2009
|
|
|
Baina
ahozko poesiaren ezaugarririk nagusiena eta ondoen definitzen duena errepikatzea da: bai formulak, bai edozein eratako errepikapen edo paralelismo.
|
2010
|
|
Badakit Berdabioren bertsoetan iraizean bezala ageri dela Elama, Trabukok han egindako hilketa ilunen baten lekuko.
|
Baina
ahozko kontaeretan ere Elama aipatzen da askotan, Berdabaiorekin ez bada Trabukorekin lotua. Ahozko kontuek ezezik dokumentuek ere Elama aipatzen digute maiz, eta gure kantako protagonisten giroa bero beroan harrapatzen dutela gainera.
|
2011
|
|
Idatzizko elementuen jarraipena egitea nahiko erraza izan daiteke, zuzenean ikusten baita.
|
Baina
ahozko erabileraren jarraipena dezente zailagoa da. Lehen esan dugunez, ez dugu erabileraren behaketa zuzenik egingo (hasieran behintzat, gero ikusiko dugu); beraz, bestelako sistemak erabili ditugu horren jarraipena egiteko.
|
|
Horrek idatzizko daniera ulertu egingo du.
|
Baina
ahozko daniera, seguru asko, ia batere ez. Orduan, idatzizko daniera suedieraren dialektotzat jo liteke, baina ahozko daniera eta suediera, bi hizkuntza diferente direla esan da.
|
|
1939an Brevet azterketa pasatu nuen, eta Ecole Normalen sartzekoa ere pasatu nuen, idatzizkoa.
|
Baina
ahozkoa ez nuen pasatu, eta 1939 jarraitu nuen Akizen, Ecole Normalera berriz aurkezteko.
|
2015
|
|
Gelako dinamika horretan, irakasleak sarri kritikatu egiten dira ahozkoari denbora gutxi eskaintzen diotela-eta, eta haiek sarri erantzuten dute etengabe egiten dutela ahozkoa gelako eguneroko dinamikan.
|
Baina
ahozkoa askotan badago ere (eguneroko errutinak, kontsignak irakurtzea, ariketak zuzentzea, etab.), sarritan ez da benetan kontuan hartzen eta zeharka baino ez da irakasten gutxi kontrolatutako jardueretan (De Pietro & Dolz, 1997). Aztertzen badugu nork hartzen duen hitza batez ere gelan, adituen arabera, irakasleek ahaztu egiten dute gehienetan beraiek hitz egiten dutela eta ikasleen parte hartzeek gutxitan jasotzen dutela trataera didaktikoa (Bain, 1994).
|
|
Miren Lourdes Oñederrak esan duenez,, euskalkien lekua idatzian finkatzea ez da gauza erraza, eta ahozkoan ere ez.
|
Baina
ahozkoan, arazoa saihetsezina da, hizketan neutraltasunak esparru urriagoa duelako, idatzian baino?.
|
2016
|
|
Ijitoen kultura ahozkoa da oro har.
|
Baina
ahozkoa den hitzezko artea ere egon badago. Halere, haien euskaraz eginiko zerbait begiztatzeko aukera izanen bagenu, ezer gutxi konprenituko genuke, batik bat euskara erremaitzelak, beste rom hizkuntza guziek bezala, romaniaren arrasto nabarmenak baititu.
|
2017
|
|
|
Baina
ahozkoa ezin liteke abiapuntu gisa baliatu?
|
2018
|
|
|
Baina
ahozkotik hurbilago dauden generoak ere ez daude zeinahi susmotatik at. Hizkera baten historiarako aski datu iturri interesgarriak dira justizia auzibideak (cf. Monteano, 2017).
|
2019
|
|
Hasierako esaldi hori entzunda, balada osoa etorriko zitzaion gero burura sasoi hartako pertsona bati.
|
Baina
ahozko transmisioa etenda, esaldi hori baino ez zaigu geratu. Beste guztia irudika dezakegu, irudika ahapaldiak eta gertaerak, xehetasun eta sinboloak, baina balada bera ez dago.
|
2021
|
|
Eskerrak etxean behintzat ez zela besterik egiten (Mitxelena); Eskerrak bizi honen ondotik hor daukagula bestea (Xalbador).
|
Baina
ahozko mintzairan (e) n menderagailua hartzen du maiz, Hegoaldeko euskalkietan ere; idatzian ere hedatzen ari da jokabide hau: Eskerrak halako batean lo hartu duen!
|