2006
|
|
Edinburgoko giro mindutik alde egin behar izan zuen 1834 urtean, inguruko guztiak kokoteraino eginda utzi ondoren.
|
Baina
norberaren izaerak ez du ebaketa on bat zapuzten, eta, dohain handiko zirujaua izanik, hiritarrek agur afari bat antolatu zioten –itxurak gordetzearren, agian– Edinburgotik joan aurretik.
|
2007
|
|
Historia eskola bat da gizadiaren hezkuntzarako.
|
Baina
norbera izaten ikasiz. Haurrak historian norbera izaten ikasi behar du, ez beste bat izaten.
|
2010
|
|
Zure labankadak izterrera joan izan balira, bizirik izango zen.
|
Baina
norbera hiltzeko zorian dagoenean, ezin kalkulatu labankadak nora doazen, izterrera edo bihotzera.
|
2012
|
|
20 urterekin ere bai, orduak eta orduak ematen nituen arraunean, jo itsasora, edo berdin Aginagara.
|
Baina
norberak antzematen du zertan dabilen ondo eta zertan ez. Gainera, arraunlaria zer zen ba orduan?
|
2013
|
|
Gehiago oharkabean.
|
Baina
norberak ematen dien pisua daukate eman behar ditugun pausoek, ekin behar diegun bide berriek. Baso batean sartzen bagara, eta pasaleku barik basoa bera bada helmuga, eta baso hartan topatu behar dugun zerbait badago, eta gainera abentura ikaragarri eta emozionanteak bizi behar baditugu... baso hori, sarreratik bertatik da desberdin.
|
2014
|
|
Filosofoak esan zuen bezala,, l, enfer c, est les autres?.
|
Baina
norbera ere turista da besteentzat. Infernu beraren parte eta bazkide, nahi ezta ere.
|
2015
|
|
Aranaren azken arrazoiari dagokionez ere, bidezkoa da herrialde bakoitzak bere nortasunari eustea eta, beraz, bertako hizkerak babestea eta lantzea.
|
Baina
norbere herrialdetik irten eta urruneko hiztunekin elkartzean sortzen dira arazoak, edo herrialde askotakoak elkartzen direnean, edo herrialde guztiendako liburuak eta hitzaldiak egiten direnean. Horrelako egoeretarako behar da hizkera estandarra, ez herrialde barruko ahozko jardun arruntetarako.
|
2016
|
|
Are gehiago, han pasatutako bi urteetako esperientziari garrantzitsua irizten zion, funtsezkoa ez esatearren.
|
Baina
norbere etxea norbere etxea da beti, ama beti da ama, eta Lonbardiako zerua, «hain ederra eder dagoenean», zeru hura bezalakorik ez zegoen inon munduan, ez berarentzat bederen.
|
2018
|
|
Etxekoandre baten lana (etxeko lana), egiaz, sexualki mendekoa den izaki baten lana da, bere baitako jabetzaren gainean (lan indarra barne) eskumenik ez duen izaki batena.
|
Baina
norberaren lana edo pertsona saltzeak ez baizik lan indarra saltzeak bihurtzen du gizon bat langile libre; hain zuzen, teorian, soldata baten truke norberaren jabetzaren zati bat kontratu bidez emateko gaitasunak bereizten du langilea (soldatapeko langilea) esklaboengandik eta askeak ez diren langileengandik. (Etxeko) andreak, ordea, ez dio bere lan indarra ematen senarrari kontratu bidez. Emazteari ez zaio soltadarik pagatzen (beraz, ez dago truke librearen adierazlerik), senarrak kontrolatzen duelako, gizona den heinean, haren lana nola erabili.
|
2019
|
|
|
Baina
norberaren baitan etxe bat aurkitzeko, lehenik nork bere burua mamitu behar du obretan edo ekintzetan. Gizonak erdizka baino ez du interesik bere barrenaren aldera, eskura baitu unibertsoa bere osoan, eta proiektuetan berrets baitezake bere burua.
|