2006
|
|
Ingalatetzaren era kundea alferrekoa gertatzen da delituak aurkitu eta horiek zigortzeko.
|
Espainiako
herritarrek, aldiz, ideia faltsuak eratu dituzte polizia judizialari buruz, eta auzitegietatik gero eta gehiago urrundu dira. Ildo beretik, mesfidantzaz ikusi dute magistratu, epaile, eskribau eta aguazilen jarduna.
|
|
Eginkizun zailago horren eretizia administratzeko gorengo eginkizuna beteko dute, epaimahaia eratuz.
|
Espainiako
herritarrak laster erakutsiko dutarrek dituzten abantaila berberak iza behar besteko duintasuna duela, atzerriteko.
|
|
|
Espainiako
herritar guztiek kereila aurkez dezakete, delituaren ondorioz ofendituak izan zein izan ez, lege honen 101 artikuluan ezarritako herri akzioa egikarituz.
|
2007
|
|
Beraz, sufragio pasiboari sufragio aktiboaz esan dugun gauza bera aplikatu behar zaio. Eta, horrela, EKren 23.2, 13.2 eta 93 artikuluak eta HAOLOren 177 artikulua elkarrekin interpretatuz, udal hauteskundeetan Espainian bizi diren pertsona guztiak hautatu ahal direla ezarri da, naziotasun espainiarra izan ez arren, Europar Batasuneko herritarrak badira (EETren 19.2 artikuluan ezarritakoari jarraituz) edo
|
Espainiako
herritarrei tratatu bidez sufragio pasiborako eskubidea ematen dieten herrialdeetakoak badira, betiere, Espainiako legeak hautatua izateko eskatzen dituen betekizunak betetzen badituzte eta jatorrizko estatuan sufragio pasiborako eskubidea kendu ez badiete.
|
|
Doktrinaren gehiengoaren ustez, 1.2 artikulua hitzez hitz irakurriz gero, egon dagoen nazio bakarra Espainiakoa da eta, beraz, subiranotasuna ere bakarra eta zatiezina da (hau da, ez dago Espainiakoa ez den subiranotasunik), nazioa bakarra baita, eta subjektuak
|
Espainiako
herritar guztiak dira, Espainiako herri bateratu gisa ulertuta, 2 artikuluko nazionalitateen eta erregioen aitorpenari kalterik egin gabe, eta Konstituzioak horien eskubideak babestu eta errespetatzeko egin dezakeenari kalterik egin gabe (horixe gertatzen da, esaterako, foru lurraldeen eskubide historikoekin, Konstituzioak babestu eta errespetatu egiten baititu, lehenengo xedapen gehigarrian ezar...
|
|
b) Espainian askatasunez sartu eta bertatik irteteko eskubideari dagokionez, EKren 19 artikuluan ez da modu absolutuan jaso, lehenengo paragrafoan bizilekua askatasunez aukeratzeko eta nazioaren lurraldean zehar ibiltzeko eskubideen kasuan ez bezala. Espainian askatasunez sartu eta bertatik irteteko eskubidea
|
Espainiako
herritarren kasuan ere baldintzatu du, legeak ezarritakoaren arabera xedatu baita. Beraz, legegileak eskubidea nolabait mugatu zezakeen (agian, segurtasun neurriak oinarri hartuta edo neurri ekonomikoak; edonola ere, horiek zehatz justifikatu behar zituen), betiere, eskubidearen funtsezko edukia ukitzen ez bazen.
|
|
Espainiako naziokoen estradizioari dagokionez, tradiziozko printzipioa naziokoak atzerriko estatuetara ez estraditatzea eta horiek Espainian epaitzea zen. Zernahi gisaz, nazioarteko tratatu batzuk direla bide,
|
Espainiako
herritarrak hirugarren estatuetara estraditatzea posible da, betiere, estatu horiek Espainiako bermeekin homologatu daitezkeen bermeak dituztenean, eta kasuan kasuko estradizio tratatuan hala ezarrita dagoenean (martxoaren 23ko 87/ 2000 KAE). Bestalde, Europar Batasunaren esparruan, normalean oso luze eta konplexuak diren estradizio prozesuak asko sinplifikatu dira hurrengo hauek direla bide:
|
2011
|
|
c) Jarraikako bi urtetan eta lege aginduz,
|
Espainiako
herritar edo erakunde baten tutoretza, zaintza edo harrerapean egon denarentzat, eskabidea egiteko unean oraindik egoera horretan izan arren.
|