Emaitzak: 7
2001 | ||
1 | Batez ere ikuspegi soziologikoari jarraituz, portaera linguistikoak esplikatzeko, hiru aldagai moten arteko harremana ondoko eredu honen bitartezadieraz daiteke: 1) lehenbizi aldagai soziologikoak eduki behar dira kontuan, horiek eszenatoki modura funtzionatuko dutelako, bertan beste edozein aldagai motak funtzionatu ahal izateko; hemen sartuko lirateke gizabanakoen aldagai soziodemografikoak; 2) bigarren, gizabanakoen sare sozialaren aldagai soziolinguistikoak, gizarteen eta gizabanakoen artean zubimodura funtzionatzen dutenak; 3) hirugarren, gizabanakoen aldagai psikosozialak, gizabanakoen portaera linguistikoak esplikatuko dituztenak izango direlako; 4) azkenik, prozesu psikosozial horien bitartez, gizabanakoenportaera linguistikoak aztertu. | |
2 | Batez ere ikuspegi psikologikoari jarraituz, beste batzuen artean eredu interakzionista erabil daiteke. Paradigma kognitibo zein konduktista moderatuetan erabiltzen den eredu interakzionistaren arabera, gizabanakoa da gertatzen zaion guztiaren erdigunea (subjektu aktibo modura funtzionatuz) etagizabanakoa da baita aztertu behar dena ere; baina gizabanakoari gertatzenzaiona neurri handi batean interakzioaren bitartez gertatzen zaio, batez ereobjektu sozialekin interakzionatuz. | |
3 | Batez ere ikuspegi psikosozialari jarraituz, ikuspegi soziologikoaren etapsikologikoaren arteko artikulazioa egin nahian, bien artean kokatukolitzateke, bien artean zubi modukoa eginez. Kasu horretan ere eredu ezberdinak erabil daitezke: | |
1 | Batez ere ikuspegi soziologikoa edo soziolinguistikoa jarraitu dutenak.Dauden azterketa gehienak eta ondoen ezagutzen direnak hemen kokatzendira. Daudenen artean, aipagarriak dira: | |
2 | Batez ere ikuspegi psikosoziala dutenak. Horiek tradizio txikiagoa dute etagehienbat Unibertsitate inguruan egindako azterketak dira. | |
3 | Batez ere ikuspegi psikopedagogikoari jarraitzen diotenak. Horiek dira gutxienak oraingoz, tradizio txikiena dutenak edo berriagoak direnak, etabaita helduen euskalduntze gaiarekin zuzenean lotzen diren instituzioeklandu dituztenak ere: | |
1) Hezkuntzaren eremua aztertu dutenak, gehienakikuspegi soziologikoari eta pedagogikoari jarraituz (Erriondo eta Isasi, 1997); horien emaitzen laburpena Bilinguismo y educacion en el Pais Vasco liburuan argitaratu da (Etxeberria, 1999). 2) | Batez ere ikuspegi psikosozialari jarraitu diotenak: Sanchez Carrion Txepetx (1987) (autore honek izan duen eragin berezia azpimarratu beharra dago), Larrañaga (1995), Arratibel (1999); lan hau testuinguru horretankokatzen da. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
bat | 7 (0,05) |
Lehen forma
Batez | 7 (0,05) |
Argitaratzailea
UEU | 7 (0,05) |
Konbinazioak (2 lema)
bat ere | 7 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
bat ere ikuspegi | 7 (0,05) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |