2000
|
|
|
Baina
eskolak, hizkuntz politikak,, kultura larriak, eta jazarpen politikoak eginazuten bidearen erdia.
|
2002
|
|
|
Baina
eskola kurrikulua egitea oso lan konplexua da, kontuan izan beharbaitira arestian esan dugun transposizio didaktikoa egiteak berarekin daramatzanarriskuak. Horrez gain, kontuan izan beharreko zenbait elementu ditugu:
|
2005
|
|
Hezkuntza sistemaren funtzioakgauzatu ahal izateko, lortu nahi diren ondorioak definitzeko eta martxan jarri behardiren prozesuak kudeatzeko, antolakuntza azpiegitura propio bat behar da, etaazpiegitura hori eskola da.
|
Baina
eskolaren errealitatea zientifikoki ulertzeko, nahieta nahiez, Hezkuntza edo Eskola Erakuntza zientziak sortzen dituen irizpideetan, arrazoibide diskurtsiboetan eta azalpen teorikoetan islatu behar da, bestela eskolaerakundeen izate ideologikoen aginduetan erortzeko arriskua baitago! Eta arriskuhau saihestu nahian, egun, zientzia honen izenean egiten diren bi erabilera kaxkarrak, agintean daudela dirudi, bat:
|
2011
|
|
Ez da bideragarria.
|
Baina
eskolak egin dezakeena da ikasleen etxeko hizkuntza eta kulturak nola edo hala kontuan hartu, ikusgai eta entzungai jarri ikasgeletan zein ikasgeletatik kanpo eskolaren beste eremuetan, eta nolabait, ikasle etorkinei adierazi etxetik dakartzaten hizkuntza eta kultura bere egiten dituela eskolak. Beranduxeago azalduko ditugu Euskal Herrian bertan ildo honi jarraituz egiten diren hainbat ekimen interesgarri.
|
|
Coyosen (2005) ustez, eskola aukeratu izana hizkuntza gutxitua indarberritzeko tresna nagusi modura erraz ulertzen da, kontuan hartuz gero eskola dela hiztun kopuruaren hazkundean eragiteko esparrurik errazena.
|
Baina
eskolan hizkuntza irakastea ez da nahikoa. Hizkuntza gutxitu baten erabilera esparruak ugarituko badira, ez dago hizkuntza hori etxeko edo familiako esparruetara mugatzerik, ezta irakaskuntzara mugatzerik ere.
|
2013
|
|
1933an Arrateko landa eskola proiektatu zen, eta udalak berreraikuntza lanak Raimundo Alberdiren eskutik 1942 eta 1944 bitartean burutu zituen Regiones Devastadas en laguntzarekin191
|
Baina
eskola berria egitea beharrezkotzat jo zuten, eta udalak eta diputazioak diruz lagunduta, eskola eta irakaslearen etxe berria egin ziren 1955 bitartean192 Santa Kruzeko eskola, berriz, 1948an Joaquín Domínguez Elóseguik egindako proiektuaren arabera berreraiki zen, egoera onean zeuden elementuak aprobetxatuz193.
|
2014
|
|
17) «neskak lehen aldiz eskolan sartzen direnean, eurekindakartzate etxean, komunitatean, hedabideetan eta jendartean, oro har, ikasitakoestereotipoak.
|
Baina
eskolak ere zeresan handia du estereotipo horiek finkatzean».Hala, klase sozialen arabera eta herri eta nazio desberdinetako kulturen arabera erepatroi sozialak ezberdinak dira. Historian zehar aldatzen joan dira, baina sozializazioeta mailakatze eragileak ez dira asko aldatu, hots, familia, lagunak, maisu maistrak, hedabideak, jostailuak eta jolasak, besteak beste izaten dira sozializazio horreneragileak (Arenas, 2006; Tome, 1996).
|
|
Eskola nortasunaren eraikuntzan parte hartzen duen beste eragile sozial bat da (Herranz, 2006).
|
Baina
eskolan bizi izandako irudi horiek kontsolidatu egiten diraeta ideologia bihurtzen dira, eta generoaren araberako banaketari oinarria jartzendiote. Simon-ek (2006) dioen bezala, curriculumak berak bazterketa egiten du, mutilak izendatuta sentitzen baitira eta neskak, berriz, ikusezinak.
|