2001
|
|
|
Baina
egilearen betiko obsesioak hizpide direla esateak, halaber, egilearen obra desberdinen arteko loturak ere zehaztera garamatza. Ene Jesus eko J.J. Lasa psikiatra edo pertsonaiak zazpinaka kontatzeko duen joera berriro ere liburu honetan dugu; Bihotz bi-ko protagonistek istorioa beste modu batera gerta zitekeela frogatuko digute...
|
2004
|
|
|
Baina
egile eskubideen zaintzan aritzen direnen begirada zabalak ez du mugarik eta unibertsitateen ondoren, P2P programen erabiltzaileei iritsi zaie ordua.
|
2005
|
|
" Barkatu gure zorrak, guk gure zordunei barkatzen diegunez gero".
|
Baina
egilea ez da barkatzean zentratu, zorretan baino. Common Dreams web guneko kazetariei honela argitu die gauza:
|
2006
|
|
2002tik aurrera aldaketak eta atzera pausoak gertatu dira borroka horretan.
|
Baina
egilearentzat gauzak garbi daude. Lan denborari buruzko eztabaida, aberastasun banaketari buruzkoa bezala, oraindik beharrezkoa eta posiblea da.
|
|
Dena ez da hitza, jolasa eta lana.
|
Baina
egileak horiexek hautatu ditu. Hitza aipatzea, tira, logikoa dirudi, hizkuntzaz ari garenez.
|
2008
|
|
Karlos Ibarguren Donostia Ospitaleko Larrialdiak saileko mediku adjuntua da gaur egun, eta Felix Zubia, berriz, ospitale bereko Zainketa Intentsiboen Unitatekoa.
|
Baina
egileak ez dira bakarrik egon erronka honetan, eta honako profesional hauen laguntza izan dute liburua idazteko: Cristina Agirre, Mendaroko Ospitaleko medikua; Jose Jesus Artaetxebarria, Donostia Ospitaleko erizaina; Karlos Reviejo, Gipuzkoako Poliklinikako medikua; eta Rikardo Arrue, Izaskun Azkarate, Lucia Elosegi, Haritz Iraeta, Marta Iriarte, Angel Mendia eta Arantza Mugialdai, Donostia Ospitaleko medikuak.
|
|
VII 13 atalaren garapenetik abiatuta, aditu askok formaren edo esentziaren izaera partikularra, indibiduala aldarrikatu dute.
|
Baina
egile horiek arazo batekin egiten dute topo: VII 13 atala, esentzien unibertsaltasunaren kontrako doktrina esplizituki baieztatzen duena, ez dator bat VII liburuaren atal gehienetan baieztaturikoarekin.
|
2009
|
|
Argitaraldi harek Aita Luis Villasanteren hitzaurre argia ekarren aurretik, ipuinon iturriak eta orduan frailegai gazte zanaren konteta eta idazte doaiak ondo agirian ixten zituana.
|
Baina
egileak berak autortu deusku, batez be Azkue eta haren Euskalerriaren Yakintza izan ebala iturri.
|
|
|
Baina
egile askok azpimarratu dutenez, nazioen arteko espezializazio horrek zuhurtasun muga batzuk errespetatu lituzke.
|
2010
|
|
... Ezaguna da eta nabaria, AEBko iparraldean industriak izan duen gainbehera.
|
Baina
egile gehienek beste modu batez azaltzen dute gainbehera hori, ez horrenbeste AEBko industriaren gainbehera orokor moduan, baizik eta geografiaren araberako barneko birbanaketa moduan, industria, neurri handi batean, AEBko hegoaldeko estatuetara mugitu delako.
|
2012
|
|
Bilboko S. Frantzisko komentuan bertso paperak sarritan argitaratzen zirenez gero, bere eskukoak zuzenean izan ez arren, bere ideietan oinarritutakoak behintzat izan daitezke.
|
Baina
egile zuzena aurkitu ez arren, koplak zentzu korala hartzen dute, Bilboko San Fraiskuko komentuan ohikoak zirelako. Laburbilduz, Antxinako euskaldunen alabantzek garai bateko manifestuaren tonua ere badute.
|
2014
|
|
Azken mendean 25.000 lanetik gora argitaratu dira gatazkaren inguruan, eta mendeurrenaren tiraldi komertziala aprobetxatuz, interpretazio berriez eta ez hain berriez bete dira.
|
Baina
egileak ez datoz bat gerra zerk eragin zuen azaltzerakoan.
|
2015
|
|
Hori dela eta, globalizazioaren joera kultura guztiak nahastea dela esaten da; kriollizazioa, alegia, Friedmanen esanean.
|
Baina
egile honen ustez, globalizazioaren joera ez da kriollizazioa, balkanizazioa baino; hots, etengabeko zatiketa prozesua (1994: 41).
|
2016
|
|
Hekimenen egiten diren bilerak eta formakuntza saioak onuragarriak izango dira guretzat.Erronka batzuei aurre egiteko baliagarria izan daiteke. Bai, kolektibo baten parte izateak ekartzen dituen laguntzak positiboak izango dira Zinea.eus entzat.Zinemaz informatzen du atariak.
|
Baina
egileen, produktuen eta ikusleen bilgune ere izan nahi duzuela diozue webgunean.Hedabide interaktibo bat izan nahi dugu. Hau da, ez soilik guk gurea hartzaileei ematea.
|
2017
|
|
liburuan zehar alemaniarren azpijokoak gaitzesten dira, eta britainiarren portaera noblea eta zuzena agerian geratzen da.
|
Baina
egilearen asmo propagandistikoak ez zion liburuaren kalitateari kalterik egin, ezta irakurleen plazera oztopatu ere.
|
|
|
Baina
egile ugarik azpimarratzen dute arrisku bat: haur liburuen ikuspegia utilitaristegia izan daitekeela.
|
|
Ulergarria da, egileak eskubidea dauka inoizkoak lantzeko.
|
Baina
egilearen eskubide moralen eta politikoen gainetik, literaturan behintzat, literaturaren eskubideak daude: testuak sortu ziren garaian kokatzeko eta ulertzeko eskubidea lehenik, eta egileak berak egindako aldaketak onartzeko edo gaitzesteko eskubidea bigarrenik.
|
2019
|
|
Beren garai eta gizartearekin lotura esturik gabe sorturiko obrak ditugu azken talde honetan.
|
Baina
egile batek bere errealitatearen eraginik gabe sor dezakeela esatea gezurra da. Ezinbestean, haien bizitza osatzen duenaren eragina ageri da obran.
|
2021
|
|
Hala, erakusketak Berrio guztiak erakusten ditu, 240 argazki, 50 kartel edo esku orri eta Berriok berak idatzitako liburuxka, koaderno sorta eta liburu oharren bitartez.
|
Baina
egilearen intimitatean ere arakatzen du, eta, errezel baten atzean, ikusteko moduan baina ez erabat agerian, haren liburutegi pertsonaleko eta disko bildumako aleak jarri dituzte. Irakurri eta entzuten zuenaren seme zen Berrio, eta bere sormen lanean ere azaleratzen ziren gustuko zituen egileak:
|
2022
|
|
Ez, gauza jakina da, badira 240 ordu, 86 ordu, zortzi ordu edo bost ordu irauten duten zinema atrebentzia balentriak.
|
Baina
egile, sortzaile, irudi esploratzaile artista ahaikatzaile zenbaiten muturreko saiakuntzak edo okurrentziak ditugu horiek, eta egun, arte galerietan ez beste inon, museoetan ez beste inon ez dira ikusgai: Danimarkako Superflex arte kolektiboan bilduta direnek ondutako Modern Times Forever (Stora Enso Building, Helsinki), John Henry Timmis IV.aren The Cure for Insomnia, Filipinetako Lav Diaz maisuaren Hele sa hiwagang hapis (A Lullaby to the Sorrowful Mystery), Andy Warholen Empire eta Sleep...
|
|
Morrellek (2001a) gizarte historia etnografikoaren adibide bikaina eskaini zuen, Hego Afrikako Natal eskualdeko mutil zurientzako eskolen agenda maskulinizatzaileak xehetasun osoz berreraikita.
|
Baina
egilearen lana etnografia hutsa baino gehiago da. Morrellek sendoki lotzen ditu maskulinitate forma konkretu baten eraikuntza eta konkista eta kolonizazio prozesu geopolitikoa, bai eta munduko ekonomiaren fase konkretu baten inperatibo ekonomikoak ere.
|
|
|
Baina
egile edo artista lanetik bizitzea ezinezkoa da ia ia denentzat. Gaur egun ere bada zeregina.
|
2023
|
|
Liburu honen asmoa gainditzen duen auzia da hori, dudarik gabe.
|
Baina
egileak ez dio bizkar eman, aitortzen du feminismoaren ekarpena, eta handik edaten jarraitzera gonbidatzen gaitu gizarte zerbitzu publikoen berrantolaketa eskatzearekin batera. Abiapuntu zintzoa, errespetuzkoa eta ezin egokiagoa iruditzen zait.
|
|
Liburu honen asmoa gainditzen duen auzia da hori, dudarik gabe.
|
Baina
egileak ez dio bizkar eman, aitortzen du feminismoaren ekarpena, eta handik edaten jarraitzera gonbidatzen gaitu gizarte zerbitzu publikoen berrantolaketa eskatzearekin batera. Abiapuntu zintzoa, errespetuzkoa eta ezin egokiagoa iruditzen zait.
|