2000
|
|
|
Badakigu
jakin, gaztelaniazko paperetan Echevarriaedo SanAndrésde Echevarria dena, euskaraz, gureganainoheldudirenkantazaharetaahozkotradizioan, MarkinEtxebarri edota, Euskaltzaindiarenarabera, (Markin) Etxebarri dela; halaere, gauregun udaleandarabiltenizenofizialaEtxebarridaetagukerehalaerabilikoduguliburuhonetan.
|
|
Ondorioz, errealitate enpirikoarenulerkuntza kontzeptuzkoa heriotza da.
|
Badakigu
jakin ez dela beharrezkoa errusinolbat hiltzea bere kontzeptuaren arabera ezagutu eta definitzeko, eta ez dela nahitaezkoahil dadin arte itxarotea bera ulertzeko. Dena den, Kojeve k zuzen nabaritzen duenez, errusinolaren ulerkuntza kontzeptuzkoak edo zientifikoak azken batean disekzioaeskatzen du.
|
2007
|
|
|
Badakigu
jakin gertakaria modu batean baino gehiagotan balora daitekeela. Gertakari beraren aurrean, denek ez dugu berdin erreakzionatzen, ezta kasua eta kausa berdin aztertzen eta interpretatzen ere.
|
2008
|
|
Luzeegian.
|
Badakigu
jakin, kartzelako itzuli motzarenak ere luze jotzen duena. Luze, zain dagoenarentzat, bizi bat uzteko zain dagoenarentzat.
|
|
Orain artekoa, gure tesiaren azalpen orokorra izan da.
|
Badakigu
jakin puntu bakoitzean badirela ñabardurak. Bi aipatuko ditugu.
|
2011
|
|
|
Badakigu
jakin, egoera zertan den, agian, baina ez gatoz bat berau izendatzerakoan eta deskribatzerakoan. estandarra izatea eta onartua izatea, alegia. euskara biziago dago orain euskara Batuarekin, lehen hizkuntza estandarrik gabe zegoena baino. zientziak, hizkuntzalaritzak eta soziolinguistikak kasu honetan, ekarpen erabakigarriak egin ditu euskararen biziraupenean. euskararen eredu estandarrik izan bar...
|
|
bizi garen egoera zein nolakoa den ez dakigula, alegia.
|
Badakigu
jakin, egoera zertan den, agian, baina ez gatoz bat berau izendatzerakoan eta deskribatzerakoan. zenbat buru hainbat aburu. Iritzi trukea eta eztabaida beharrezkoa da, elkarren errespetuan, bai, baina argi eta zintzo.
|
2012
|
|
Ikusi dugu, halaber, ikasle multzoari egindako kultura kontsumoari buruzko galdeketan, zein diren beraien lehentasunak, zer hizkuntza nagusitzen den kontsumo horretan, zer eduki etnokultural digeritzen dituzten, zein diren beraien kultura elikatzeko iturriak.
|
Badakigu
jakin, edozein kulturaren geroan, giltzarri dela hedabideen egitekoa eta haien zeregina. Euskarazko ekoizpenen kontsumo ahul horren zergatiak aztertzea ezinbestekoa izango da.
|
|
–
|
Badakigu
bazenekiela, moztu dio Xatok.
|
|
Euskal Herriari dagokionez, krisianozitzen hasi aurretik (2008) biztanleko errenta Europar Batasuneko batez bestekotikgorakoa zen.
|
Badakigu
jakin azken urteotan puntu batzuetako galera gertatu dela.Edozelan ere, Euskal Herriaren aberastasun maila biztanleko Europako eskualdeaberatsenaren pareko izan daiteke.
|
2013
|
|
Zailtasun kontzeptualak eta bildumaren mugak ezin nabarmenagoak izan arren, esperantza badugu euskal ikerkuntza soziolinguistikoaren panorama saio honen eskutik zertxobait hobeto ezagutzeko balekoa izango dela.
|
Badakigu
jakin, aztertutako denbora tartean burutu diren ikerlan guztiak ez ditugula bildu; mugak muga, hala ere, sinetsi nahi dugu ahalegin xume hau ekarpentxo bat badela. Hona hemen bilduma honen harira piztu zaizkigun gogoetak, puntuka azalduta:
|
2015
|
|
Biak osagarri direla uste dut.
|
Badakigu
Jakin en irakurleria ez dela inoiz masa handi bat izango, Jakin interes oso jakinak dituen jendearengana baino ez dela iritsiko, eta gero horiek beste modu batez balia dezaketela informazioa: hizkuntzaren eta kulturaren inguruan lan egiten duten irakasleak, teknikariak, sortzaileak, kazetariak?
|
|
Egunero egunero, ibilbide bera egiten du eguzkiak, baina guk ez diogu ia erreparatu ere egiten.
|
Badakigu
jakin, egunez urdina dela gure zerua, eta gustuko dugu, baina ez diogu jaramon handirik egiten; arratsa baita gure ingurukoekin bat egiteko dugun tartea: umetan, agureei entzuteko, eta antzinako heroien garaipenak imajinatuz olgetako; eta gaztetan, lortuko ditugun garaipenak amesteko.
|