2003
|
|
|
Bi
lege horiek mugarik gabe ulertzeagatik sor daitezkeen kontrako ondorio horiek argiro erakusten dute lege bakoitzari mugak ezarri behar zaizkiola, beste legeekin baterakorra izan dadin. Egia da, gizaki guztiek lehenengo bi legeen espirituaren arabera jardungo balute, bakoitzak zuzentasunez interpretatuko lukeela zer eskatzen duen seme alabak gurasoen oinordeko izateko agintzen duen legeak, baita ondasunak testamentu bidez xedatzea ahalbideratzen duen legeak zer agintzen duen ere.
|
2004
|
|
Eta Sokratesek horrek dakarren zorroztasun absolutuari ere. etahorri batez crc, jaramon egin nahi dio.
|
Bi
lege horien artean, zeini obeditu, hortaz. Aldebatetik, daimonaren legeari jarraitzen dio, cgia da, baina baita idatzitako legeari crc, cz baita atzcrrira joaten.
|
2005
|
|
Erlatibitatearen teoriaren bigarren ondorio bat da ezen, grabitazio eremua zenbat eta gutxiago erakarri, denbora azkarrago igarotzen dela. Afinatu milimetroan
|
Bi
lege horiek ezagutzen ditugunean, kontuan hartu behar da GPS sateliteek orduko 14.000 kilometrora orbitatzen dutela. Horrek esan nahi du astiroago igarotzen dela haientzako denbora (astronautaren kasuan bezala).
|
2006
|
|
Urte honetako ekainaren 22ko errege dekretuen bidez bi lege aldarrikatu dira.
|
Bi
lege horien betearazpenak berarekin dakartza zenbait aldaketa, besteak beste, zigor prozeduraren kode berria onestea; Botere Judizialari buruzko 1870 urteko irailaren 15eko Lege Organikoa aldatzea; kide anitzeko auzitegien kopurua eta egoitza zehaztea, horiek auzialdi bakarrean, eta ahoz ko eta jendaurreko epaiketan, euren gain hartu behar dutenean euren lurraldean gertatutako delituen gaineko ar...
|
|
Bereziki ausartak izan ziren 2000 urtean Nafarroak eta 2003an Euskadikegindako legeak, familia homoparentalak globalki arautzen baitzituzten, eta zentzuhorretan, harrera eta adopzioaren aukerak ahalbidetzen zituzten euren izatezkobikoteentzat, edozein izanik adoptatzaileen aukera sexuala.
|
Bi
lege horiek auziperatuak izan ziren1.
|
2007
|
|
Legearen arauketa gehitu litzaioke, baita Elkartze Politikorako Eskubideari buruzko ekainaren 14ko 21/ 1976 Legetik indarrean geratzen ziren artikuluak ere.
|
Bi
lege horiek indargabetu egin dira gaur egun indarrean dagoen Alderdi Politikoen ekainaren 27ko 6/ 2002 Lege Organikoa dela bide (aurrerantzean APLO). Lege hori oso polemikoa izan da, nahiz eta horren konstituziotasuna Konstituzio Auzitegiak martxoaren 12ko 48/ 2003 epaiaren bidez bermatu.
|
2009
|
|
Gizaki bizidunak eboluzionatzen zuten, baina aurretik ezarritako plan baten arabera.
|
Bi
lege horiek aurre egitasmo hori nola betetzen zen argitzen zuten. Jirafek ariketaren bidez luzatzen zuten beren lepoa, baina ariketa hori egitera barneko bizi indar batek bultzatuta zeudelako.
|
2010
|
|
Lehena1956ko Lurzoruaren Legea da, estatu espainiarreko hirigintza eskubidearen sorreratzat jotzen dena9; bigarrena, 1975eko erreforma legea eta lege horren testu bateratua, 1976koa, Errege Dekretu bidez onartua; eta hirugarrena, azkenik, EstatukoEspazio Naturalen Legea da, 1975ean aldarrikatua, Lurzoruaren Legearen erreformaren aldi berean ia.
|
Bi
lege horiek ez ditugu aztertuko; izan ere, trantsiziodemokratikoaren etorrerarekin eta Autonomien Estatuaren ezarpenarekin, apenasizan zuten eraginik, bereziki EAEn.
|
2011
|
|
Edonola ere, mantenua eskatzen duen pertsonak ezin duenean mantenu hori lortu nazioko lege erkidearen arabera, pertsona horren ohiko bizilekuari dagokion legea aplikatuko da.
|
Bi
lege horiek izan ezean, edo bietatik batek ere ez badu ahalbidetzen mantenua jasotzea, mantenuaren erreklamazioa zein agintaritzaren eskumenekoa izan eta agintaritza horren barne legea aplikatuko da.
|
2012
|
|
|
Bi
lege horien helburuak dira Foru Erkidegoko herritarren hizkuntza eskubideendefentsa egitea, euskara biziberritzea eta beraren erabilera areagotuko dutenneurriak finkatzea. Baina, Nafarroa hiru hizkuntza eremutan banatzearen ondorioz, nafar batzuei ukatzen zaizkie arestian esandako eskubideak, lurraldetasunarenaraberako eskubideak norbanako eskubideen aurretik jarriz (Barandiaran, 2009: 257):
|
2014
|
|
Espainiako estatuko araudian, aipaturiko zuzentarauak, lehenengo aldiz 30/ 2007 Legea, urriaren 30ekoa, Sektore Publikoaren Kontratuena eta 31/ 2007 Legea, urriaren 30ekoa, ur, energia eta posta zerbitzuen sektorean kontratatzeko prozedurena indarrean sartzearekin batera barneratu ziren.
|
Bi
lege horiek berariaz jaso zuten kontratazio publikoan ingurumen eta gizarte alderdiak sartzeko aukera. Sektore Publikoaren Kontratuen Legeak hitzez hitz jaso zuen 2004/ 18/ CE Zuzentarauaren edukia eta, labur esanda, berritasun nagusiak kontratazio publikoan gizartearekin eta ingurumenarekin zerikusia zuten eskakizunak sartzea baimentzen zuten mekanismoekin zeuden lotuta, kontratua gauzatzeko baldintza berezi gisa edota eskaintzak baloratzeko irizpide gisa.
|
2015
|
|
|
Bi
lege horien bidez honako hau bilatzen da:
|
2017
|
|
Asmo horrekin, Euskal Autonomia Erkidegoko Euskararen Legea (1982) eta Nafarroako Euskararen Legea (1986) hartu ditugu ardatz.
|
Bi
lege horien ondorioz, lehenbiziko aldiz, euskara ofiziala izango da Araba, Bizkaia, Gipuzkoa eta Nafarroako iparraldean; Nafarroako erdialdean (eremu mistoan) sasi ofiziala izango da eta gainerako lurraldeetan ez da ofiziala izango. Ikasleek sare publikoan euskaraz ikasi ahal izango dute, administrazioak euskaldunen eskubideak bermatuko
|
2022
|
|
|
Bi
lege horietan, adina ez da aipatzen espresuki. “Baina ‘diskriminazioa eragin dezakeen beste edozein egoera pertsonal’ horren barruan legoke adina ere”.
|
2023
|
|
Toki Korporazioen Kontratazioari buruzko Erregelamendua; edota gaur egun ere indarrean jarraitzen duen 1955eko Toki Korporazioen Zerbitzuei buruzko Erregelamendua.
|
Bi
lege horiek teknikoki gorenekoak zirela aitortzen du doktrinak.
|