2000
|
|
"
|
Euskal
Herrian musika estilo bat miresteko ohitura dugu, eta estilo horren barruan talde bat""
|
2002
|
|
Baina horrela ez nindoala inora konturatu nintzen. Izan ere,
|
Euskal
Herrian musika neuk ulertzen dudan moduan egin nahi izanez gero, alegia, komunikatuz eta istorio bat melodien bitartez adieraziz, ingelesez abesteak ez zuen zentzurik. Alde musikalari garrantzi gehiago ematen badiozu, beharbada bai.
|
2003
|
|
Eta hortaz, entzuleak askoz ere aukera zabalagoa du.
|
Euskal
Herrian musika estilo bat izan da nagusi hainbat urtetan. Azken urteotan, ordea, mundu zabalean bezala estiloak ugaritu egin dira:
|
2007
|
|
|
Euskal
Herria musika eta hizkuntzaren bidez eraikitzen
|
2009
|
|
Gurea sartzeko errazagoa dela esango nuke. Niretzako behintzat, ideia nagusia da, bere berea ez bada ere,
|
Euskal
Herria musika tradizional honekin heztea.
|
|
Biolin jotzailea oso pozik dago EOSekin Biolin jotzailea oso pozik dago EOSekin bai musikalki bai pertsonalki lortu duen elkarlanarekin, eta
|
Euskal
Herrian musikari zaion zaletasun estua nabarmendu du.
|
2012
|
|
Luzaroan
|
Euskal
Herrian musika taldeetan aritutako Mungiako Beñat Fuentesek Txinara jo zuen txinera ikasi eta beste kultura batean murgiltzeko asmoz. Ia oharkabean musika lantzeari ekin zion han ere eta Xu Jun izeneko lagunarekin osatutako The Tree taldeak ospea hartu zuen Txinan.
|
2013
|
|
Euskal Herriarekin konparatuta, Alemanian nola dago musika klasikoa? Tradizio handiagoa daukate,
|
Euskal
Herrian musika klasikoari laguntza dezentekoa ematen zaion arren. Bi jaialdi handi dauzka, beste txikiago batzuk ere bai, bi orkestra nagusiak, Musikene...
|
2016
|
|
musika. Ondoren,
|
Euskal
Herria musikaz bete zuten europarrek, eta Saguesen jaialdiari agur esateko, sekulako festa!
|
2017
|
|
Madrilgo etxe batekin atera genituen gure diskoak; hasieratik lagundu ziguten, oihartzun handiagoa izan genuen kanpoan. Bueno,
|
Euskal
Herrian musikak beti izan du zuzentasunaren polizia moduko bat, ezarritako kanonetatik inor atera ez dadin zaintzeko. Garai berean, Hemendik At! taldeak sekulako arrakasta zuen.
|
|
Ez ginen gustukoak, eta kito. Egia da
|
Euskal
Herrian musika elektronikoari zaila izan zaiola hainbat girotan sinesgarritasuna irabaztea; eta, oraindik ere, uste dut errezeloarekin begiratzen zaiola. Zenbat elektronika talde egon dira azken Hatortxu Rocken?
|
2018
|
|
8 “couch” daude; aktoreak, abeslariak...
|
Euskal
Herrian musika zein zinema munduan ibilbide luzea egin duten pertsonak dira. Astero abeslari partaide bat eta kantu bat hautatzen dituzte.
|
2020
|
|
Jazzle eskola 1988an sortu zen
|
Euskal
Herrian musika modernoa sustatzeko bokazioarekin. Hasieratik eskola baino zerbait gehiago izan nahi zuen eta urte askotako lanaren eta hausnarketen ondorioz, Zirrara disko bilduma sortzeko ideia etorri zen.
|
2021
|
|
Peyo semeak erraiten zaukun, Mixel aita gaztetan musikari lotu zela Aita Hilario de Olazaranen laguntzarekin txistu jotzen hasi baitzen. Orduetan Ipar
|
Euskal
Herrian musika tresna hori guti ezagutua zen, Josep bere anaia eta Frantxoa Donetchekin, lehen hirukotea izan zen. Musikari trebea zen, elizan organoa ere jotzen zuen, pianoa ere ez zuela arrotz.
|
|
Ama Lurrekin antzekotasun handiak ditu
|
Euskal
Herria Musika honek (Roldan, 1999: 189).
|
2022
|
|
Talde bakoitzari parada eman diote euskal jatorriko abesti bat hautatzeko eta gura duten estudioan grabatzeko; behar zutenei, halaber, Bilboko Kantauri estudioko atea ere zabaldu diete. Zenbait taldek hurbilekoak izanagatik ezagutzen ez zituzten estudioetan jardun dute, eta horrek «lurraldekako saretzea» ekarri du, Rodriguezen ustez, hots,
|
Euskal
Herrian musika eszena beltzaren inguruko unitateak jostea.
|
2023
|
|
[*] Dena den, testuinguruari ere erreparatu beharra dago: Deresiewicz militantzia eta boluntario lana kulturan ia existitu ere egiten ez den Estatu Batuetatik hitz egiten ari zaigu;
|
Euskal
Herrian musika jarduna berdin ezein kultur arlotan, egia esatera ezin uler liteke bi aldagai horiek kontuan hartu gabe. Era berean, gurean zein atzerrian berdin, badira musika ofizio gisa ikusteko asmorik ez duten taldeak eta kolektiboak, bestelako helburuak dituztenak, eta, lanbide gisa egonkortzeaz harago, musika bizitzeko beste bide batzuk lehenesten eta indartzen saiatzen direnak.
|