Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2004
‎Gizakia ez da, beraz, bere balioen jabe. Baina Nietzscheren kritika zorrotzago eta sakonago da oraindik. Ez da aski gizakiaren konformismoa eta gogo alferkeria (alferkeria intelektual eta existentziala) salatzea eta agerian jartzea, balio ororen giza jatorria ikusi eta aitortu behar da, irudikeriei aurre eginez.
2006
‎Pasaia Bluesen betiereko itzulera ez da estoikoena, jatorrizko biribila suteorokorrak burutu ondoren lehenbiziko errepikapenak kalkatuko duela dioena, etagero bigarrenak, eta abar. Baina Nietzscheren zenbait arrazoibide badarabil ere, Nietzscherena ere ez da zehazki, Canok fisika modernoa aintzat hartu baitu.
2009
Baina Nietzscherekiko horrek, ezaugarri orokorretan begiratua, ezkutatu egiten ditu Foucault eta Nietzscheren arteko desberdintasunak.
‎Hori" gainditzea", Schopenhauerrek arrazoimena lan horretarako ezabatuz lortuko du. Baina Nietzschek ere berdin egingo du. Eta Heideggerrek izateaz hitz egiteko objektuak ezin direla gauza bihurtu (edo kosifikatu) esango digu, horrela, arrazoimena kanpoan utziz berriz ere.
‎Batek daki zenbat irakurketa desberdin egin diren, zenbat harroputz postmoderno sortu den bera behar bezala ez irakurtzeagatik eta zenbat sortuko diren ere auskalo. Baina Nietzscheren" irakurketa on" batek jarraitzaile sutsu asko izatetik libratuko luke! Nietzscheren idatziak ez baitira gainbegiratuz irakurtzekoak; aitzitik, patxadaz irakurriz, irakurle atentuak mila tolesdura aurkituko ditu, eta ez zaio hain erraza izango interpretazio osotu bat ematea.
‎Azken horrek ez du ordea aztarna arrazistarik. Baina Nietzsche arrazista da, ez ordea juduekin. Alemanekin segur aski...
‎Hori guztia jakinda, erraz ondoriozta dezakegu Schopenhauerrentzat eternitatearen ideia tormentu ikaragarria dela. Baina Nietzscherengan, eternitatearen ideia izango da bizitzaren helburu ezaren pesimismotik salbatzen duena eta bizitzaren garaipenaren pentsamendura eramango diona. Horra hor bien arteko diferentzia garrantzitsua.
‎Hau da: A da A. Baina Nietzschek kontzeptua nola sortzen den gogorarazten digu:
‎Intuizioez ala kontzeptuez operatzen badu ere, gizakia, beti artista. Baina Nietzschek egiaren gainetik jakinduria ironiko tragikoa jarri dizu, bizitza kalumniatzaile eta razionalizatzaileengandik defendatzen duen instintu artistikoa: jakinduria dionisiarra.
2011
‎Pasaia Blues en betiereko itzulera ez da estoikoena, zeinaren arabera jatorrizko denboraren joan osoa sute orokor batek amaituko duen, eta ondoren lehenbiziko errepikapenak jatorrizko denboraldi hura kalkatuko, eta gero bigarrenak, eta abar. Baina Nietzscheren zenbait arrazoibide badarabil ere, Nietzscherena ere ez da zehazki, Canok fisika modernoa aintzat hartu baitu.
‎H. d., Nietzschek ere Sokrates/ Platonengandik gaurdainoko tradizio filosofiko guztia ilusio/ gezur baten historia bezala desmozorrotu du. Baina Nietzscheren metafisikaren kritikan irakurleak ongi bereizten ditu, ezagutzaren kritika, kontzientziaren kritika, kristautasunaren kritika, moralaren kritika, demokraziaren kritika, etab. Heideggerrek dena izatearen ahazturaren kritika unibertsalean urtu du, eta, gero, izatea ezer ez bada, kritika itxuraz guztiz sakon haietatik guztietatik ez dakizu konkretuki ezeren kritikarik geratzen den, ala&... Eta guri kezka gelditzen zaigu:
2015
‎Ahalmen ilusio eta nahia izugarria zuten; Nietzschek gera zitezkeen ikono guztiak, Jainkoa barne, hilda zirela aldarrika astindu nahi izan zuen nahi berbera. Baina Nietzschek argi zioen zein zen ordaindu beharreko bidesaria: balio berriak, zentzu berriak, handik aurrera, ezin izango ziren behin betiko finkatu.
‎❖ Nietzschek esan zuen," musikarik gabe, bizitza akats bat litzateke". Baina Nietzschek gaurko musika gehiena entzungo balu, eta Mozart edo Bach nola ezereztu dituzten ikusi, ziuraski aitzitik esango luke," bizitzarik gabe, musika akats bat da!". Eta inor ausartuko balitz zigortua izango litzateke!
2017
‎Hala, Obabakoak euskal mundu ruralaren trasunto gisa ikusi dute askok, literatura obrak hortxe aurrean dagoen zerbaiten deskribaketa balira bezala, armairu bat ere hortxe dagoen bezala bernizatuko duenaren zain. Baina Nietzschek zioen ez zegoela gertaerarik, interpretazioak baizik. Hau da, ez zegoela errealitaterik, errealitate baten edo mila errealitateren sorketa baizik.71
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia