Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 34

2007
Beste era batera esanda, oso pertsona gutxik dakite benetan zein hizkuntzatan hitz egiten duten eta, beraz, galdetzen bazaie normalean zein hizkuntzatan hitz egiten duten, eraiki dute iritzi bat eta erantzun bat, eta eraikitze prozesu horretan erabileraren errealitatearekin zer ikusirik ez duen hainbat aldagai sartzen da (esate baterako: iritziak, nahiak, usteak eta abar); hortaz, benetako erabileraren errealitatetik urruntzen gara.
‎euskaldunen jakite maila (dentsitatea) %25 %60 denean erabileraren hazkunde erritmoa txikiagoa da jakite maila %60 %100 denean baino. Beste era batera esanda, gune soziolinguistikoan euskaldunak %60tik gora direnean bizkortu egiten da erabileraren hazkundea.
Beste era batera esanda, gune soziolinguistikoan euskaldunak %60tik gora direnean bizkortu egiten da erabileraren hazkundea. erabileran. Gipuzkoa soziolinguistikoki oso heterogeneoa da:
‎Azken urteetan Donostia eta Gasteizen, gazteen arteko euskara erabilerak gora egin badu ere, haurren arteko kopuruak ez dira mantendu haur hauek gazte izatera iritsi direnean. Beste era batera esanda, gehiago behar luke izan gazteen euskara erabilerak progresioa lineala izan balitz, baina ez da horrela.
2008
Beste era batez esanik, EEP ek zertarako helburu hori hautatu duen. Zein dira eskuratu nahi diren emaitzak?
‎Identifikazio kolektiboa lagungarri zaio tripodeari, hiru hankak lotzen baititu eta egitura indartzen baitu. Beste era batera esanda, babes instituzionalak bakarrik ezin du sustatu identifikazio kolektiboa eta hizkuntza belaunaldi batetik bestera transmititzea. Erakundeek ezin dute bizirik iraun komunitateak ez badu aktiboki parte hartzen.
‎Adibidez, Saskatchewanen 65 urte edo gehiago dituzten pertsonen eta 15 urte edo gutxiago dituzten pertsonen arteko proportzioa 0,50 da ingeleshiztunen artean, eta 4,14 frantses hiztunen artean (Marmen eta Corbeil, 2004). Beste era batera esanda, Saskatchewaneko komunitate frankofonoetan 65 urte edo gehiagoko biztanleen kopurua 15 urte edo gutxiagokoena baino lau aldiz handiagoa baino gehiago da, benetan egoera larria.
2011
Beste era batera esanda, sakoneko egitura diren sinismenak azaleratzeko bidean jartzeko praktikak burutzeko baldintza espazialak badaude, nahiz eta planifikatzaile urbanoak beste helburu batzuk izan. Hots, aspalditik barneraturik dauzkagun ustezko egi horien kontra aurre egiteko tresna espazial eta kontzeptualak badaude.
‎ez perspektiba territorialean eta ez, bereziki, diglosiaren definizio gehien gehienek171 hain noraezekoa duten osaera soziofuntzionalean. Beste era batera esanik, berehala aipatuko ditugun arnasguneetan izan ezik ez dago gaur egun euskaldun masa zabalik, talde gisa ondoko ezaugarriok betetzen dituenik:
‎hiztunek hizkuntza ezberdinetan komunikatzeko duten gaitasuna. gaitasun bezala konplexua eta osagarri asko dituena bezala ageri da, eta beti ere hizkuntzaren funtzionalitateari begira, alegia, tokian tokian komunikatzeko behar diren bitartekoei eta beharrei begira definitzen da. hiztunak hizkuntza ezberdinetan dituen gaitasunak elkarren osagarri eta aberasgarri diren ustea dago, bestalde, definizio honen oinarrian. Beste era batera esanda, hiztun bat bi hizkuntza edo gehiago erabiltzeko, alegia, haietan komunikatzeko gai denean hiztun eleanitza dela esango da. esan beharrik ez dago, gizakia gai dela bi, hiru eta hizkuntza gehiago komunikatzeko moduan ikasteko, txiki txikitatik ere bai, eta bi, hiru edo gehiago jakiteak ez duela esan nahi bakarra dakienak baino okerrago hitz egingo duenik. elebakarrak, ondo eta ga...
2012
‎euskararen beraren premien barnetik analisia egitea beharrezkoa da euskara eta euskal kultura jokoan dagoen eremu guztietan. Beste era batera esanda, euskaldun izateko nahimena elikatuko duen kultur politika behar dugu. Gure beharretatik formulatu behar dugu bisio bat, etorkizunerako ikuspegia.
2013
‎Arrue Proiektuaren baitan eginiko analisietan zein Gela argazkiaren bitartez eginiko neurketetan kuantifikatu egiten dugu ikasleek beren eguneroko bizitzan jardun gune jakinetan dituzten hizkuntza erabilerak, eta" zein leku" hartzen duen hizkuntza bakoitzak erabilera aldetik esparru horietan. Beste era batera esanik, ikasleentzat esparru horietako bakoitzean nagusitasun moldaera zein den aztertzen da. Bi kontzeptu hauek —jardungune eta nagusitasun moldaera— J. A. Fishman-en lan teorikoetan oinarrituta garatu eta egokitu zituen, euskal eremurako, M. Zalbidek5.
2014
‎Diru-laguntza hauek dira bestalde euskararen erabilera sustatzeko ahalegina egiten duten enpresen zerrenda egiteko modu ia bakarra, ez baitago bestelako erregistrorik. Beste era batera esanda, enpresa hauek dira, hezkuntzakoez, euskal hedabideetakoez, administrazio batzuez, hizkuntza aholkularitza helburua dutenez eta euskal oinarriko edo oso oinarri lokaleko beste apur batzuez aparte hizkuntzaren normalizazioan dihardutenak.
2015
‎Ziurrenik hizkuntza bati buruz nik informazio edo ezagutza handia baldin badut, zailagoa izango da kontrako jarrera izatea. Beste era batera esanda, nik ez dut aldeko edo kontrako jarrera berezirik bableari buruz, baina, aztertu eta ezagutuko banitu bablearen nondik norakoak, nire jarrera aldatu egingo litzateke.
2016
‎Euskal herriko 427.000 ET hiztunen %55 Gipuzkoan bizi da, eta %30 Bizkaian. Beste era batera esanik, Gipuzkoan edo Bizkaian bizi dira Zazpi Probintzietako ET hiztun guztien %85 Nafarroako euskal eremua dator gero, kopuru txikiagoz (%5, 7), eta pareko kopuru mugatuagoz dabiltza Araba, Iparraldeko LB eta Iparraldeko NBZ (EEThiztun guztien %2, 7, %2, 6 eta %2, 4 hurrenez hurren). Are mugatuagoak dira ET hiztunez Nafarroako bietariko eremua (%1, 1) eta Iparraldeko BAM (%0, 5).
‎Alde batera utzi ditugu hor elebidun hartzaileak batetik, eta euskaraz baino sarriago erdaraz egiten duten hiztunak bestetik. Beste era batera esanik, eta berriro ere V. Inkesta Soziolinguistikora joaz (50 or)," elebidunak bakarrik kontuan hartuz, %59, 4k euskara erdara beste edo gehiago erabiltzen du, %23, 9k euskara erabiltzen du, baina erdara baino gutxiago, eta gainerako %16, 6k ez du inoiz edo ia inoiz euskara erabiltzen". Euskaraz egiten jakitetik euskaraz egitera badago beraz aldea.
Beste era batera ere plantea liteke kontua. Zergatik ditugu arnasguneak hain garrantzizko?
‎EOM indarrean eta eguneratuta dagoen ebidentzia zientifikoan oinarrituriko jarduera kontzientea, arduratsua eta neurrizkoa da. Beste era batera esanda, pazientearen egoera eta ingurunea kontuan hartuz, indarrean dagoen ebidentziaren erabilera egokia.
2017
Beste era batera esanda, neofalanteak erabat kontziente dira bai eskolan eta eremu formaletan ikasten duten aldaera estandarraz, eta hau ez dela galiziera etxetik ikasi duten hiztunen galizieraren berdina. Horregatik, euren galiziera ‘liburukoa’ eta ‘telebistakoa’ jotzen dute, ikasitako aldaera ‘artifiziala edo alien a’ definituz, akatsez betetako hizkuntzatzat dutelarik (O’Rourke & Ramallo, 2011).
‎Helburu hori erdiesten badugu, aldapa ez da hain pikua izango. Beste era batera esanda, botila erdi hutsik edo erdi beteta ikusi ahal izango bada ere, neurtuz gero, erdia baino gehiago betea dagoela esateko moduan egon ginateke. Alegia, zuloak hor iraungo du, baina txikiagoa dela egiaztatu genuke.
2018
‎Eta, eragingarri da, nire ustez, besteak beste, sektore euskaltzaleek ez dutelako oinarrizko hitzarmen baten bidez egiazko marra gorririk ezarri. Beste era batera esanda, bere buruan euskaltzaletzat duten alderdi, erakunde eta bestelako eragileek inposizioaren diskurtso faltsua haizatzen dutenen aurrean halakorik onartzen ez dutela adieraziz jarrera tinko, konstante eta bateratua hartzeko gai ez direlako izan orain arte.
‎EHUren artean diziplina askotariko eraturiko lan talde bat sortzea gomendagarria litzateke, baita nazioarteko adituekin batera ere, modu koordinatu eta eraginkor batean lan egiteko asmoz. arlo klinikoa eta euskara bereizten baditu, eta gai honen konplexutasunak behar duen elkarlana eta diziplinartekotasuna ez baditu bere egiten. Beste era batera esanda, beste plan bat behar dela esan daiteke, nazioarteko ereduak kontuan hartuko dituena.
Beste era bateko elkarguneak ere behar ditugu euskaldunok, euskararen gainean aritzeko eta sarea osatzeko. Izan ere, aukera gutxi izaten ditugu euskarari buruz hitz egiteko.
‎Muturrera eramanez gero, euskaldun gisa identifikatzen direnetako batzuk portaera berdinak lituzketen euskaldun zaharrekiko bereizten dituen elementu bakarra euskara etxean jaso ez izana da. Beste era batera esanda, hiztun berriok euskaldun zaharraren passinga10 dute, passinga ulertzen badugu norberari ez dagokion kategoria (altuago) bateko kide gisa irakurria izateko gaitasuna (izan arraza, kasta, klase soziala, generoa, aniztasun funtzionala, edo bestelako edozein kategoria) (Guzmán eta Platero, 2012; Renfrow 2004). Alegia, badakite ez balukete hiztun berriak direla aitortuko, besteek euskaldun zahartzat kategorizatuko lituzketela, horrek ekar ditzakeen pribilegioekin, legitimitateari dagokionez, esaterako.
2019
‎ezer gutxi dago hor ere eskueran, ready made edo ready to use moduko formulazio praktikoei dagokienez. Beste era batera esanik: interes akademiko eta aplikazio enpiriko handirik gabeko jakite esparrua da arnasguneena.
Beste era batera esanik, lehentasun osokoa da arnasguneen euste, osatze eta zabaltze lanean zentraturiko euskalgintza. gainerako saio asko lagungarri da kasurik onenean, eta denbora pasa huts okerrenean. arnasguneetatik kanpora ere bada, jakina, lehentasun handiko esparrurik66: handiagokorik ez ordea, gure ustez.•
‎Bertako egoerari dagokionean hasi masi horien jakite alorretik abiatzen gara, hortaz, gaurkoan. c) Norentzat prestatu da gaurko lan hau, eta nola? Beste era batera esanik, nor dugu lan honen mezu jasotzaile, norentzat ari gara idazten, hona erantzuna:
‎Aitor Montes – Arreta soziosanitarioa ele ofizialetan eskaintzeko estandarren aukera Euskal Herrian eskatu, akreditazio ofiziala eskuratze aldera. hizkuntzalariek ondo hauteman dutenez, hizkuntza komunitate bakoitzak zerbait ikas dezake beste batzuen egoerari erreparatuz, baina euskal herriak bere ezaugarri propioak dauzka. hori horrela, gure ingurunearen ezaugarri administratibo zein soziolinguistikoei egokituriko estandar batzuk sortzeko aukera egon daiteke, nazioarteko adituekin batera (kanadarrak eta galestarrak batik bat), kasu honetan aukera hori eskaintzen duen hSorekin. Beste era batera esanda, kanadako estandarrak gurera ekarri eta gure egoerara egokitu daitezke. estandar hauek nazioarteko elkarlana sustatzen lagun dezakete, kasu honetan hainbat ezaugarri partekatzen dituzten eremu elebidunen arteko sinergiak bilatuz, arretaren normalizaziorako tresna gisa. azken batean, kanada, euskal herria eta gales bi ele ofizial dituzten eremuak dira, non hizkuntzen arteko aldea... bere giza baliabideak kontuan hartuta (kanadan edo galesen baino askoz profesional elebidun gehiago, alde handiz), hizkuntzaren gaian mundu mailako lidergoa lortzekoa. euskararen, eta hortaz, arretaren normalizazioak, nazioarteko prestigioa ekar baitiezaioke, bere izena eta irudi korporatiboa hobetuz. erreferentea izan daiteke, berrikuntzan zein ezarpenean aitzindari izateagatik nabarmenduko den erakundea. estandarrak helburu hori lortzeko egokiak izan daitezke, ebidentzian oinarrituriko irizpideak izanik, adostasunez onarturikoak, eskumena eta gaitasuna duen erakunde batek egindakoak, eta ororen gainetik hizkuntzaren gaia kalitatearen, segurtasunaren eta ekitatearen arloan kokatzen dutelarik. hau da, arlo klinikoa bete betean inplikatzen dute, hizkuntzaren auzia medikuntzaren paradigmetan eta erakundearen dimentsio formalean txertatuz. horrenbestez, balio gehigarria dutela esan daiteke:
‎euskaraz abesten duten egungo musikariek aurreko belaunaldiek eskaintzen ez zituzten argudioak ematen dituztela hizkuntza hautua arrazoitzeko garaian. Beste era batera esanda, 1990eko hamarkadako musikariak euskaraz kantatzera bideratu zituen konpromiso linguistikoak indarra galdu duela gaur egun. euskaraz kanZergatik kantatu euskaraz? – Lander Muñagorri Garmendia
2020
‎Hau da, otsailean baino 400.000 bat erabiltzaile gehiago, 1,5 milioi saio gehiago eta 3 milioi orrialde ikusi gehiago. Beste era batera esanda, hilabete bakarrean% 40 hazi ziren Hekimen euskal hedabideen elkarteko webguneetako erabiltzaileak, eta trafiko hazkundea ere ikaragarria izan zen: % 53 saio gehiago eta% 46 orrialde ikusi gehiago.
2022
Beste era batera esanda, zaintza lanetan diharduten pertsonek eta besteek egunerokotasunean behar ezberdinak dituzte. Zentzu horretan, hirigintzak funtsezko garrantzia du pertsonen bizitzan, gizarte erabileren euskarri fisikoa osatzen duten espazioen konfigurazioa zehazten duen diziplina baita (Hiria kolektiboa, 2010; Ciocoletto 2014).
Beste era batera esanda, biziguneen merkantilizazio prozesua eman da. Prozesu horrek eragin zuzena izan du espazio publikoan eta aldaketa sakonak ekarri ditu berekin.
‎Hiri industriala zen honetan hiri eredu aldaketa bortitza egin da azken hamarkadetan, mundu mailako ikur bihurtzeko nahi horretan" hiri marketin globalizatu" aren parte bailitzan jardunda (Fernandez de Betoño 2014). Beste era batera esanda, eraldaketa prozesu sakon hori tokikoaren egunerokotasuneko bizitzari begira baino, besteak beste, kanpoko turistari begira burutu da. Adibidez, Guggenheim museoaren bisitari atzerritar kopuruari erreparatuta (2018 urtean), ondorioztatu dezakegu urte horretan zehar, Bilboko kaleetatik, hiriko biztanle kopuruarekin alderatuta6, biztanleen% 262a suposatzen duen atzerritar kopurua ibili zela7 Ondorioz, argi dago horrek Bilboko kaleetako egunerokotasunean eragin nabaria izango zuela.
‎Berrogei urte geroago, balantzea eginda, gauden tokian zergatik gauden argitzea komeni da; alegia, begiratu litzateke ea egoera utzikeriaren ondorio den ala gizarte egiturak hala agintzen duen. Beste era batera formulatuta: soziologikoki posible al da errealitatearen indar sakonen aurka beste errealitate bat eraikitzea?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia