2001
|
|
Ez gara SH eredu bakartzat jartzenari. Gauzak ez dira, hemen ere,
|
zuri
ala beltz. M debatean estrategia batzuk eskasdabiltza, baina ez dago gabetasunak jota; bestean, ostera, ugari edo gehiegi dira.
|
2002
|
|
historiografiareneta gizartearen arteko lotura horren adibide ezin hobea delako Euskal Herriarenkasua; adibide ezin hobea, gaineratuko nuke, gehiegizko lotura horren ondoriokaltegarriak frogatzeko. ...l Academiade la Historia delakoak bere Diccionario edo hiztegia eta Llorente-k Noticias Historicas de las tres Provincias Vascongadas3 4 izeneko lan ospetsua argitaratu zituztenetik, eta zenbait urte geroago Aranguren, Sobrado, Novia de Salcedo edo Zamakola bezalako foruzaleek Euskal Herriko historiari buruzko beren ikuspuntu alternatiboak aurkeztu zituztenetik, hemengo historia urte askotan zehar
|
zuriz
ala beltzezizan da margotua, eta bitarteko tonalitate gris guztiak ahaztuta gelditzen ziren. Foruen eta euskal partikularismoaren polemikaren ostean, nazio eta abertzaletasunaren inguruko polemika etorri zen; eta, berriro ere, interes politikoek instrumentalizatu egin zuten historia.
|
2006
|
|
Bainan ahanzten zitzaitanhospatzea neurthitzotanheien jaunzdura jathorra, ongi zuritu athorradute jaunzten igandetan, bihotzaren
|
zuriz
ala? (Zuritzetik hek bezalaOrtzi jaunak zaint, nazala).
|
2007
|
|
Hordagoa jo. Beharrezkoa ikusten baldin baduzu, uneren batean adierazi ezen zure aurkariak deliberatu duela dena
|
zuri
ala beltz ikustea, eztabaidak iradokitzen dituen ñabardura guztiak baztertzen dituela printzipioz, inori ez entzuteko gogoz etorri dela eztabaidara, eta horiek ez direla eztabaidatzeko moduak.
|
2009
|
|
Horrelako hausturaren tamainak zaildu egin zuen neutraltasunari eustea. Izanere, alderdi eta erakunde guztiek, nahi eta nahi ez, gorpuztu ziren bi alde politikomilitarren artean
|
zuri
ala beltzeko hautua egin behar izan zuten. Ildo horretatik, euskal lurraldeetan, adierazgarria izan zen Eusko Alderdi Jeltzalearen jokaera.
|
2011
|
|
Fishamen ustez, ordea, baieztapen hori ez da guztiz zuzena.
|
Zuri
ala beltz planteamendutzat jotzen du, bat ala beste planteamendutzat. Hizkuntza indarberritzearen aldekoek ez daukate zertan demokraziaren aurka egin hizkuntza indarberritzeko.
|
|
batetik, irakasleen gaitasunak hainbat hizkuntzatan, eta bestetik, hezkuntza eleaniztunerako prestakuntza. Continuumak bai ala ez,
|
zuri
ala beltz aukera egin beharrean, gehiago ala gutxiago ñabardura eskaintzen du. Alegia, zenbat eta irakasle eleaniztun gehiago eta zenbat eta irakasle gehiago egon hezkuntza eleaniztunean jarduteko prestatuak, hezkuntza eredu edo programa orduan eta eleaniztunagoa izango da.
|
|
Pentsamendu dikotomikoa dute: dena ala ezer ez,
|
zuria
ala beltza. Barnean anbibalentzia handia dute, eta dogmetara jotzen dute beren sentimendu kontraesankorrei aurre egiteko.
|
2017
|
|
2.1?
|
Zuri
ala beltz, etik urrun
|