Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 29

2002
Bide Segurtasunari buruzko Lege berriaren helburuak betearazi nahi dituzte, istripuak prebenitzeari eta murrizteari dagokienez.
‎Espainiako Garraio Elkarteen Federazio Nazionalak (Fenadismer) Trafiko Zuzendaritza Nagusiari (DGT) eskatu dio guardia zibilei errepideetako trafikoa arautu eta zaintzeko eta errepideei laguntzeko eginkizunak bete ditzatela, eta ez dirua biltzeko zigorrak ezartzeko eginkizunak. Garraiolarien ustez, lehentasun hori eman behar da onartu berri den Bide Segurtasunari buruzko Legearen helburu nagusia ez indargabetzeko, errepideetako ezbehar kopurua prebenitzeari eta murrizteari dagokienez, eta ez Administrazioarentzako aparteko diru bilketako baliabide gisa. Fenadismerrek Guardia Zibilaren Elkarte Bateratuaren aldetik jaso duen salaketaren ondorioz egin da eskaera hori.
‎Zalantza ohikoenak 1 Derrigorrezkoa da txaleko islatzailea eramatea, matxurarik izanez gero erabiltzeko? Espainiako Kongresuak 2001eko abenduaren 19an onartutako Trafikoari, Ibilgailu Motordunen Zirkulazioari eta Bide Segurtasunari buruzko Legearen erreformaren testuak azken xedapen bat jasotzen du, Gobernuak erregelamendu bidez arautu dezan, eta Europako araudiarekin bat, «gidariari ikusgarri egingo dioten segurtasun elementuak sartzea, ibilgailua errepidean geratzera behartuta egonik, handik atera behar duenean». Txaleko islatzaileak nahitaezkoak direla esateko etorkizunean legeak egiteko agindu horretatik oso urrun dago oraindik.
2003
‎Zirkulazioari buruzko Erregelamendu Orokorraren aldaketak Bide Segurtasunari buruzko 19/ 2001 Legean ezarritako printzipioak garatzen ditu, eta berrikuntza garrantzitsuak ditu oinezkoen eta txirrindularien babesa areagotzeko. Horrez gain, haurrei eusteko sistemak eta txaleko islatzaileak beharrezkoak direla ezartzen du.
‎Proposamen horrek ahalmena emango die trafiko agenteei “berehala” kentzeko arau hausteak egiten dituztenei edo istripu batean parte hartzen dutenei gidabaimena, baldin eta autoa eramateko ahalmena galdu badute. Kongresuan, bien bitartean, Bide Segurtasunari buruzko Azpibatzordearen azken saioa egin zen, eta PPk, PSOEk eta CiUk puntukako gidabaimenari buruzko proposamenak aurkeztu zituzten. Zuzenketa horrek Trafikoari, Ibilgailu Motordunen Zirkulazioari eta Bide Segurtasunari buruzko Legea aldatzen du, eta baimena ematen die poliziei edo guardia zibilei “gidari arau hauslearen edo istripu batean nahasitakoaren” gidabaimena “berehala esku hartzeko”, baldin eta “gidatzeko baldintzak galdu dituela adierazten duten sintoma nabarmenak” baditu.
‎Kongresuan, bien bitartean, Bide Segurtasunari buruzko Azpibatzordearen azken saioa egin zen, eta PPk, PSOEk eta CiUk puntukako gidabaimenari buruzko proposamenak aurkeztu zituzten. Zuzenketa horrek Trafikoari, Ibilgailu Motordunen Zirkulazioari eta Bide Segurtasunari buruzko Legea aldatzen du, eta baimena ematen die poliziei edo guardia zibilei “gidari arau hauslearen edo istripu batean nahasitakoaren” gidabaimena “berehala esku hartzeko”, baldin eta “gidatzeko baldintzak galdu dituela adierazten duten sintoma nabarmenak” baditu. Orain arte, agenteek ibilgailua immobilizatzeko ahalmena zuten, baina ezin zuten gidabaimenean parte hartu, eta neurri hori trafiko buruzagitzek baino ezin zuten hartu.
‎Herritarrek diote aldaketa horiekin batera Bide Segurtasunerako Plan Bereziaren xedapenak onartzen direla. Bien bitartean, Kongresuan, taldeek beren ondorioak aurkeztu zituzten Bide Segurtasunari buruzko Azpibatzordearen azken bilkuran. Batzorde horren behin betiko txostena datorren asteartean bozkatuko da Justizia eta Barne Batzordean.
‎Neurri hori ahalmen fisikoak murrizten zaizkien pertsonentzat bakarrik da, ez alkoholaren edo drogen eraginpean zirkulatzeagatik, kasu horiek delitutzat jotzen baitira. Bide Segurtasunari buruzko Legearen 71 bis artikuluaren erreformak ezartzen du agenteek “berehala” esku hartu ahal izango dutela arau hauste bat egin duten edo istripu batean “gidatzeko beharrezko baldintzak galdu izanaren sintoma nabariak” dituzten pertsonak gidatzeko baimenak edo lizentziak. Carlos Muñoz Repisok, istripuei aurre egiteko Gobernuaren premiazko ekintzen multzoan sartutako erreforma horrek sortutako eztabaidaren aurrean, “kautelazko neurria eta ez zehatzeko neurria” besterik ez dela esan zuen.
‎Ministroen Kontseiluak berriki onetsi du Zirkulazioko Erregelamendu Orokor berria, Bide Segurtasunari buruzko Legean ezarritakoa aplikatu eta garatzen duena. Bertan biltzen dira aurreko araudiaren gainean egin diren arau aldaketak.
2006
‎–Oinezko gisa, elkarrizketan abstraktua, bide arriskuetatik kanpo ere ibiltzen garela ulertzea. Araudia Bide Segurtasunari buruzko Legea aldatzeko 17/ 2005 Legeak arau hauste batzuen kalifikazioa eta dagozkien zehapenak aldatzen ditu. 65 artikuluaren arabera, arau hauste larria da “soinua jasotzen edo erreproduzitzen duten aparatuei lotutako kasko edo aurikularrak erabiliz gidatzea, telefonia mugikorreko gailuak gidatzean erabiltzea edo eskuz erabiltzea dakarren beste edozein komunikazio bide edo sistema…”.
‎Puntukako gidabaimenera egokitzeko Trafikoari, Ibilgailu Motordunen Zirkulazioari eta Bide Segurtasunari buruzko Legean egindako aldaketak arau hauste oso larriak aurreikusten ditu, eta horietan isunak 600 eurotik gorakoak izan daitezke. Zehazki, marjina 1.500 euroraino handitzen du.
2007
‎Adibide bat: EKren 82 artikuluko oinarri legearen kasu bat uztailaren 25eko 18/ 1989 Legea da, Trafikoari, Ibilgailu Motordunen Zirkulazioari eta Bide segurtasunari buruzkoa. Oinarri lege horrek egindako legegintzarako eskuordetzaren emaitza martxoaren 2ko 339/ 1990 Legegintzako Errege Dekretua da, Trafikoari, Ibilgailu Motordunen zirkulazioari eta Bide segurtasunari buruzko testu artikuluduna onesten duena.
‎EKren 82 artikuluko oinarri legearen kasu bat uztailaren 25eko 18/ 1989 Legea da, Trafikoari, Ibilgailu Motordunen Zirkulazioari eta Bide segurtasunari buruzkoa. Oinarri lege horrek egindako legegintzarako eskuordetzaren emaitza martxoaren 2ko 339/ 1990 Legegintzako Errege Dekretua da, Trafikoari, Ibilgailu Motordunen zirkulazioari eta Bide segurtasunari buruzko testu artikuluduna onesten duena.
‎Aitzitik, EKren 82 artikuluko oinarri legearen kasu bat uztailaren 25eko 18/ 1989 Legea da, Trafiko, Motordun Ibilgailu eta Bide Segurtasuneko Oinarriei buruzkoa. Oinarri lege horrek egindako legegintzarako eskuordetzaren emaitza martxoaren 2ko 339/ 1990 Legegintzako Errege Dekretua da, Trafiko, Motordun Ibilgailu eta Bide Segurtasunari buruzko Legearen testu artikuluduna onetsi duena.
‎Ezarritako neurriak gainditzen dituztenean, ibilgailu pilotu batekin joan behar dute, garraio berezitzat jotzen baitira. Trafikoari, Ibilgailuen Zirkulazioari eta Bide Segurtasunari buruzko Legeak traktoreak eta nekazaritzako makineria Ibilgailu Berezi (V.E. ).
‎Ibilgailu horrek V2 argi birakari laranja eraman behar du, gutxienez 50 metroko tartea utzita atzetik autobian eta 50 metro aurretik gainerako bideetan. Definizioak Trafikoari, Ibilgailuen Zirkulazioari eta Bide Segurtasunari buruzko Legeak nekazaritzako ibilgailu motak definitzen ditu: Nekazaritzako traktorea:
‎Egoera txarrean dauden pneumatikoek nabarmen handitzen dute istripua izateko arriskua. Bide segurtasunari buruzko azterketa baten arabera, Espainiako automobil parkearen %47k gurpilak ditu segurtasun mugatik behera, bai gomak gastatuta daudelako, bai presio maila gomendatutakoa baino txikiagoa delako. Egoera horrek, trafikoarentzat arrisku larria sortzeaz gain, karbono dioxidoaren emisioak areagotzen ditu milioika pneumatiko xahutzen direlako.
‎Orduko 110 kilometrora hiri bide batetik joateak edo 200 kilometrora autobia batetik joateak sei hilabete arteko espetxea ekar dezake Alfredo Pérez Rubalcaba barne ministroak esan zuenez, “ezin da esplikatu norbait orduko 200 kilometrora doan errepidean bere eta besteen bizitza arriskuan jarriz ezer gertatu gabe (penalki) ”. Jordi Jané Kongresuko Bide Segurtasunari buruzko Batzordeko lehendakariaren ustez, onartutako aldaketek parekatu egiten dituzte Espainiako bide prebentzioko politikak eta Europako beste herrialde batzuetakoak, non gehiegizko abiadura eta alkohola zigortu egiten baitira kartzelarekin. Bestalde, Estatuko fiskal nagusiak, Cándido Conde Pumpidok, uste du erreforma horrek “hobeto bermatuko duela Espainiako errepideetako segurtasuna”; izan ere, besteen bizitza arriskuan jartzen duten jokabide arduragabeak hartzen dituena “zorrotz zigortuko da”.
2010
Bide segurtasunari buruzko azken makroinkestaren arabera, hiriarteko bideetan hamar gidaritatik hiruk gainditzen dituzte abiadura mugak, gutxienez. 2009an, 89.110 salaketa izapidetu zituen Trafiko Zuzendaritzak, radarrek harrapatutako gidariei jarritakoak.
‎Maiatzaren 25ean sartuko da indarrean Trafikoari eta Bide Segurtasunari buruzko Lege berria. Lege hori azaroan onartu zen, eta isunak ordaintzen dituzten gidari gehienei “dirua aurreztuko” die, eta “zigorgabetasuna” izango du, Alfredo Pérez Rubalcaba Barne Ministroak esan zuenez, araua aurkezten den bitartean.
‎Gizarte Azterlanen eta Iritzi Publikoaren Kabineteak (GESOP) egindako Bizikletaren Urteko Barometroaren arabera, 2,5 milioi espainiarrek erabiltzen dute garraiobide hori joan etorriak egiteko. Istripu tasa handia dela eta, maiatzaren 25ean Bide Segurtasunari buruzko Legea aldatu egin zen, eta, horren arabera, txirrindulariek gauez argiak eta islatzaileak eraman behar dituzte. Hori dela eta, DGTk “Ikusi eta hobetu zure segurtasuna” kanpaina jarri du martxan.
2011
‎Ministro agindu hori onartu arte, 2010eko abenduaren 16an, isunak beti iristen zitzaizkion autoaren titularrari, eta hark, gero, Trafikora bidali behar zituen, istripuaren unean gidaria nor zen jakinarazteko. AEAren ustez, “guztiz zoritxarrekoa eta kaltegarria” da Barne Ministerioak Bide Segurtasunari buruzko Legearen azken aldaketarekin sortutako figura berri horri eman dion idazketa. Gidarien defentsa antolatzeko, araua honela idatzi da:
‎AEAk adierazi du merkataritzako edo banaketako lanak egiteko enpresako ibilgailuak esleitzen zaizkien langileen kasua. “Ibilgailu horiek Trafikoko Zuzendaritza Nagusiko ibilgailuen erregistroan ohiko gidari izendatzea onartzen badute eta gero kaleratzen badira, Barne Araudiak ez du prozedurarik aurreikusi pertsona horiek erregistrotik kentzeko eta Bide Segurtasunari buruzko Legeak gidatzen ez dituzten ibilgailuei buruz ezartzen dizkien betebeharretatik askatzeko, ez eta haien mende edo kontrolpean ere”, ohartarazi du AEAk. Antolatzaileek gidariei gomendatzen diete ez dezatela ohiko gidari izateko baimenik eman, Barne Ministerioak baimen hori ezeztatzeko eta erregistroan baja emateko aukera bermatzen ez duen bitartean, haien kontrolpean ez dauden ibilgailuekiko edozein erantzukizun saihesteko.
2012
‎bi anai arreba, bikote edo bikote bat, bi lankide edo bi lagun, etab. Baina, zer izapide egin behar dira auto batek titular bat baino gehiago duela jasota uzteko? Titular bakar baten izenean zirkulatzeko baimena ren 59.3 artikulua Azaroaren 23ko 18/ 2009 Legea Trafikoari, Ibilgailu Motordunen Zirkulazioari eta Bide Segurtasunari buruzko Legearen testu artikulatua 2010eko maiatzaren 25ean sartu zen indarrean, eta honela dio: «zirkulatzeko baimen administratiboetan titular bakarra egongo da».
2013
‎Beherapen hori, sarritan, isunaren ordainketa berehala egiten denean aplikatzen da, eta alegazioak egiteari uko egiten dionean. Izan ere, Bide Segurtasunari buruzko Legearen prozedura laburtuari esker, arau hausleak isuna ordaindu ahal izango du, zenbatekoaren% 50 murriztuta, hamabost egun naturaleko epean, jakinarazpena jaso eta biharamunetik zenbatzen hasita. Horrela, isuna ordaintzen den egunean amaitzen da prozedura.
2015
Bide segurtasunari buruzko saioa Herriko CCAS batzordeak adineko helduentzat bide segurtasunari buruzko saio bat antolatzen du maiatzaren 22an, ostiralez, goizeko 10:00etarik 12:00ak arte Elkarteen gelan. Aipatuko dira, besteak beste, errepide kodearen berritasunak, bide seinale batzuen erranahia, biribilgune baterako sarbidea, alkohola eta erremedioen eragina gidatzerakoan.
2016
‎Istripu asko ekidin litezke, zirkulazio kodea zorrotz beteko balitz. Bide segurtasunari buruzko heziketak istripu kopurua murrizten du, eta hori oso gogoan eduki behar dute EiTBko profesionalek informazioa zabaltzen dutenean.
2021
‎Abenduaren 2an, Trafikoari, Ibilgailuen Zirkulazioari eta Bide Segurtasunari buruzko Legea aldatu zen. Berrikuntzarik aipatuenak hauek dira:
2023
‎Animalia aurreko jarlekuetan jartzen bada, arriskua sor dezake gidatzean, bolantearen kontrolean, martxa aldaketan, pedaletan eta gidariaren ikusmena oztopatuz. Legeak esaten duelako Trafikoari, Ibilgailu Motordunen Zirkulazioari eta Bide Segurtasunari buruzko Legearen 13 artikuluak ezartzen duenez, gidariak bermatu behar du ez diola oztoporik jartzen ikuspena. Horretarako, gidariak neurriak hartu behar ditu «garraiatutako objektu edo animaliak behar bezala jarrita daudela bermatzeko, gidariaren eta elementu horien artean interferentziarik sor ez dadin».
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia