2002
|
|
|
Bide
Segurtasunerako Plan Nazionalaren puntu nabarmenetako bat da, ahalmen handiko bideak zabaltzea eta errepidean kontrol eta laguntza emateko ekipamendu berriak aurreikusten dituena.
|
2003
|
|
2004ko
|
Bide
Segurtasuneko Plana: hezkuntza eta prestakuntza
|
|
2004ko
|
Bide
Segurtasuneko Plan Berezian jasotako neurrien artean, Gobernuak onetsi berri duena, bide hezkuntza sartu da ikastetxeetan. Atal honek bost alderdi biltzen ditu:
|
|
2004ko
|
Bide
Segurtasuneko Plan Bereziak zehapenak indartu ditu
|
|
2004ko
|
Bide
Segurtasuneko Plan Bereziak, Ministroen Kontseiluak onetsiak, zazpi neurri aurreikusten ditu bide administratibo eta penalean, trafiko falta larriak egiten dituzten gidariak, asegururik ez dutenak edo beren ibilgailua drogen edo alkoholaren eraginpean erabiltzen dutenak zigortzeko: 1 Bi urtean hiru hutsegite oso larrik txartela kentzea ekarriko dute.
|
|
Muñoz Repisoren arabera, 1990az geroztik, zenbait kasutan ikuspen handiko txaleko homologatua erabiltzera behartzen duen araudia dago, baina datorren urtetik aurrera nahitaezkoa izango da auto guztiek gailu hori eramatea. “Araudia, 2004rako
|
Bide
Segurtasuneko Planaren barruan dagoena, progresiboki aplikatuko da, seguruenik, merkatuan hornidurarik ez izateko, triangelu islatzaileekin gertatu zen bezala”, adierazi zuen. “Zirkulazio istripuak osasun publikoko arazoa dira, eta batera jardun behar da horiek saihesteko”, esan zuen Trafikoko zuzendari nagusiak.
|
|
Gainera, gidari hasiberrien eta motoziklisten zehapenak gogortu egin dira, txartela lortu eta hurrengo bi urteetan. Herritarrek diote aldaketa horiekin batera
|
Bide
Segurtasunerako Plan Bereziaren xedapenak onartzen direla. Bien bitartean, Kongresuan, taldeek beren ondorioak aurkeztu zituzten Bide Segurtasunari buruzko Azpibatzordearen azken bilkuran.
|
|
Exekutiboak zigorrak gogortu nahi dizkie, halaber, kaskorik gabe ibiltzen diren berrerortzaileei eta motoziklistei, bi urtean bi arau hauste larri egiten dituzten ziklomotorrentzako lizentzia ezeztatu nahi du, eta gidatzean eragina izan dezaketen patologien kontrola aztertu. Sozialistek, berriz,
|
Bide
Segurtasuneko Plan Estrategikoa sortzeko eskaera egin dute. Plan horrek 120 milioi euro izango ditu urtean, Bide Segurtasuneko Agentzia Nazionala eta Fiskaltza Berezia.
|
2005
|
|
|
Bide
Segurtasuneko Plan Estrategikoa
|
2007
|
|
Era berean, azpimarratu behar da lege neurriak ezarri behar direla hiri bideetan zehapenen kobrantza azkartzeko; Trafikoko Zuzendaritza Nagusiak hori egin nahi du Trafikoko Guardia Zibilak, edo, oinezkoen segurtasuna areagotzeko, oztoporik gabeko gutxieneko zabalera duten espaloiak eraiki nahi ditu. Eredu galiziarra Atzo Senatuko Barne Batzordean izan zen agerraldian, Pere Navarro Trafikoko zuzendari nagusiak Galiziako 2006
|
Bide
Segurtasuneko Plana hartu zuen eredutzat. “Galiziako plana nabarmendu nahi dut, batez ere haren filosofia eta edukia gustatzen zaizkigulako, eta DGTn eredu gisa hautatu dugulako izan behar duenaz eta bide segurtasuneko plan autonomiko bat sartzeaz”, adierazi zuen Navarrok.
|
|
Goranzko joera hori mantendu egin da gaur egun arte; beraz, 2007ko urtarriletik azarora bitartean, errepidean hildako motoziklisten kopurua 2006ko aldi berekoa baino %31, 6 handiagoa da. Bi gurpileko ibilgailuetan koska hori murrizteko, Barne Ministerioak
|
Bide
Segurtasuneko Plan bat diseinatu du, hurrengo lau urteetan abian jarriko diren 36 neurritan egituratua. Baina horietatik 19 berehala aplikatuko dira 2008an.
|
2010
|
|
Trafiko Zuzendaritza Nagusiak adierazi zuen, azken bi urteetan joera aldatu arren, 2010eko lehen bederatzi hilabeteetan 186 motoziklista hil zirela errepidean, aurreko urteko 233ren aldean. Ekimen hori Motoen
|
Bide
Segurtasunerako Plan Estrategikoko neurrietako bat da. Bide Segurtasuneko Kontseilu Gorenaren barruan sortutako 52 Lan Taldeak (“Motozikletak eta bide segurtasuna”) jarri du martxan.
|
2011
|
|
Lanarekin zerikusia duten trafiko istripu horiei aurrea hartzeko, Barne Ministerioak eta Lan eta Immigrazio Ministerioak lankidetza hitzarmen bat sinatu dute, besteak beste, Gizarte Segurantzako kotizazioak murrizteko, mugikortasun eta bide segurtasuneko planak egiten dituzten enpresentzat. Hitzarmena sinatzean, Lan Sailak konpromisoa hartzen du Mugikortasuneko eta
|
Bide
Segurtasuneko Planak izan behar duen gutxieneko edukia zehazteko; Herrizaingo Sailak, berriz, enpresen bide segurtasuneko planak egiteko gida prestatu eta Laneko Segurtasun eta Higieneko Institutu Nazionalaren eskura jartzeko konpromisoa hartzen du. Akordioa 404/ 2010 Errege Dekretuaren jarraipena da, laneko ezbeharrak gutxitzen eta prebenitzen laguntzen duten enpresei kontingentzia profesionalengatiko kotizazioak murrizteko sistema ezartzea arautzen duena.
|