2000
|
|
Horren kariaz, FMko estazioak geldiro sortu ziren. Geldiro abiatu zen informazio librearen hedapena; gogora dezagun Radio Nacional de
|
España-k
zeukala informazioaren monopolioa, estazio guztiek bere albistegiak ematen baitzituzten. Beraz, monopolio informatiboa nagusi izan zen garai honetan Hego Euskal Herrian.
|
2001
|
|
Consumer aldizkariak Radio Nacional de
|
España-k
Eguberri hauetarako antolatu duen kanpainan parte hartzen du.
|
2002
|
|
Autoetako airbagaren eraginkortasunari buruzko Europako herrialdeen azterlan batean, Real Automóvil Club de
|
España-k
(RACE) parte hartu du. Azterketa horren arabera, segurtasun-gailu horrek% 20 murrizten du lesio hilgarriak izateko aukera, bai gidariarentzat, bai aurreko eskuineko eserlekuko bidaiariarentzat.
|
2003
|
|
Akzioak Erosteko Eskaintza Publikoak (EEP), Telefónica de
|
España-k
aste honetan Terraren (Interneteko bere filiala) %100ari buruz formulatutakoak, ekintza horren eraginpean dauden Terrako akziodunen plataforma bat eratu du Banku, Aurrezki Kutxa eta Aseguruen Erabiltzaileen Elkartera (Adikae). Adidae-ren ustez, Telefónicaren EEPak 5,25 euro ordaindu zituen bere Interneteko filialaren ekintzagatik, “iruzurra da 1999ko azaroko Salmenta Eskaintza Publikora (EPB) joan ziren eta akzioko 11,81 euro ordaindu zituzten ehunka mila akziodunentzat”.
|
2005
|
|
Izan ere, Trafiko Zuzendaritza Nagusiak kanpaina bat jarri du martxan gidariei kateak azarotik martxora maletategian eramateko eta haiek jartzen jakiteko. Baina, Real Automóvil Club de
|
España-k
(RACE) egindako azterlan baten arabera, Espainiako gidarien %67k onartzen dute ez dakitela elurrerako kateak autoan jartzen. Normalean, kateak ez dira erosoak izaten zirkulaziorako eguraldi txarrean muntatzeko orduan, batez ere barruko kakoan.
|
2007
|
|
Caja
|
España-k
, adibidez, Bonsai kuotadun hipoteka komertzializatzen du eta CAM-ek Hipoteka Gaztea.
|
|
2005 urtearekin alderatuta, zifra hiru puntu jaitsi da, eta arrisku handiko zatiak 17tik 10era murriztu dira, baina auto-gidarien elkarteek adierazi dute “ez dela nahikoa”. Real Automóvil Club de
|
España-k
(RACE) egindako azterketak 15.298 istripu larri eta hilgarri aztertzen ditu, 2003tik 2005era mila tarte pasatxotan (20.000 kilometro baino gehiago) gertatu direnak. Emaitza okerrenak Asturiasen (%28) eta Aragoin (%22) izan dituzte.
|
|
Eta nola jasan jasanezina egiten den itxaronaldi bat? Trafiko Zuzendaritza Nagusiak (DGT) eta Real Automóvil Club de
|
España-k
(RACE) zenbait portaera-jarraibide betetzea gomendatzen dute, gidari bat trafiko-atxikipen bati aurre egiten ari denean. Ez da inoiz erreiz aldatu behar, arrazoirik gabe.
|
2009
|
|
Real Automóvil Club de
|
España-k
(RACE) bide-segurtasunaren arloan txirrindulariek duten egoerari buruz aurkeztu duen azterlan baten arabera, lau egunetik behin horietako bat hiltzen da errepideetan, eta zazpi zauritzen dira egunero. 2003tik 2007ra, kolektibo horretako hildakoen kopurua %14 handitu da, dio ikerketak.
|
|
Real Automóvil Club de
|
España-k
(RACE) egindako txosten baten arabera, lau gasolindegitik batek ez du egoera onean dauden pneumatikoen presio-neurgailurik. 161 gasolina-zerbitzuguneren ekipamendua aztertzen duen azterketak erakusten du manometro batzuk ez daudela martxan edo ihesak dituztela.
|
2010
|
|
1,1 milioi ibilgailu inguru dabil Espainian (parke osoaren ia %4), eta pneumatikoetan akats larriak edo oso larriak ditu. Hala ere, Goodyearerekin lankidetzan egindako Real Automóvil Club de
|
España-k
(RACE) egindako azterketa baten arabera, gurpilak egoera txarrean daude biktimekin izandako lau istripuetatik hirutan. Biktimekiko istripuetan inplikatutako ibilgailuetatik, %53 egoera txarrean zeuden pneumatikoekin zihoazen, %19 ziztadagatik edo eztandagatik eta %1 gurpila galtzeagatik.
|
2012
|
|
Real Automóvil Club de
|
España-k
(RACE), Laguntza Mekanikoaren sailaren bidez, ikusi du 2012ko lehen bost hilabeteetan matxurak areagotu egin direla, ibilgailuak ez direlako mantentzen. RACEk egungo krisi ekonomikoari egozten dio egoera hori, eta horrek geldiarazi egiten du gidariek tailerretara joatea, ibilgailu orok behar dituen mantentze-lanak egiteko, bai funtzionamendu egokirako, bai bidaiarien segurtasunerako.
|
2014
|
|
Ez dut uste La Voz de
|
España-k
eta Miguel Vidaurrek euskaraz kantatuko zuten ahots berriak suspertzeko asmoz antolatu ohi zutenik, baina Donostian egin zen" Concurso de artistas noveles" lehiaketa hartan izen berriak agertu ziren, halabeharrez. Baten batzuk euskaraz kantatzera ausartu ziren.
|
2020
|
|
|
España-k
ez zion ezpaina mingosten Gregorio Ordoñezi. ETAk hil zuenetik 25 urte igaro diren honetan, Donostiako Udalak hil zuten leku berean omenaldia antolatu eta han ginen txistulariak.
|
|
Istripu edo matxura gertatuz gero, errepideko laguntza bermatuta egonen da. Real Automóvil Club de
|
España-k
(RACE) ziurtatu du bere zerbitzuak eta garabiak mugarik gabe egongo direla lanean: muga geografikorik gabe joango dira, dagokion tailerrera deituko dute eta, itxita badago, ibilgailua bere eragiketa-oinarrira eramango dute ondo aparkatuta ez badago.
|
2021
|
|
Beste kontu bat da “praktikan, zergadunei diru bera hainbat aldiz ordaintzea eskatzen digutela, erlijioz ordaintzen baitugu ia zalantzan jarri gabe”, dio Juan Suárez abokatuak. Autoa baduzu… Autobiak Ibilgailu bat edukitzeagatik, Real Automóvil Club de
|
España-k
(RACE) adierazi duenez, gidariok “askoz ekarpen handiagoa egiten diogu Estatuari azpiegituren kontserbazioaren arloan jasotzen duguna baino”. Eta, hala ere, oraindik gehiago eskaini beharko dugu:
|
|
Bide beretik, Euskal Herrian ildo horretako beste lan batzuk ikusi ditugu daborduko: Galiziako Chevere konpainiaren Curva
|
España-k
(2018) maisuki aztertu zituen España abizeneko ingeniari baten heriotza argitu gabea, Espainia eta Galiziaren arteko botere-harreman ilunak eta fake news-ak; Laida Azkona nafarrak eta Txalo Toloza txiletarrak Guggenheimdarrek Txilen egindako espoliazioa plazaratu zuten Extraños mares arden zoragarri harekin (2016), eta bikote beraren Tierras del Sud-Bilduma —Argentinako maputxeen genozi...
|
2022
|
|
Sociedad de Geológica de
|
España-k
(SGE) antolatuta, ibilbide geologiko ezberdinak ezagutzeko aukera izango da, estatuko probintzia guztietan, gure egunekotasunean geologiak duen erlazio estua ikusten lagunduko dutenak.
|