Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2003
‎Helburu nagusia, Euskal Unibertsitatearen aukera ezeztatzea zen. Bi multzo horiek, neurri handian, bizi bizi zeuden euskal autonomiaren eskakizunen aurkako taldean kokatu behar dira. Gogora dezagun bide honetan, gero Bilboko Unibertsitateko errektorea eta autonomista sutsua izango zen Echevarria Gangoiti 1968 urtean euskararen katedra sortzearen alde azaldu zela, baina Santanderren jartzea proposatuz, Bilboko alkatearen babesarekin, Bizkaia eta Gipuzkoa elkartzeko aitzakiak ekidin nahian3 Dena den, batzuek Euskal Barrutia eta Euskal Unibertsitatea bereizten zituzten eta barruti bakarra defendatzen zuten; baina, baziren unibertsitate bat baino gehiago egon behar zela esaten zutenak, Deustuko zenbait irakasle esaterako, baita Karlos Santamaria bera ere4.
2009
‎Ildo bat bederen bai, osatzen dute; alde batetik, gaurko gatazkaren inguruko gaiek, eta horrekin paraleloki etortzen den gerra zibilaren denborako gaiek. Bi multzo horiek baditugu gure literaturan bereziki.
‎Jarrera irekiena duen taldeak, gizartearen %40 inguruk, berriz, 71 puntu ditu. Bi multzo horien artean dagoen aldea, estatistikoki adierazgarria, da, baina ez du muturreko jarrerarik erakusten.
2011
‎Ikerketan parte hartu duten gazteen% 30ek aipatu du 30 minututik ordubetera bitartean ikusten duela telebista egunero, eta% 35ek esan du ordubetetik bi ordura ikusten duela. Bi multzo horiek betetzen dute laginaren hein handiena, beraz. Hurrengo multzo handienak(% 13) aipatu du bi ordutik hiru ordura egoten dela telebista aurrean egunero.
2014
‎Alde batetik, filosofia eta pentsamendu humanisten oinarri, forma eta edukiei, ideologiari, kokapen eta jarrera anitzetatik egindako kritika gisaazter daitezke (euren artean erabat desberdinak izan daitezkeelarik), eta, bestetik, gaur egun bizi garen gizarte konplexua, errealitatea, azaltzen, eraldatzen, besteleku batetik hari hurbiltzen saiatzen diren perspektiba askotarikoak eta aldakorrakdaude, irakurketa postmoderno eta kapitalismo postindustrialaren ikerketen eskutikdatozenak. Bi multzo horiek, noski, ez daude kontraesanean, gehienetan elkarrekindatoz eta berez banaezinak direla esango nuke, baina baliteke haien artekodesberdintasun nagusia denborari, azkeneko hamarkadetan gertatu diren aldaketateknologiko eta zientifikoei emandako garrantzia izatea. Nahiz eta, oro har, biplanteamenduek humanismoaren kategorien eta narratiben izaera antropozentrikoa, etnozentrikoa, historikoa, ez naturala, ez unibertsala, ez neutroa ere identifikatzenduten, dirudienez batzuek gaurkotasunari eta aldaketei intentsitate handiz begiratzendiete humanismoa gero eta desegokiagoa iruditzen zaien bitartean, eta, beste batzuenustez, gehienbat humanismoaren «gizaki» kategoria esentzialistatik at egon direnenustez, aldiz, humanismoaren planteamendu teoriko politikoak hasiera batetikdesegokiak dira.
2015
‎Ikerketa honen aitzineko atal batean aztertu zen hezkuntzaren eremuan ari diren bi hiztun multzo desberdinek nolako joera erakusten zuten atzerakargari begira (ikus atzerakargaren definizioa testu honetan goitiago). Bi multzo horiek honela osatuak ziren: alde batetik, bazen goi mailako adituen talde bat, 8 lagunez osatua, bigarren fase honetan ere eskuzabal lagundu diguna; eta bertzetik, UPV EHUko Irakasle Eskoletako Lehen Hezkuntzako Graduko lehen ikasturteko ikasleen lagin bat, ikasturtekoa, 212 lagun denetara7 Bi taldeei erranaldi sorta bera aurkeztu zitzaien. erranaldi horiek atzerakarga ttikiko antolamenduan emanak ziren, eta denei eskatu zitzaien erranaldi haiek zuzentzeko, baldin eta zerbait okerra bazen erranaldian, onargarria ez zena8 Ikertu nahi zen ea inkestatuek ontzat ematen zituzten aurkezturiko erranaldiak (atzerakarga txikiarekin emanak), edo beharra sumatzen ote zuten haien elementuen ordena aldatzeko eta atzerakarga handitzeko, adibidez idatzian aditza gibelago edo «eskuinerago» jarrita.
2017
Bi multzo horiek kontuan hartuta, oliba olioa erosteko bideratzen dute Estatuko familiek diru gehien (80 euro), eta kafea erosteko ondoren (60 euro).
2020
‎%62, 7 Egin kontu, azken batean, bai irakaskuntza eta bai haur eta gazteentzako liburua eta literatura populazio tarte berera zuzentzen dela. Bi multzo horiek kenduta, gainerakoen pisua asko arintzen da, gehiegi: hurrengoa giza eta gizarte liburua da (%14, 5), eta orpoz orpo doakio literatura (%12, 2).
2021
Bi multzo horiez gain, Europako funtsetatik parte bat eskuratu nahi du Jaurlaritzak administrazio publikoen diru laguntzen deialdien bidez garatzeko: aurreikusi duenez, guztira 6.399 milioiko aurrekontua izango lukete egitasmo horiek guztiek.
‎Gai multzoen pisua aztertuz, nabarmena da haur eta gazteentzako zuzenduriko ekoizpenaren tamaina, %64, kontuan hartuz bai irakaskuntza eta bai haur eta gazteentzako liburua adin tarte berera zuzentzen dela. Bi multzo horiek alde batera utzita, gainerakoen itzala asko arintzen da, gehiegi: hurrengoak helduen literatura (%14, 7) eta giza eta gizarte zientzietako liburua (%13) dira.
‎Batetik, beren burua politizatutzat edo konprometitutzat hartu duten gazteak daude; bestetik, politikatik deskonektaturik sentitzen direnak. Bi multzo horiek beren helduarorako trantsizioetan egindako ibilbide ereduak aztertuko dira ondoren.
Bi multzo horiek kenduta, gainerakoen pisua gehiegi arintzen da: hurrengoa giza eta gizarte zientzietako liburua da (337, %14, 7), eta orpoz orpo doakio helduen literatura (309, %13, 5).
2022
‎Bestetik, kanpoko bisitariak ditugu, turistak bereziki, denbora tarte mugatua gure artean ematen dutenak. Bi multzo horietako askok ezaugarri bera partekatzen dute: espainiera edo frantsesa ez, beste hizkuntzaren bat duen herrialde edo hizkuntza komunitate batetik etorriak dira4.
2023
‎Horien artean, herritarren %14, 9 euskaldunak dira, eta %11, 6, berriz, euskaldun hartzaileak. Bi multzo horietan ere nabari da igoera, baina oso apala: %0, 8koa hurrenez hurren.
Bi multzo horiek alde batera utzita, gainerakoen itzala asko arintzen da, gehiegi: hurrengoak helduen literatura (350, %13, 8) eta giza eta gizarte zientzietako liburua (318, %12, 6) dira.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia