Emaitzak: 5
2002 | ||
zailtasunak izaten dira irakasleakaurkitzeko zenbait jakintza esparrutan. | Baina bestetik, irakasleen formaziorakoplan osoak. behar dira, eta nik ez dut uste hori Euskal Herriko Unibertsitatearidagokionik bakarrik. Instituzio politikoetatik bideratu litzatekeen formazio plan orokorra falta da hemen. | |
2009 | ||
Langabezia femeninoari dagokionez, batetik, langabezia maskulinoan aipatutako dimentsio berdinak errepikatzendira, emakume langabetua enplegurik gabe eta enplegua bilatzen duen emakumeada, eta egoera horrek maila ezberdinetan zailtasunak dakarzkio. | Baina bestetik, langabezia femeninoaren espezifikotasuna azaltzen da, bai dimentsio familiarreanbai eta dimentsio sozialean ere. Dimentsio familiarrean, emakume batek tradizionalki familiaren barnean izan dituen paper eta betebeharrak azpimarratzen dira etadimentsio sozialean, gizartean emakumeenganako existitzen den diskriminazioaagerian jartzen da. | |
2010 | ||
Alde batetik, proteina muskularren desnaturalizazioa eta koagulazio aproposa lortzeko egosketa tenperatura altua eta denbora laburra behar dira; bestela, prozesua gehiegi luzatzen bada, barruan gogorregi geratzen da, proteinekin lotutako ura galtzen da eta azaleko ur gehiegi lurruntzen da (hau da, haragia gogorra eta lehorra ateratzen da). | Baina bestetik, kolagenoaren gelatinizazio ona burutzeko justu kontrakoa behar da, hots, egosketa tenperatura baxua eta denbora luzea. Hori dela-eta, egosketa kondizio hobezinak lortzeko bi fenomeno horiek bateratu eta orekatu egin behar dira. | |
2011 | ||
batetik, herrialde berri batera iristean bertako nortasunetara egokitzea zaila dela gauza jakina da. | Baina bestetik, ikasle berbere haien kasuan bezala, jatorrizko lurraldean ere kultura eta hizkuntza ahuldua, gutxitua, baztertua denean, nortasunarazoak are eta korapilatsuagoak izan daitezke. | |
2019 | ||
Izan ere, urre dira batetik, Hizkuntzaren Prozesamenduko tresnek behar beharrezkoa dutelako esanahi idiomatikoak eta literalak bereiztea, tresnalinguistikoek taxuzko emaitzak sortuko badituzte. | Baina bestetik, urri dira, corpusak erakusten baitu oso gutxitanerabiltzen direla literalki praktikan. Horrez gain, gure lanaren arabera, agerpen literal gehienak (bai eta kointzidentziazko agerpenak ere) ezaugarri morfosintaktikoei begiratuta bereiz daitezke agerpen idiomatikoetatik, eta datuhorrek garrantzi handia du HPko tresnen garapenerako. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
baina | 5 (0,03) |
Lehen forma
Baina | 5 (0,03) |
Argitaratzailea
UEU | 5 (0,03) |
Konbinazioak (2 lema)
baina bestetik | 5 (0,03) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |