Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 18

2000
‎Haur teoria sexualak ditugun modu berean, haur teoriak ere baditugu oro har. Baina horrek ez du esan nahi haurrak egiten duen guztia oinarri gisako haur teoria batetik sortu denik.
2001
‎Zerbait ez ezaguna argitu gogoz gabiltzanean; edo loretoki bat ikustean, mendi eta basoak, katedral eder bat, marrazkiak, zeru izartsua, animaliak; edo fisikako edo astronomiako edo biologiako aurkikuntza bat ezagutzean; ez dugu zuzenean ezer egiten beste maitagogoen alde edo kontra. Baina horrek ez dio ezer kentzen maitatzea izateari, inola. Egia bila egia maite dugulako dihardugu, egia maitatuz.
2003
‎7 Adiskidetasunaren gaineko hausnarketa labur eta orokor horiek ageri agerian jartzen dute zein diren adiskidetasun horren izaera eta ondorioak. Baina hori ez denez lege zibilen gaia, ez dira xehetasunez azaldu behar adiskideen arteko eginbeharrei buruzko erregela bereziak. Nahikoa da aztertzea adiskidetasunak zer nolako loturak dituen gizartearen ordenarekin.
‎Gauzak kontuan hartzeko modu berri batek sugar baten antzeko eragina izan dezake gugan. Baina horrek ez du esan nahi gure lehengo ikuspuntuak berrien arabera, modu kritikoan eta razionalki, aztertu ezin ditugunik.
‎Badirudi balorazio horiek Feyerabend Popperren ondoan kokatzen dutela. Baina hori ez da horrela. Zientziaren garapena arauen ezabatzeari eta metodoen gaitzespenari esker ematen bada, orduan, Feyerabenden arabera, beti edukiko genuke aukera ongi finkatutako teoria eta emaitza esperimentalak sistematikoki ezeztatzen dituen metodo kontrainduktibo baten arauak jarraitzeko.
‎Jakina, paradigma bateranzko trantsizioak duen azkartasun eta erabatekotasuna exageratzen ari naiz. Baina horrek ez du fenomeno hori irrealagoa bihurtzen. Elektrizitatea zientzia gisa heldutasunera iristeko prozesua ezin zaio esparru horren garapen osoari hedatu.
‎enpirismoa, razionalismoa, pragmatismoa, errealismoa, estrukturalismoa... Baina horrek ez dio trabarik sortzen zientziaren analisiari, hori aberasteko aniztasuna eman baino. Zientzia —singularrean esan arren— jarduera askotarikoa baita, konplexua; eta giza jardueraren beste ezaugarri gehienekin lotuta dago, berdin dio sozialak eta ekonomikoak diren, edota historikoak, etikoak, psikologikoak edo literarioak.
2006
‎Zentzu honetan mintzo da Kojeve denbora historikoan etorkizunak duen lehentasunaz. Baina hori ez da aski. Demagun une hartan bertan beste nerabe erromatar bat dabilela txango, mundua mendean hartzea amets, edo megalomano bat, adiera klinikoan, proiektu bat daukana, Zesarrena bezalakoa.
2008
‎Filosofia mundu historiko erreal eta jakin batean bizi da, gaurkotasunean, eta errealitatearen legeak betetzen ditu. Baina horrek ez du esan nahi errealitatea etsipenez hartu behar denik. Jacques d’Hondt ek, Hegel secret liburu zoragarrian, Hegelek printzipio hori zein punturaino betetzen zuen erakusten du:
2009
‎Deus beneragarririk ez da, hortaz, harturiko herentzia horretan, genealogiak idoro duenez. Baina horrek ez du galarazten —izaeraz, heterogeneo eta zatikatua bada ere— herentzian ematen den sorta horrek balio oro ulertzailerik izatea, egiazkoaren alderdi saihestezin gisa eta ezagut daitekeenaren muga bezala (muga, bertatik haratago ezin joan daitekeelako) agertzeko ahaleginak egitea.
‎Kantek ezagutzaren subjektu hutsa aurkeztu digu, nahimenetik aske dagoen subjektua, minetik eta denboratik aske. Baina hori ez da existitzen. Ez dago arrazoimen pururik, ez dago berbaitango ezagutzarik.
2010
‎San Isidororentzat, berriz, bi osagai horiek bateraezinak dira. Baina horrek ez du esan nahi legea erkidego osoarentzat ezarri behar denik, baizik eta jasotzailea edonor izanda ere, legea guztion onerako eman behar dela.
2012
‎Osoari uko egitea (berak hartutako jarrera, hain zuzen); eta, bigarrena, Hegel (eta bere sistema) beste modu batean interpretatzea (Badiouren arabera, Zizeken jarrera). Baina hori ez da Zizeken benetako jarrera. Gure azken baieztapen horri sinesgarritasuna emateko, Zizeken hitzetara jotzea izango da egokiena; eta horretarako aurki litezkeen hainbat adibideren artean bat aipatuz, honakoa irakur dezakegu Less than Nothing liburura joz:
2013
‎Esate baterako, ez da ahaztu behar pentsalari askorentzat teoria zientifikoak berak ere fikzio baliagarriak baino ez direla. Baina hori ez da gure gaia. Eta erlijioa?
2014
‎Brunnhilde da ama gisa erreakzionatzen duena. Baina horretan ez da beste bi aiten ezberdina, bakoitzak bere izkinan euren semeak sakrifikatzen dituzte. Baina, orduan, non dago ezberdintasuna?
‎1848an, Wagnerrek iraultza soziala eskatzen du bere operak eszenaratzeko baldintzak sortzeko... Baina hori ez da bere kontrako argudio bat. Zergatik ez litzateke hori guztiz baliozko argudio bat?
‎Eta hasieratik egon zen agindu komertzialen menpe. Baina horrek ez du esan nahi, bere izatearengatik, ekoizpen guztiak zeudela erdipurdiko izatera kondenatuak. Nahikoa adibide daude frogatzeko, masarentzako artea egiteko inposatu ziren baldintza ustez umiliagarriak onartuta, zenbait artistek etekina atera eta kalitatezko lanak egitera heldu zirela:
‎Ez dago zalantzarik hain lan ezberdinei printzipio wagneriarrak aplikatuta Mahlerrek, nolabait, eszenaratzeari arnasa ematen zion espiritua bera wagneriartu zuela. Baina horrek ez dio meriturik kentzen. Egia zen, handia zen opera masentzako artearen tradizioan mantendu nahi zutenen erresistentzia.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia