Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 17

2000
Baina esandakoak galdera bat sorraraz dezake: zergatik Estatua?
‎zen, eta Estatua honen gainean eraiki behar zela. Baina esan daiteke, Estatuak ez dituela, nazioa, ren ezaugarriak islatzen, ezaugarri horiei forma ematen diela baizik. Horrela, Estatuak kontrolpean duen hezkuntza sistemaren bidez hizkuntzaren uniformizatzea bultza dezake, era honetan nazioaren parte izate ofiziala ezarriz.
Baina esandakoa atzerapen nabarmenarekin Estatu espainiarraren kasuan mendebaldeko Europako Estatu Nazioen eraikitze prozesuen ezaugarri orokorra da. Zein dira Estatu espainiarreko hezkuntza sistemako curriculumaren ezaugarriak curriculum nazional bereziaz hitz egin ahal izateko, hots, curriculum nazional espainiarraz hitz egin ahal izateko270 Lehenik eta behin hizkuntzaz hitz egin behar da; oinarrizko mailan sei ataletatik hiru hizkuntzarekin lotuta dauden gaiak zehazten dituzte:
2002
‎Gero Horazioren aholkua jarraitu nuen, Ars Poetica liburuan dioenez ez baita argitalpena arinegi egin behar, eskuizkribua bederatzi urtez gorde ondoren baino; astia eman nahi nien liburuei, ikerketa garaiko maitasuna hoztu ondoren berriro arretaz aztertzeko, irakurleak egingo lukeen moduan. Baina diostazun bezainbesteko premia handiaz eskatzen badira, zabal ditzagun haize oihalak eta eska dezagun denik eta on guztia lehorretik urruntzen ari direnentzat.
2003
Baina esan daiteke egoera hori izugarri hobetu dela azken urteotan: industria eredu berriak (fabrika txiki edota ertainak, kooperatiba asko) ez du hain nabarmenki kutsatzen, trafikoa herritik at bidali da3, asko urbanizatu da hirigunea, ibaiagarbiago dago.
2006
Baina esandako muturretara heldu gabe, gurasoen arteko eztabaidek eurenabaildura emozionala ere ekar dezakete eta seme alaben beharrizan emozionalekiko interesa gutxitu. Haurrak, interes falta hau arbuio modura edo maitasunezaren antzera ulertuko du, bere haziera pertsonalerako kaltegarria delarik.
2007
‎Definizio horiek egiteko hor daude unibertsitateak. Baina esango nuke, komunikazioa, dena, dela.
‎Ados. Baina esan duzun hori, gero, neurtu etafrogatu egin behar da. Prestakuntzari zenbat ordu eskaintzen dizkiozu?
‎Elkarkidetza hurbil eta bero batean bizitzeko behar omen dugulako. Baina diodan berriro: garai honetan etxekonekoa lekutan bizi daiteke. Nire teilatupeko auzokideak, esaterako, Telecincon eta Antenatresen bizi dira gehienbat.
‎Esan genezake, shintoismoak Jainkoaren kontzepturik batere ez daukala, zeren eta gizakien arbasoak azken batean ez dira beste ezer gizakiak baino. Baina esan genezake bestalde baita ere, gizakiaren kontzepturik ez daukala batere shintoismoak, zeren eta arbasoen eta gizakien artean, hots, jainkozkoaren eta gizazkoaren artean ez dago diferentzia esentzialik. Hobeto, esan dezagun honela:
‎Ziurtasunik gabeko ezaguera, iritzi edo ustea baino ez da. Baina esan dugu, zientzia ororen hastapena sentsuak zirela, eta andre gizonok sentsuak nolahalakoak izaten ditugu, bakoitzak bere modukoak eta denok bestelakotsuak. Ezagutzaren azken oinarria sentsuak balira. Condillac-en jarraitzaileek eusten duten bezala, «Ideologoek»?, ezagutzaren azken oinarri unibertsalki berdinik, nonahi eta betiko ziurrik ez legoke; hots, ez legoke zientziarik.
2009
‎Eskuliburu horretan azaltzen da nahastealehendabizikoz buruko beste nahasteekin batera, eta horrek entitate berezia emangodio. Baina esan daiteke eskuliburuaren hurrengo bertsioan, DSM IV an parekatukodela Hilekoarean Aurreko Nahastea beste buru nahasteekin.
‎Ikerketetan ere azaldu izan da nahasteak adinarekinduen lotura. Baina esan behar da orain arte egindako ikerketek ez dutela argituhainbat alderdi: sintomatologia azaldu duten 30 urtekoek zein adinetatik pairatzenduten nahastea (posible da menarkiatik izatea), 40 urte dituztenek zein puntutaraino azaltzen duten nahastea (badirudi jaitsi egiten dela nahastea duten emakumeenkopurua), nahastea azaldu dutenek berarengan eragin dezaketen zein beste faktoreaurkezten dituzten (beste nahaste batzuk, lan eta ardura karga, anobulatorioakhartzeari uztea, hilekoarekiko igurikimenak, eta abar) (Borras eta Perez Pareja, 1999).
2010
‎Testu honetan, zehazki, bi kasu aipatuko dugu, Amorebieta Etxanon kokatu den zentral termikoaren kontrako mobilizazio kanpaina (Larrinaga, 2003) eta azken urteotan Lekeitionsaihesbide berriaren kontra izaniko kanpaina gorabeheratsua. Baina esan behar damobilizazio molde hau, tokian tokiko proiektuen kontrako gizarte mugimenduak, euskal mugimendu ekologistaren funtsa izaten ari dela azken hamarkadotan, AHTaren kontrako kanpainekin batera, eta hauek molde honen beste isladiferente bat ote diren eztabaidagai genuke, nahiz eta ez diogun gai korapilatsuhorri ekingo oraingo honetan (ikus Barcena, Ibarra eta Zubiaga, 1996; Casquete, 1998; Larrinaga, 2008 eta Barcena eta Larrinaga, 2009).
2011
‎Batetik errentagarritasun ekonomiko hutsaren atzetik dabiltzanenpresen kontzentrazioaren kontra ibili behar da bere izaera publikoari eutsiz.Bestetik, enpresa multinazional eta multimedia diren horiekin lehiatu beharra du, bere barneko fluxua egoera berrietara egokituz. Baina esan bezala Internet etadigitalizazioaren sasoi honek abantailak ere badakartza, usaindu, ikusi eta ezarridaitezkeenak; kalitate bikaineko edukiak, toki gehiagotan, era desberdinez, ikuspuntuanitzetatik eskaini daitezkeenak.
2014
‎«Amatasunaren bidez betetzen du emakumeak bere patu fisiologikoa; bere bokazio, naturala, da, bere organismo osoa espeziearen iraupenera bideratua dagoenez gero. Baina esan dugu dagoenekogizartea ez dagoela sekula naturara utzia. [...] Horrelako obligazio batek ez du naturaletik ezer: naturak ez luke inoiz jakingo aukera moralik agintzen.
2015
‎Gaztea transmedia engagement estrategietan saiatzen ari da, oraindik ere konbergentzia bidean zailtasun ugari gaindu behar baditu ere, Gazteako koordinatzaile Jon Lamarkak (2014) eta EITB3ko arduradun Iñako Gurrutxagak (2012) gaiaren inguruan egin diegun elkarrizketan agerian utzi digutenez. Baina esan genezake euskarazko medioetan noranzko horretan urrats sendoenak eman dituen komunikabidea dela. Gazte audientziaren arabera krosmediatikoki mugitu da irratitik sareko webgunera eta sare sozialetara, eta EITB3 eta EITB1ekin elkarlana landu du hainbat media proiektutan, baita komunikabideetatik kanpo ere, offline eta online komunikazioak uztartzen dituzten proiektuen kasuan (ikus 7.2.1).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia