2004
|
|
Lagunarteko “Es” deritzenak dira.
|
Batez
besteko kontsumitzaileak ez daki letren eta zenbakien nomenklatura konplexuaren ondoren zer substantzia ezkutatzen diren. Ez dago kezkatzeko arrazoirik ere, erakunde guztiek zorrotz kontrolatzen baitituzte gehigarriak:
|
|
Horrek informazioa aldaraz dezake, eta, beraz, kontsumitzailearen osasunari zuzenean eragin.
|
Batez
besteko kontsumitzailearen prestakuntzak eragiten ahal dioten faktore guztiak kontuan hartzeko egokia dela uste den arte, elikatze arriskuari buruzko erantzukizunaren esparruak fabrikatzaileari ere eragiten dio, kontuan hartu bailituzke bere produktuak kontsumitzen dituenaren profila eta egin ditzakeen jarduerak. Kasu horietan, batzuetan irudimentsua izatea komeni da, eta irtenbide praktikoak ematea borondatezko esparrutik, legezko araua hertsiki betetzetik haratago doan eginbidea egiaztatuz.
|
2006
|
|
b.
|
Batez
besteko kontsumitzaile arrunta
|
|
|
Batez
besteko kontsumitzaile arrunta kontzeptua zehaztu nahi denean, kontuan hartu behar da kontsumo zabaleko kontsumitzaileak ez direla publizitatearentzako helburu; izan ere, publizitate mezuaren jasotzaile edo hartzaileak gutxi gorabehera bi muturren erdian kokatu dira, hau da, arreta gutxien eta gehien jartzen dutenen artean, mezuak inolako arazorik gabe sinesten dutenen eta susmo txar handiz jasot... Batez besteko kontsumitzaile arrunta publizitate hartzaile normala izango da, publizitatearekiko ez da zorrotzena izango ezta sinesterrazena ere; ongi informaturik eta adi egongo da; halaber, publizitate komunikazioaren mezuaren konbentzigarritasunaz jabetzen den pertsona arrunta izango da (Massaguer, 1999:
|
|
Batez besteko kontsumitzaile arrunta kontzeptua zehaztu nahi denean, kontuan hartu behar da kontsumo zabaleko kontsumitzaileak ez direla publizitatearentzako helburu; izan ere, publizitate mezuaren jasotzaile edo hartzaileak gutxi gorabehera bi muturren erdian kokatu dira, hau da, arreta gutxien eta gehien jartzen dutenen artean, mezuak inolako arazorik gabe sinesten dutenen eta susmo txar handiz jasotzen dutenen artean, alegia.
|
Batez
besteko kontsumitzaile arrunta publizitate hartzaile normala izango da, publizitatearekiko ez da zorrotzena izango ezta sinesterrazena ere; ongi informaturik eta adi egongo da; halaber, publizitate komunikazioaren mezuaren konbentzigarritasunaz jabetzen den pertsona arrunta izango da (Massaguer, 1999: 235; Tobío, 2000:
|
2009
|
|
Hamar urteko beherakadarik handiena da.
|
Batez
besteko kontsumitzaile batek urtean 36 euro inguru aurreztuko ditu
|
2012
|
|
b.
|
Batez
besteko kontsumitzailea
|
|
|
Batez
besteko kontsumitzaile edo kontsumitzaile arruntaren kontzeptua zehaztu nahi denean, kontuan hartu behar da kontsumo zabaleko kontsumitzaileak ez direla publizitatearentzako helburu: izan ere, publizitate mezuaren jasotzaile edo hartzaileak gutxi gora behera bi muturren erdian kokatu dira, hau da, arreta gutxien eta gehien jartzen dutenen artean, mezuak inolako arazorik gabe sinesten dutenen eta susmo txar handiz jasotzen dutenen artean, alegia.
|
|
izan ere, publizitate mezuaren jasotzaile edo hartzaileak gutxi gora behera bi muturren erdian kokatu dira, hau da, arreta gutxien eta gehien jartzen dutenen artean, mezuak inolako arazorik gabe sinesten dutenen eta susmo txar handiz jasotzen dutenen artean, alegia.
|
Batez
besteko kontsumitzailea publizitate hartzaile normala izango da, publizitatearekiko ez da zorrotzena izango ezta sinesterrazena ere; ongi infornaturik eta adi egongo da; halaber, publizitate komunikazioaren mezuaren konbentzigarritasunaz jabetzen den pertsona arrunta izango da (Massaguer, 1999: 235; Tobio, 2000:
|
|
1998ko uztailaren 16ko Europar Batasuneko Justizia Auzitegiaren epaiaren arabera, kontsumitzaile figura hau erabiliko da publizitate mezuaren egiazko edo engainuzko izaera ezartzeko parametro gisa.
|
Batez
besteko kontsumitzailea, ez dezagun ahaztu, mezua bideratzen den hartzaile taldekoa. Ondorioz, jarduera baten engainuzko izaeraren azterketaren aurretik egin da haren hartzaile taldearen mugatze bat.
|
|
c)
|
Batez
besteko kontsumitzailea
|
|
|
Batez
besteko kontsumitzailea edo xede taldearen batez besteko hartzailea finkatutakoan, batez besteko kontsumitzaileak dituen berezitasunak edo ezaugarriak zehaztu behar dira. Hori zedarritzeko aintzat hartuko dugu bai Europar Batasuneko Justizia Auzitegiak zehazten duena, bai 29/ 2009 Legearen Zioen Azalpenean jasotzen dena:
|
|
|
Batez
besteko kontsumitzailearen ezaugarriak zehazterakoan, Lehiaketa Desleialaren Legeak beste salbuespen bat aurreikusten du (4.3 artikulua). Izan ere, enpresaburuek kontsumitzaile eta erabiltzaile arruntei zuzendutako merkataritzako jokaeren artean, zentzuz aurreikusten badute jokaerak kaltetu dezakeela kontsumitzaile edo erabiltzaile talde identifikagarri ahul (kaltebera) baten portaera ekonomikoa, ezgaituak, adingabeak edo sineskorrak direlako jokaera horiekiko edo eskaintzen den produktu eta zerbitzuekiko, talde horretako batez besteko kontsumitzailea hartuko dute aintzat jokaera horren eraginkortasuna aztertzeko garaian, eta ez batez besteko kontsumitzailea edo kontsumitzaile arrunta.
|
|
|
Batez
besteko kontsumitzailea 165
|
|
gutxi gorabehera 15.000 dolar, eta konpainia beraren koloretako piezak, target=»_ blank»–ZPrinter 250 prezio estimatua 25.000 dolarrekoa da.
|
Batez
besteko kontsumitzailea inprimaketako produktuak negozioen bidez garatzen dira inprimaketaren emaitzak prezio egokietan eskaintzen dizkizutenak objektu eta zirriborro edo irudiena. Madrilgo denda batzuek 300 eta 600 euro arteko prezioak proposatzen dituzte, hiru pertsona dimentsiotan erretratuak egiteko.
|