2001
|
|
Argi dago multzo baterako balio duenak multzo horretako osagai bakoitzarentzat balio duela.
|
Baina
ezin da esan predikatu bat osagai denei ez dagokielako inori ez dagokiola. Beste era batera esanda:
|
|
|
Baina
ezin dugu —zuk eta nik— hor datzan zerbait hori dela-eta aipatzen ditugun objektu desberdinak konparatu, zerbait horren zure eta nire ezagutza desberdinak baino, desberdinak badira. Beti dago arriskua hauek aurrez aurre ipintzeko:
|
|
Jaso bai, datu lez.
|
Baina
ezin ditu banandu, lotu, hausnartu, aztertu. Kausalitatearen printzipioak, zientzian, bi gauza ukatzen ditu:
|
2003
|
|
Etengabeko mozketa horien ondorioz, britainiar zientzialari publikoak aurrekontuen banaketetan tratamendu desegokia jasotzen ari zirela nabaritzen hasi ziren.
|
Baina
ezin zuten esan aurretik ohartuta ez zeudenik, 1971n Shirley Williams britainiar parlamentariak —geroago Hezkuntza eta zientziarako estatuko ordezkaria izango zenak— honakoa esan baitzuen: " zientzialarientzat amaitu da festa" (The Times 15,; Theocaris & Psimopoulos 1987:
|
|
Huts egiten badu, zientzialari gehienei arazoren bati egindako lehen erasoaldietan behintzat gertatu ohi zaien bezala, porrot horrek bere abilezia eza baino ez du erakusten.
|
Baina
ezin ditu paradigmak eskainitako arauak kolokan jarri, ezen arau horiek gabe ez bailitzateke hasieratik aurre egin beharreko puzzlerik izango. Ez da arraroa, beraz, zientzia helduko profesional batek bere gain hartzen dituen arazoak (edo puzzleak) paradigma batekiko konpromiso sakona eskatzea.
|
2010
|
|
Gure idazlanean autore ezberdin askoren hitzak aipatu ditugu —espero dezagun horretan asmatu izana—, eta egiaz horiekin eta horiei esker garatu ahal izan dugu gure diskurtsoaren haria.
|
Baina
ezin dugu ukatu horretan guztian interpretazio baten araberako aukeraketa bat egon denik; zentzu horretan, interesgarria dirudi autore adierazgarri bati tarte handiagoa eskaintzea eta berari luzeago hitz egiten uztea. Horregatik jo dugu hizkuntzaren pedagogiaz ere gogotsu aritu den Weisgerberrengana eta, zehazki, horregatik itzuli dugu hemen" Hizkuntza komunitatea" edo" Sprachgemeinschaft" izenburuko testua, jakinik ere bestela gai horrek interes berezia duela euskaldunontzat.
|
2017
|
|
Horrela, begiradak jarri gaitu gure Bestearentzako izatearen arrastoan eta agertu digu berarentzat garen Beste horren existentzia ziurra.
|
Baina
ezin gaitu eraman urrunago. Orain aztertzea dagokigu Nire eta Bestearen arteko funtsezko lotura guri agertzen zaigun eran; edo, nahi bada, tematikoki zehaztu eta finkatu behar dugu orain oinarrizko lotura horren mugen barruan dagoen guztia eta galdetu zein den nire Bestearentzako izate horren izatea.
|
|
Bi forma horien sintesirik ez da posible.
|
Baina
ezin gara hemen gelditu. Bestea niretzat den objektu hori eta ni Bestearentzat naizen objektu hori, goiputz gisa agertzen dira.
|