintza berritzailea, artikulista luzea, fonologian katedraduna, idazle oparoa eta abar.
|
2023
|
|
On Julio... badut sentsazioa ez ote den baztertuxea gure letretan. Modak izan litezke, batek daki, baina, maiz, ez dut
|
Euskal
Herria ulertzen.
|
|
Lo lasai egiten dut. Gibelera so eginez, baikortasunarekin ikusten dut ene bizia, eta uros izan naiz, eta hala naiz oraino" zigun, garaiko Ipar
|
Euskal
Herria ulertzeko biziki baliagarria dena.
|