Emaitzak: 6
2005 | ||
Gizakiaren ezagutza eta humanizazioa, Humboldten antropologia pedagogikoan, elkarren osagarriak dira eta, bat egite hau, gizakiaren beraren baitan aurkitzen den" indibidualitate" eta" idealitatearen" arteko erlazio sakonari esker bakarrik da posible. | Bi kontzeptu hauek askotan kontraesankorrak balira bezala ulertzen dira eta, egiaz, antzeko zerbait gertatzen da ere bestelako kontzeptu pareekin, hala nola, subjektiboa vs. objektiboa edota singularra vs. unibertsala. Gure autorearen arabera, baina, ez da horrelakorik gertatzen, ze" giza-idealitate" bezainbeste" giza-indibidualitate" dago: | |
2013 | ||
Beste era batera esanik, ikasleentzat esparru horietako bakoitzean nagusitasun moldaera zein den aztertzen da. | Bi kontzeptu hauek —jardungune eta nagusitasun moldaera— J. A. Fishman-en lan teorikoetan oinarrituta garatu eta egokitu zituen, euskal eremurako, M. Zalbidek5. | |
2015 | ||
| Bi kontzeptu hauek nahasiak izan ziren, antropologo eta etnologoek, munduan zehar egindako ikerketa anitzen bidez, desberdintasuna argitu zuten arte (Bachofen ere akats horren partaide izan zen). Sistema matrilineala, agerikoa historiaurreko eta historiako hainbat jendartetan, nabarmendu egiten da, antolaketa androzentrikoaren itxuraz agertu arren: | |
2017 | ||
objektueketa kopresentziak duten garrantzia egungo arkitekturan. | Bi kontzeptu hauek lantzean elementufinkoen ordez altzarien bidez konfiguratzen den arkitektura adibideak azaldu dira; alegia, bilekutan aldi berean egotea ahalbidetzen duten arkitektura programak. | |
2022 | ||
| Bi kontzeptu hauek hizkuntza batzuetan sinonimoak dira eta beste hainbatetan bereizi egiten dira. | |
2023 | ||
| Bi kontzeptu hauek estuki lotuta daude; izan ere, kontzeptu horien presentziak eragin nabarmena du adinekoaren bizi proiektuaren asebetetzean. Horregatik, funtzionaltasun fisikoa edo mentala galtzeaz gain, beste faktore esanguratsu batzuk ere hartzen dira kontuan, harekin elkarreragiten dutenak eta adinekoaren pronostikoan eta bizi kalitatean eragiten dutenak, hala nola: |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
bi | 6 (0,04) |
Lehen forma
Bi | 6 (0,04) |
Argitaratzailea
Osagaiz | 1 (0,01) |
UEU | 1 (0,01) |
Uztaro | 1 (0,01) |
Pamiela | 1 (0,01) |
Jakin liburuak | 1 (0,01) |
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
bi kontzeptu | 6 (0,04) |
Konbinazioak (3 lema)
bi kontzeptu hauek | 6 (0,04) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |