2010
|
|
Haren esanetan, azken finean norbanakoak bere interesa defendatu nahi duen eta nola erabaki behar du, eta ofizioz edo Fiskaltzaren eskaeraz bide bati edo besteari ezin zaio hasiera eman.
|
Bi
printzipio horiek argi eta garbi azaltzen dituzte, Gómez de Liaño González, F. k, Introducción al Derecho Procesal (Abogacía y Proceso), 5 arg., Forum, Oviedo, 1997, 240 or.; Berzosa Francos, M.V. k,. Principios del proceso?, op.cit.; Vázquez Sotelo, J. L. k,. Los principios del proceso civil?, Justicia, 1993/ 4 zk., eta Asensio Mellado, J. M. k, Introducción al Derecho Procesal, op.cit., ...
|
|
Alde batetik, aintzakotzat hartu behar da haren izaera garbia edo arrazoizko arimaren funtsa, eta, ondorenez, arrazoiaren argitan egin behar da azterketa, gizakiari berezko zaion neurrian; eta, beste alde batetik, gogoan izan behar da goitik gizakiarengan zein grazia barruratu eta grazia horren izaera, betiere fedearen argi jainkotiar eta naturaz gaindikoaren eretzean, fede horrek gidatu gobernatzen baitu gizakia, bidegilea den heinean.
|
Bi
printzipio horietatik abiatuta, teologiak bi lege natural bereizten ditu: bata, berez eta gizakiari begira naturala dena; eta, bestea, gizakiari begira naturaz gaindikoa izanik (graziaren ordena osoa gizakiarentzat natura gaindikoa baita), graziaren eretzean natural deitu daitekeena.
|
2012
|
|
Nazioarteko zuzenbideak lurraldetasunaren printzipioa bermatzen du, baitaautodeterminazioaren printzipioa ere.
|
Bi
printzipio horiek talka egiten baduteere, azpimarratu behar da nazioarteko erkidegoak zein nazioarteko erakundeeklurraldetasunaren printzipioa zokoratzen dutela autodeterminazio kasuetan. Halagertatu da Bangladesheko independentziaren aitorpenaren kasuan, Singapurrekoindependentziaren kasuan, zein Belizeko independentziaren kasuan (Guatemalaksezesioaren zilegitasun eza defendatzeko bere estatu lurraldetasunaren bermeaalegatu bazuen ere, erreparo horrek ez zuen arrakastarik izan).
|
2021
|
|
Erreforma horretarako euskararen ko-ofizialtasuna eta hizkuntza eskubideen aitorpena ez dira tresna erabilgarrienak.
|
Bi
printzipio horiek onartzeko, Frantziako identitate konstituzionala goitik behera aldatu behar litzateke. Egoera hori ikusiz, artikulu honek beste alternatiba konstituzionalak lantzen ditu, euskarari lege babes egokiagoa emateko.
|
|
hizkuntzaren ofizialtasunarena eta hizkuntza eskubideena.
|
Bi
printzipio horiek dira haien hizkuntza aniztasuna erregulatu duten Estatu eleanitzek erabili dituzten kontzeptu juridikoak.
|
2023
|
|
6 Horiek horrela, urriaren 31ko 126/ 2019 epaian Konstituzio Auzitegiak adierazi duenez, Hiri lurreko Balio Gehikuntzaren gaineko Zergaren tributu kuotak lurra eskualdatzean benetan lortutako irabazia gainditzen badu, zerga hori bidegabea da ekonomia ahalbidearen eta konfiskaezintasunaren printzipioen aurkakoa delako, hots, ez dagoen errenta baten gainean ezartzen delako.
|
Bi
printzipio horiek, hurrenez hurren, tributuaren legitimazio eta muga bezala jardun behar dute edozein kasutan.
|
|
Estatua egituratzean autonomiaren printzipioa eta batasun printzipioa koordinatu behar dira.
|
Bi
printzipio horiek talka egin dezakete eta horregatik harmonizazio eta koordinaziorako tresna ezberdinak garatzen dira Konstituzioan. Hori horrela, autonomia printzipioaren erabilera kontrolatzeko betebeharra sortzen da.
|
|
sorospidetasun printzipioa eta finantza nahikotasuna.
|
Bi
printzipio horiek toki autonomiaren hedadura zabaltzeko eta garatzeko behar beharrezkoak dira, ezinbestekoak. Hurrengo epigrafeetan gaiaren inguruan sakonduko dugu, baina derrigorrezkoa dugu honako aipamen hau egitea:
|