Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 36

2000
‎Nafarroa erresuma bat zen, estatu bat, besteok ez ginena. Nik beti pentsatzen dut Nafarroako erreginak bibliaren itzulpena ordaindu zuenean, harek buruan izango zuela Euskal Herrian batasun bat lortzea. Erlijioan zatiketa bat lortu balitz, izugarria litzateke gero!
2007
‎Germà ¡ n Gamazo Ogasun ministroa Nafarroan Espainiako zerga araubide arrunta ezartzen saiatu zenean, nafartasunaren ustezko ezaugarria, Forua, ezinago hobeki moldatzen zen euskal batasunarekin, baita Nafarroako erdal herrietan ere. Gamazada garaian(), Tuterako eta Ablitasko Udalek euskal arrazaren (sic) izenean jo zuten Madrilgo Gorteetara eta José Jarauta Monteagudoko paloteadorea Hego Euskal Herriaren batasunaz kantari aritu zen. Sabino Arana karlista jaio zen eta, hamazazpi urte zituela, bizkaitar bihurtu.
2009
‎Horrela, Aintzinakoek defendaturiko «Euskalherriaren alde» programak elebitasunaren bidezko euskararen ofizialtasuna eskatzen zuen, eta baita autonomia pixka bat ere Frantzia federal batean biziko zen Ipar Euskal Herriarentzat. Jeltzaleen programari zenbait eraldaketa eginda berau Iparraldera egokitzen saiatu ziren, baina Euskal Herriaren batasunaz eta burujabetasunaz inoiz ere ezertxo esan gabe. Ez zuten, azken beltzean, Frantziatik bereizi nahi, jakin bai baitzekiten jende ugari zela horren aurka.
2011
‎Euskaltzalea zen Labeguerie. Euskalzaleen Biltzarreko lehendakari izan zen, eta Euskaldun Gazteen Batasuna elkartea sortu zuen, euskara eta Euskal Herriaren batasuna sustatu nahi zituena. Bera hor Irrintzi dantza eta kantu taldeko partaide zen.
‎115 jaialdi antolatu ziren Euskal Herriko hirietan bitartean. 1881ean Iruneko jaialdiaren goiburua Euskal Herriaren batasuna izan zen. 1883an Markinan euskal jai handiak eratu zirenean, Abbadia bertan zegoela, zentzu zabalago batean txertatzen ari ziren.
2013
‎Herrimina soldadu guztien artean sentitzen zen zerbait zen, etxekoen falta baitzen oroz gainetik nabaritzen zena. Euskararen aldeko jarrera erakutsi zuten Eskualduna ko idazleek, baina ez ziren Euskal Herriaren batasun politiko baten aldekoak. Nortasunaren aldetik, euskaldunak zirela garbiki erakusten zuten, bai.
‎Hori ere ez zuen erdietsi, orduko gidari Manex Hiriart Urrutik ez baitzuen nehondik ere bat egiten halako ideiekin, kontserbadoreen aldeko hautuak eta Hego Euskal Herriko euskaldunen kontrako artikuluek erakutsi zuten bezala. Aski da irakurtzea zer idatzi zuen 1914an, Euskal Herriaren batasun politikoa aldarrikatzen zutenen kontra. Hiriart Urrutik ez zuen batere begi onez ikusten Ipar Euskal Herria Frantziatik bereiztea Hego Euskal Herriarekin bat egiteko.
‎Dudarik gabe, jarrera euskaltzale garbia erakutsi zuen Zerbitzari k. Jose Ariztimuño Aitzol-en arabera, Zerbitzari Euskal Herriaren batasun politikoaren alde zen. Aitzolek ez zuen bereziki gerla garaiko jarrera aipatu, baizik eta Zerbitzari k bizian zehar erakutsi zuena.
Euskal Herriaren batasun politikorik ez zutela nahi argi utzi ondoan, orain ikusiko dugu nola agertzen zuten Ipar Euskal Herria Frantziaren parte.
2014
‎Azkenean ERCk ere beste bide bat hartu du, baina nik uste nuen Galeuska bloke hori eratu egingo zela. Guk ulertzen dugu Bildu, Euskal Herrian batasun dinamika bat egon da eta nahi izan du hori Kataluniara ekarri, baina gu urruti gaude horretatik eta distantzia handia da. Eztabaidaren erantzuna 9an.
2015
‎euskara batu itxia eta hertsia erabili zuen zenbaitek solasaldi eta jardun mota guztietan. Hizkeren ugaritasunak, eta batez ere euskalkiek, euskararen eta Euskal Herriaren batasuna arriskuan jartzen zutela uste zuten.
‎Ordu arte aukeran zegoen h a erabiltzea, eta erabiltzearen aldekoa zen gazteria gehiena. Ipar Euskal Herria batasunera ekartzea zen horretarako arrazoia. Adinekoek, ostera, lehengoari eusten zioten eta, ulertzekoa denez, neketsu gertatzen zitzaien h z betetako izkribuetara begiak ohitzea.
‎Euskalherriaren alde programak euskararen ofizialtasuna eskatzen zuen elebitasunarekin, eta autonomia apur bat Ipar Euskal Herriarentzat, Frantzia federal batetan. (...) Jeltzaleekin harremanetan eta, hauen programa zuen apur bat Iparraldearentzat egokitu bainan Euskal Herriaren batasunik eta burujabetasunik aipatu gabe. Ez zuen berexi nahi Frantzia ganik edo menturaz ez zuen berexte hau aipatu nahi, ezin iretsia zela hemen baitzekien.?
‎aldaketaren gauzatzea politika ausartaren bidez. Azpimarratzekoa da Bilduk egin dituen urratsak, Ahal Dugu ko Aznares anderea onartuz legebiltzarburu, bere eskakizunak" epelduz" eta indarkeria mota guzien kontra ETArena barne azalduz. Nafartar eskuinak inarrosten duen" euskaldunen beldurra" ri buruz, Barkosek deklaratu du, bera Euskal Herriaren batasunaren aldekoa balinbada, ez dela bere politikaren ardatza izanen, baizik dagoeneko urraska bi lurraldeen arteko loturak eta elkarlana bultzatzea.
2017
‎Neuk, berriz, isilik jasan beste aukerarik ez neukan,, berrogei urteko buelta? hura etorriko zen egunarekin ametsetan, baina neure etxeko bakardadean sufrituz ikusten nuen nola urruntzen zen askatasunaren aukera, eta baita Hego Euskal Herriaren batasuna lortzeko posibilitatea ere.
‎Lan honek ez du ikertu Eskualduna zergatik ote zen hain frantses. Baina 1914an Euskal Herriaren batasun instituzionalari buruz eman zuen bere iritzia zinez interesgarria da. Ez da zuzenean gerlari lotua, baina Euzkadiren eta Eskualdunaren jarrera kontrajarria ulertzeko balio du, baita ere Eskualduna Frantziaren alde zergatik jarri zen ulertzeko.
2018
‎Argiago ezin mintza: Euskal Herriaren (orduan hizki xehez) zazpi herrialde historikoak batera agertu zituen, horra Euskal Herriaren batasunaren nolabaiteko aldarrikapena, Nafarroako erresumaren behin betiko konkistatik urte gutxira.
‎XIX. mendetik goiti zabaldu eta errotu zen Euskal Herriaren batasunaren aldeko jarrera. Zazpiak Bat leloak ordezkatu zituen Hirurak Bat eta Laurak Bat, bereziki 1893tik landa.
‎EAEren indartzearen gainetik, alderdi abertzaleek ez dute sekula dudan jarri Euskal Herriaren batasuna; aitzitik, nehork ez du zinez aldarrikatu batasun hori, edozein urrats egiteko ezinbesteko baldintza gisa. Urratsez urrats heldu nahi dute batasun horretara, baina ibilbideak ez dira denentzat berak.338 Eusko Alderdi Jeltzaleak zioen independentzia ezin zela lortu; askatasunerako aukera Europatik etorriko zela.
‎Euskal Herriaren independentziaren eta Euskal Herriaren batasunaren kontrakoek zentzugabe historikotzat dauzkate bi aldarrikapen horiek. Euskal Herria sekula ez dela batua izan eta beraz zazpi herrialdeen mapa hori irudimenean sortutako ameskeria bat baizik ez dela ihardesten dute.
‎Euskara, ordea, Euskal Herriaren batasunaren tresna nagusia da. Frantsesak eta espainolak bereizten dituzte penintsulako eta kontinenteko euskaldunak.
‎Horregatik ere, identitatearen gaia guztiz lotuta dago herriaren etorkizunarekin. Balizko Euskal Herri independente batean, euskarak eta euskal identitateak zentraltasunik eta garrantzirik ez balute, espainolak orain arte bezain indartsu segitu behar badu edo euskarak orain arte bezain ahul, Euskal Herriaren batasuna bera ezartzen da zalantzan. Identitatea eta lurraldetasuna hertsiki loturik daude.
‎Haatik, menpekotasun hori ahantziz, Euskal Herria bere osotasunean hartuko balute kontuan, naturalki Frantziara begiratu beharrean, Pirinioen eta Bidasoaren bestaldera so eginen balute, berehala ulertuko lukete etiketak euskaraz inprimatu behar dituztela. Horrelako kontuetan euskara ez erabiltzea Euskal Herriaren lurraldetasunari uko egitea eta Euskal Herriaren batasuna oztopatzen segitzea da; alegia, Frantziaren eta Espainiaren aitortza, eta menperatzeari indarra ematea. Alderantziz, Euskal Herriko ekoizleen erreferentzia Euskal Herria balitz, euskara erabiliko lukete.
‎Batuak ez du debekatzen euskalkietatik datorren lexikoa erabiltzea. Haatik euskalkia hobestea jendarte zabalean mintzatzeko edo idazteko, Euskal Herriaren batasunaren kontrako ekintza bat da. Beren euskalkian gelditu nahi dutenek zailtzen dute Bidasoaz bestaldekoekiko komunikazioa.
‎Euskal Herrian bi ikuspegiak daude parez pare: Euskal Herriaren batasuna aldarrikatzen duten komunikabideena eta Euskal Herriaren zatiketa eta Frantziaren eta Espainiaren nagusitasuna irmoki azpimarratu nahi dutenena.
‎Euskarak, euskal kulturak eta euskal ikuspegi nazionalak ez daukate kontrapisurik. Atomizazioak galarazten du Euskal Herriaren kohesioa marraztea, eskualdeen arteko zatiketa handitzen du, Euskal Herriaren batasunaren kaltetan.
‎Uztariztarrek badakite beste une batean, beren karriketatik eta eskuetatik pasatu den lekuko hori, Aguraingo kaleetatik pasatuko dela. Korrika da Euskal Herriaren batasun proiektuaren isla bikain bat.
‎Frantzian eta Euskal Herri kontinentalean atxilotutako zenbait ETAko errefuxiatuk seme alabak dituzte Lapurdin. Presoak eta presoen ahaideak Pirinioen bi aldeetan daude, Euskal Herriaren batasunaren adierazgarri dira, eta hala izanen dira Euskal Herria menpean daukaten bi estatuek nahi duten artean. Beti lelo bera errepikatzen du Frantziak:
‎Gero, Behatoki horrek kexaren berri helarazten dio dagokion erakundeari. Zergatik ez sortu gisa berean funtzionatzen duen beste behatoki bat, Euskal Herriaren batasuna urratzen duten ekimenen berri biltzeko eta urraketa hori egiten duen erakundeari kexaren berri emateko eta aholkuak emateko?
Euskal Herriak batasunik ez daukanean, herrialde bakoitzaren nortasun propioa eta autonomia (are gehiago, herrialde batzuen arteko lehia) azpimarratzeak ez du laguntzen herriaren askatasuna eta kohesioa. Hain zuzen, herritar bat oso gipuzkoar senti daiteke eta beste bat hagitz nafar, baina bi herritar horiek Espainia senti dezakete beren lokarri gisa.
‎Euskal Herria askatasunaren bidean jarri nahi bada, egunerokoan garatu behar da, ahulguneak konponduz, indarguneak sendotuz eta sektore guztiek estrategikoki jokatuz, ez inertziaz. Euskal Herria batasun bidean jarri nahi bada, prozesu honetan ezinbestekoa da —tokian tokiko sentsibilitateak, kontzientzia mailak eta egoerak kontuan hartuz, betiere— proiektua hasieratik osotasunean obratzea; egunez egun, arloz arlo, apaltasunez, baina seriotasunez, erantzukizunez eta anbizioz eraikitzea herri hau, artikulatzea, sendotzea. Herri batua obratzea.
‎[...] XIX. mendetik goiti zabaldu eta errotu zen Euskal Herriaren batasunaren aldeko jarrera. Zazpiak bat leloak ordezkatuko zituen Hirurak bat eta Laurak bat.
2019
‎Izenak ez du izana egiten, eta funtsa oskola baino inportanteagoa da; Nafarroa Garaian, ordea, izenak eta oskolak aipatu orduko hasten dira sesioak, eta izanari eta funtsari buruz eztabaidatzea ia ezinezko egiten dute. Oraindik ezinezkoago probintziako espainolak Euskal Herriaren batasun baten kontzeptua onartzera erakartzea. Hesi hori gainditzeko ahalegin xume bat izan liteke ‘vasconavarro’ terminoa berreskuratzea gaztelaniaz aritzean; ‘vasco’ sentitzen ez diren nafarrak berdintasunean onartzen ditu, Euskal Herriko probintzien batasuna izendatzen du, eta Na farroa Garaiko euskaldunak guttiengo etniko gisa ez izendatzeko erabilgarria izan liteke.
2021
‎[...] Balio jakin batzuk zaindu ditu Joseba Jakaren politikak: Euskal Herriaren batasun kulturala, herrialde bakoitzaren nortasun bideak, tokian tokiko inoren baliozko ekimenei zor zaien itzala, bezeroarekiko errespetua eta garbitasuna, eta, azkenik, horrekin guztiarekin batera, kanpotik etengabe indarrean datozkigun menpekotasun kulturaletatik ere ihes egiteko erabakia» (Joseba Intxausti).
2022
‎Batetik, mugaren desagerpenak batasuna islatuko luke. Euskal Herriaren batasuna, eta baita mundu abertzalearena ere. Zentzu horretan ulertu genezake kanpainako ikurraren baitan kokatuta dagoen 1 zenbakia ere.
‎Musika, kantua, dantza, bertsoaren inguruan Euskal Herri guziko eginahala jende bildu nahi lituzke Nafarroaren Egunak. «Azkenean, Nafarroaren Egunak ez du Euskal Herriaren batasuna salbatuko», dio irriz Lurok, «baina, jendeak trukatzeko eta harremanak egiteko lekua baldin bada, geroago proiektuen sortzeko, orduan, dena irabazi da».
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia