Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2001
Behar hau ate joka dagokigu, baina ez da noski guztien belarrietara iritsiko. Gazteak behar, horretarako batez ere, gure kidekoek maite izan duten gazte batek bezala" besteek sumatzen ez dituzten ezkutuko deiei bihotza irekitzen diotenak3".
2005
Behar hau azkartu egin zen gau luzean.
‎" Ikaste ororen zailtasun nagusia garaiz orientatzea da, bestela esanda, oroimenari arauen bitartez laguntzea. Behar hau ez da inon hizkuntz irakaskuntzan bezain larria" 172 Honengatik ekartzen digu gogora, jada aipatu bezala, hizkuntza ez dela" egiaz irakasten uzten baizik eta bakarrik gogoan esnatzen" 173 eta, honengatik ere, garrantzitsuagoa iruditzen zaio ikaslearen berezko gaitasun linguistikoan zentratzea, eta ez hainbeste metodoen aspektu lexiko gramatikaletan. Ikasleari" ohar" argigarriak eskaini behar zaizkio, honek bere baitan" taktu bat" landu eta garatu ahal dezan, ze, egiaz, ezinezkoa da bestela hizkuntza berri baten elementu guztien arteko" lotura" antzematea174 Bestela esanda, era honetako gaitasun bati esker bakarrik da gizakia kapaz hizkuntzaren baitako analogiak antzemateko eta beronen" formaren tipo orokor bat" 175 inferitzeko.
‎Ikaste ororen zailtasun nagusia garaiz orientatzea da, bestela esanda, oroimenari arauen bitartez laguntzea. Behar hau ez da inon hizkuntz irakaskuntzan bezain larria. Hizkuntzak egun ikasi ohi diren moduan, ikaslea hitzen baso batean erortzen da, zeintzuk elkarren artean inolako loturarik erakusten ez duten; eta gramatikan, ordena gehixeago baldin badago ere, ikaslea forma pila neketsu baten aurrean aurkitzen da, zeinen oinarria inon ez den ikusten.
2012
‎Labatik aterata, lehenengo eta behin paluak erbibitu egiten dabez; matxetagaz goiko aldea, eta atxurragaz handik behera. Behar hau oinagaz lagunduta egiten dabe, oinutsik; hirugarren eskuaren faltan, ona da kaderea bere. Eskuak babesteko ardi lanazko eskunarruak ipinten dabez.
2013
‎Gaztaia egiteko esnea traputik pasetan da, euki leikezan zaborreriak kentzeko. Behar honetarako, lehen haginaren azalagaz egindako iraztontzia erabilten eben, bertan asunak (sasunak) ipinita. Gero esnea epeldu, legarra bota eta gogortzen ixten da.
2014
Behar hau gorria da: euskera bakar bat lortzeko premia guzizkoa[...] Literatura hizkuntza osatu, ala euskalki guziak hil:
2016
‎Guztiak berdin izan behar dira aurrerantzean. Behar honetatik sortzen da tolerantzia, ezberdin direnak elkarren ondoan bizi beharrak eraginda.
2017
‎Azken urteotako gogoeta gehienetan euskalgintzatik eta gizartetik euskararen gainean darabilzkigun diskurtsoak egokitu beharra azpimarratu da. Behar hau bi arrazoirengatik sortu da batez ere: egoera sozialaren eta soziolinguistikoaren aldaketak behartuta (ezagutzaren hedapena, etorkin berriak, eleaniztasunaren zabalpena...) eta orain arteko diskurtsoarekin zailtasunak ditugulako hainbat sektoretara iristeko (gazteak, euskaldun ez inplikatuak, ez abertzaleak, etorkinak...).
‎Hori dela eta, ikasketarako datu baseakezinbesteko sarrera iturri bilakatu dira. Behar honi erantzuteko asmoz hainbat nazioarteko ataza sortudira urteetan zehar, horien artean Semeval workshopean 2013 urtean izandakoa. Bertan Dzikovska et al.autoreek aurrerapauso handia eman zuten irakaskuntzaren domeinuko ataza bat komunitate zientifikoanzabaldu baitzuten.
2018
‎Pertsona bakoitzaren gaitasunak garatzean datza. Behar hau aurreko guztiak asetzen direnean garatzen da, eta amaigabeko prozesua da.
2019
‎Euskalgintzatik eta gizartetik euskararen gainean darabiltzagun diskurtsoak egokitu beharra maiz azpimarratu da. Behar hau bi arrazoirengatik sortu da batez ere: egoera sozialaren eta soziolinguistikoaren aldaketak behartuta (ezagutzaren hedapena, eleaniztasun gero eta handiagoa?) eta orain arteko diskurtsoekin zailtasunak ditugulako hainbat sektoretara iristeko (gazteak, euskaldun ez inplikatuak, ez abertzaleak, migranteak?).
‎Nahiz eta puntadunelementuek materiala zulatu dezaketen edota lan tenperatura maximoa beste esekidura motabatzuena baino baxuagoa izan, konponbide egokitzat hartzen da. Gainera, baloia inklinaziomaila ezberdinetan jar daiteke, honek baloiaren zurruntasun bertikal nahiz albokozurruntasunaren ezagutza sendoa izatea eskatzen du (Evans et al., 2009 eta Bruni et al., 2013). Behar honi aurre egin nahian, ikerketa lan hau baloi pneumatiko baten zurruntasun bertikalestatiko zein dinamikoan eragina duten parametroen azterketan oinarritzen da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia