2023
|
|
|
Espainiaren
kasuan, printzipio horiek Konstituzioaren interpretazio berria ekarri dute. Esate baterako, Espainiako Konstituzioak ez du lehiaren printzipioa bereganatu, baina, Europar Batasunaren esparruan lehia askea oinarrizkoa denez, Konstituzioan ezarri diren ekonomia ahalbide edo progresibitatearen printzipioak horren arabera ñabartu behar ditugu.
|
|
Tributuen arloan, oraingoan ere, behar besteko malgutasunarekin jokatu da zergetan gertatu diren lege aldaketetara egokitzeko; arauketa, alabaina, zerga berrietara zabaldu da eta aukera berriak hartzen ditu barne. Horren adibide izan daiteke
|
Espainiaren
sarrera Europako Ekonomia Erkidegora 1986an, Ekonomia Ituna aldatu behar izan zen zerga berri batera egokitzeko: Balio Erantsiaren gaineko Zerga.
|
|
|
Espainiaren
kasuan borroka horiek nahastu ziren Erregearen oinordetzarekin. Felipe V.ak 1713an Lege Salikoa aldarrikatu zuen; horren arabera, emakumeak ezin ziren tronura heldu senidetasun lerro nagusian (seme alabak) edota alboko lerroan (neba arrebak eta lobak) gizonezkorik izanez gero.
|
|
Lehen toki erakundeen bilakaera historikoa aipatu dut eta toki autonomia izan dut gidari, baina oraingo honetan zaintza izango da gure gidaria. Azterketa hori egin eta gero, XIX. mendeko
|
Espainiaren
historia hobeto ulertzeko aukera izan dut, horretan toki erakundeen araubidea zehazteak eragin handia izan zuelako. Bilakaera horren azterketa egitean, gaur egun toki erakundeen gaineko kontrolaren jatorria uler daiteke.
|
|
|
Espainiaren
erdia frantzesen eskuetan zegoen bitartean beste erdian frantzesak botatzeko planen artean, aintzinako erregimenaren eta ideia berrien arteko eztabaida handia zen. Frantziako iraultzaren ideia berriekin batera, independentzia defendatzen zituztenek, tokiko batzordeen bitartez eta Batzorde Zentralaren bitartez, Konstituzio berria eraikitzen hasi zuten.
|
|
Lehen adierazi dugun bezala, Espainiako antolamendu juridikoan autonomia eta subiranotasuna ez dira gauza bera eta toki autonomiaren aipamen zehatza egin du KAk. EKren 2 artikuluak
|
Espainiaren
batasuna aldarrakitzen du eta erregioez eta nazionalitateei autonomiarako eskubidea aldarrikatzen die (toki erakundeei ere). Duran GARCiAk esaten duen bezala, autonomiarako eskubide horren kontrapisuan solidaritate printzipioa dago140 Bi printzipioak lotuta daude modu estuan, batasunak autonomia berez mugatzen du baina, horrez gain, lurralde ezberdinen arteko solidaritateak batasunaren izenean ere mugak ezartzen ditu.
|
|
" Horrek guztiak esan nahi du Europako nazioek onartu behar dutela beraien subiranotasun zaharrek balio sinboliko eta kulturala dutela, baina eduki ekonomiko txikia dutela. 1992an Maastrichteko Tratatuak merkatuaren zentraltasuna, ekonomiaeta diru batasuna, aurrekontu egonkortasuna eta ekonomia irekia eta lehia askekoa ezarri zituenez,
|
Espainiaren
eta gainerako herrialdeen eredu ekonomikoa ez da kasuan kasuko konstituzio nazionalek zehaztutakoa, baizik eta Europako arauek zehaztutakoa, estatu maila Erkidegoaren helburuen mende jarriz erabat" 490.
|
|
Helburuak zehazteko, prozedura horretan Autonomia erkidegoen Zergaeta Finantza Politikarako Kontseiluaren eta Toki administrazioaren Nazioko Batzordearen txostenak behar dira. Gainera,
|
Espainiaren
Egonkortasunerako Programaren gainean Europar Batasunak duen iritzia eta egiten dituen gomendioak kontuan izango dira. Horrez gain, Ministroen Kontseiluak aurrekontu egonkortasunerako helburua zehazturik, Gorte Orokorretara bidali behar du, horrek onetsi dezan.
|