2001
|
|
|
Behar
hau ate joka dagokigu, baina ez da noski guztien belarrietara iritsiko. Gazteak behar, horretarako batez ere, gure kidekoek maite izan duten gazte batek bezala" besteek sumatzen ez dituzten ezkutuko deiei bihotza irekitzen diotenak3".
|
2005
|
|
|
Behar
hau azkartu egin zen gau luzean.
|
|
" Ikaste ororen zailtasun nagusia garaiz orientatzea da, bestela esanda, oroimenari arauen bitartez laguntzea.
|
Behar
hau ez da inon hizkuntz irakaskuntzan bezain larria" 172 Honengatik ekartzen digu gogora, jada aipatu bezala, hizkuntza ez dela" egiaz irakasten uzten baizik eta bakarrik gogoan esnatzen" 173 eta, honengatik ere, garrantzitsuagoa iruditzen zaio ikaslearen berezko gaitasun linguistikoan zentratzea, eta ez hainbeste metodoen aspektu lexiko gramatikaletan. Ikasleari" ohar" argigarriak eskaini behar zaizkio, honek bere baitan" taktu bat" landu eta garatu ahal dezan, ze, egiaz, ezinezkoa da bestela hizkuntza berri baten elementu guztien arteko" lotura" antzematea174 Bestela esanda, era honetako gaitasun bati esker bakarrik da gizakia kapaz hizkuntzaren baitako analogiak antzemateko eta beronen" formaren tipo orokor bat" 175 inferitzeko.
|
|
Ikaste ororen zailtasun nagusia garaiz orientatzea da, bestela esanda, oroimenari arauen bitartez laguntzea.
|
Behar
hau ez da inon hizkuntz irakaskuntzan bezain larria. Hizkuntzak egun ikasi ohi diren moduan, ikaslea hitzen baso batean erortzen da, zeintzuk elkarren artean inolako loturarik erakusten ez duten; eta gramatikan, ordena gehixeago baldin badago ere, ikaslea forma pila neketsu baten aurrean aurkitzen da, zeinen oinarria inon ez den ikusten.
|
2012
|
|
Labatik aterata, lehenengo eta behin paluak erbibitu egiten dabez; matxetagaz goiko aldea, eta atxurragaz handik behera.
|
Behar
hau oinagaz lagunduta egiten dabe, oinutsik; hirugarren eskuaren faltan, ona da kaderea bere. Eskuak babesteko ardi lanazko eskunarruak ipinten dabez.
|
2013
|
|
Gaztaia egiteko esnea traputik pasetan da, euki leikezan zaborreriak kentzeko.
|
Behar
honetarako, lehen haginaren azalagaz egindako iraztontzia erabilten eben, bertan asunak (sasunak) ipinita. Gero esnea epeldu, legarra bota eta gogortzen ixten da.
|
2014
|
|
|
Behar
hau gorria da: euskera bakar bat lortzeko premia guzizkoa[...] Literatura hizkuntza osatu, ala euskalki guziak hil:
|
2016
|
|
Guztiak berdin izan behar dira aurrerantzean.
|
Behar
honetatik sortzen da tolerantzia, ezberdin direnak elkarren ondoan bizi beharrak eraginda.
|
2017
|
|
Azken urteotako gogoeta gehienetan euskalgintzatik eta gizartetik euskararen gainean darabilzkigun diskurtsoak egokitu beharra azpimarratu da.
|
Behar
hau bi arrazoirengatik sortu da batez ere: egoera sozialaren eta soziolinguistikoaren aldaketak behartuta (ezagutzaren hedapena, etorkin berriak, eleaniztasunaren zabalpena...) eta orain arteko diskurtsoarekin zailtasunak ditugulako hainbat sektoretara iristeko (gazteak, euskaldun ez inplikatuak, ez abertzaleak, etorkinak...).
|
|
Hori dela eta, ikasketarako datu baseakezinbesteko sarrera iturri bilakatu dira.
|
Behar
honi erantzuteko asmoz hainbat nazioarteko ataza sortudira urteetan zehar, horien artean Semeval workshopean 2013 urtean izandakoa. Bertan Dzikovska et al.autoreek aurrerapauso handia eman zuten irakaskuntzaren domeinuko ataza bat komunitate zientifikoanzabaldu baitzuten.
|
2018
|
|
Pertsona bakoitzaren gaitasunak garatzean datza.
|
Behar
hau aurreko guztiak asetzen direnean garatzen da, eta amaigabeko prozesua da.
|
2019
|
|
Euskalgintzatik eta gizartetik euskararen gainean darabiltzagun diskurtsoak egokitu beharra maiz azpimarratu da.
|
Behar
hau bi arrazoirengatik sortu da batez ere: egoera sozialaren eta soziolinguistikoaren aldaketak behartuta (ezagutzaren hedapena, eleaniztasun gero eta handiagoa?) eta orain arteko diskurtsoekin zailtasunak ditugulako hainbat sektoretara iristeko (gazteak, euskaldun ez inplikatuak, ez abertzaleak, migranteak?).
|
|
Nahiz eta puntadunelementuek materiala zulatu dezaketen edota lan tenperatura maximoa beste esekidura motabatzuena baino baxuagoa izan, konponbide egokitzat hartzen da. Gainera, baloia inklinaziomaila ezberdinetan jar daiteke, honek baloiaren zurruntasun bertikal nahiz albokozurruntasunaren ezagutza sendoa izatea eskatzen du (Evans et al., 2009 eta Bruni et al., 2013).
|
Behar
honi aurre egin nahian, ikerketa lan hau baloi pneumatiko baten zurruntasun bertikalestatiko zein dinamikoan eragina duten parametroen azterketan oinarritzen da.
|