2001
|
|
|
Baina
Platon ez zen besoak gurutzatuta geratu. Zorigaiztokotzat duen egoera honen aurrean bere asmoa ordena sozial berri bat ezartzea da.
|
|
|
Baina
Platonena ez da rapsoda bati egindako kritika soila; aitzitik, Platonen kritika honen oinarrian jada mendebaldeko kulturaren ondare bilakatu diren irizpideak aurkitzen baitira: esanahi eta adierazlearen arteko ezberdintasuna, esanahiaren lehentasuna adierazlearekiko, eta esanahia egiaren eremuan neurtzea.
|
|
|
Baina
Platonek antropologia eta politika bat garatzearekin batera pertsonaren irudi arkaiko honen bertsio filosofiko bat landu zuen. Zail litzateke politika eta antropologia horiek bereiztea; eta honexegatik bietako edozein har dezakegu gure analisiaren abiapuntu gisa, bietako inor ez baita bestearentzako baldintza, eta bata abiapuntutzat hartuz ezinbestean bestearengana ailegatuko gara.
|
2003
|
|
|
Baina
Platonen filosofia ezin da sistema batean laburbildu, oso zabal eta mugikorra baita, eta neurri batean gutxienez elkarrizketa bakoitzak balio propioa baitauka. Horietan teoria eraginkor eta ezengonkor bat agertzen zaigu beti, irakaskuntza organiko batean finkatu gabea.
|
2004
|
|
Hain zuzen hitzaren teknika boterearen tresnagisa erabiltzen zutelako haiek, ez egiaren tresna gisa.
|
Baina
Platonen iritzia bestelakoa zen, alegia, hitzaren helburua Egia dela. Garai horretako elkarrizketak ondoko zemenda honetandaudenak dira:
|
|
Platonen diskurtsoa hedatu baino lehen, onartua zen gizarte greziarrean czagutzatekniko eta moralean autoritate poetak zirela.
|
Baina
Platonen aburuz, auzi moralen, teknikari, bakarra ftlosofoa da, berak soilik baitu gaitasuna horiei buruzko czagutza sortzeko; eta, jakina, beste auzi tekniko bakoitzak ere baditu bere espezialistak.
|
2006
|
|
Ideia hauetan Kojevek Er en mitoa ikusten du, Politeia ren amaiera.
|
Baina
Platonenean egia (ideien elkarrekikotasun ulergarria) eternitateari (ongiari) lotzen zitzaion bitartean, Kantenean denborari zaio lotuko. Eta desberdintasun honen kariaz, Kanten" hautu librea" ez da, Platonenean bezala, gizakia denboratik at denaren, edo izan denaren, arabera, baizik denboraren barnean denaren, edo izango denaren, argitara.
|
2009
|
|
Metafisikaren emergentziaren kokagunea demagogia atenastarra izan zen, Sokratesen herra plebetarra, hilezkortasunean zuen sinismena.
|
Baina
Platonek eskura zuen filosofia sokratiko horretaz jabetzea, beraren aurka itzularazteko modua bazuen eta ahal zuen —eta behin baino gehiagotan, dudarik gabe, saiatu zen horretan— Bere porrota filosofia horri oinarriak ematea izan zen. XIX. mendeko auzia, historialarien aszetismo herrikoiarekin Platonek Sokratesekin egin zuena ez egitea da.
|
|
Giza arimak sakontasuna lortu baitu iraultza horri esker; espiritualizatu egin da, animalien gainetik jarri da; artea, kultura eta historia sortu dira" iraultza" horri esker.
|
Baina
Platon eta kristautasunaz geroztiko historia guztia dekadentziaren historia izan da.100 Nietzschek balioen transbalorazioa egitera gonbidatzen gaitu gu, gizaki dekadente hori gainditzeko. Orduan, gizakiaren hasierako egoera horretara bueltatzera gonbidatzen ote gaitu?
|
2011
|
|
–
|
Baina
Platon faxista hutsa zen: poetak bota zituen bere Errepublikatik!
|
2014
|
|
Mugimenduaren lau kausen teoria hor dugu, ezagutzaren teoriarik osoena, mende askotarako.
|
Baina
Platonen intuizioan oinarritzen da, eta intuizioa ez da demostrazioa, eta nik nahi dudanerako ez du balio. Nonbait han kosmos hau formala da, eta formen eta fenomenoen estudioak kosmos honen definizio gero eta zehatzagoa ematen digu.
|
2020
|
|
Pla Ton An. Pla Ton han, edo hemen.
|
Baina
Platon daukak izenean txertaturik.
|
|
|
Baina
Platonek duela milaka urte iragarri zuen demokraziak beti autokrazian amaitzen direla.
|