Emaitzak: 7
2002 | ||
Orain bizirauteko garaiak dira. | Duela hogei urte bezala. | |
Arriskuak ere nabarmenak izan daitezke, gauzak oso ondo egiten ez baldin badira. | Duela hogei urte egoera guztiz desberdina zen, baina orain unibertsitateen arteko lehia oso handia da, ikasle kopurua nabarmenki murrizten den bitartean. Egoera horretan, kalitatezko unibertsitatea ren apustua (ikerketa barne) egiten ez baldin bada, unibertsitatearen sorrerak kontrako efektua eduki dezake, euskal hezkuntza sistema kaltetuz. | |
2004 | ||
| Duela hogei urte, batzuek hizkuntzaren ezaguerari begiratzen zioten bitartean beste batzuek esaten genuen erabilerari begiratu behar zitzaiola, ezagutza erabileraren aldagaietako bat baino ez zela, erabilera mailan ezagueraz gain beste hainbat aldagaik ere eragiten zuela, eta erabilera zela, beraz, aztertu beharreko aldagai nagusia. Bazirudien iritzi zuzen hau erabat nagusitzeraino zabaldu zela, baina hara ezustea! | |
2022 | ||
Euskal Herriko eta aztertu diren eremu desberdinetako biztanleria piramideek biztanleriaren adin egituraren zahartze orokortu bat erakusten dute. | Duela hogei urte 20 urte bitarteko belaunaldia zen biztanleria egituran presentzia handiena zuena; gaur egun, belaunaldi hura nagusitzen da, baina 40 urteko adin tartean. | |
2023 | ||
Enetzat aldaketa handiena euskal munduan izan da. | Duela hogei urte, ez genuen asmatuko lurraldetasunarenarekin gertatu dena, hots, sortu den Euskal Hirigune Elkargoa. Departamendua galdegiten genuen, bai, baina bagenekien ez genuela lortuko. | |
Iraultza izan da! | Duela hogei urte ez genuke sekula pentsatuko lurraldetasuna gordetzen duen instituziorik ukanen genukeenik. Jean Rene Etxegarai Euskal Herriko lehendakari izanen zenik ez genuke nehoiz pentsatuko. | |
Horren eredu da Massachusetts Institute of Technology (MIT) unibertsitatearen School of Management (SLOAN) erakundean garatutako ikuspegia. | Duela hogei urte inguru sortu zen eskola adar hori, Presencing Institute izenpean. MITeko irakasle titular Otto Scharmer gidari zela, Presencing Institutek U teoria delakoa garatu zuen, aldaketa eta sakoneko berrikuntza bideratzeko marko gisa; egun, U School for Transformation izena du (Eraldaketarako U eskola). 11 Sakoneko berrikuntza berebat lerrokatzen da International Futures Forum (Etorkizunen nazioarteko foroa) erakundearen hiru horizonteen ereduarekin; hala, Daniel Christian Wahlen moldaketak etorkizun bideragarri eta birsortzaile baterako trantsizioa agertzen du12 (H3Uni erakundeak eskaintzen du hiru horizonteen azalpen xehea), 13 hau da, eraldaketa sakona. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
ukan | 7 (0,05) |
Lehen forma
Duela | 7 (0,05) |
Argitaratzailea
Jakin | 7 (0,05) |
Konbinazioak (2 lema)
ukan hogei | 7 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
ukan hogei urte | 7 (0,05) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |