2007
|
|
Horren ikuspegitik, argigarri gisa, adibide batzuk ipini nahiko nituzke,
|
zergatik
uste dut esan nahi dudanaren eredu garbia erakusten dutela horiek. Lehenengo etsenplua doa gizakumeen ikuspegirik hurrenetik; horretara, bada, euskaraz baditugu berba ezberdinak gurasoen umeen arteko harremanak islatzeko, hau da, seme alabetan baditugu anaiak eta nebak, eta arrebak eta ahizpak.
|
2012
|
|
Ziklo aldaketa baten aurrean gaude euskalgintzan. Saiatuko gara artikuluan azaltzen
|
zergatik
uste dugun ziklo aldaketa horri errotik heldu behar diogula, gaiab sartu beharra dugula eta zein oinarri izango diren gure iritzian garrantzitsuak ziklo berrirako.
|
2015
|
|
Aztertutako egunkarietan ere irakasleek hainbat helbururekin lotzen dute haien berbaldia: kontsigna azaldu, testuinguratu eta prozesuaren berri ematearekin (adibidez, irakasleak ikasleei azaldu die gai baten inguruko debate bat egingo dutela, argudio testuak ekoizteko tresnak garatuko dituzte eta azken helburua da eztabaida batean parte hartzea); elkarrizketa kudeatzearekin ulermen galderen eta gaiarekiko galderen bidez; adostasunera gidatu eta esanahiak eraikitzen laguntzearekin(
|
zer
uste duzu?, ados zaude?, zergatik dago ondo/ txarto?...); ikasleei laguntza eskaini, ikasleen ikaskuntza erregulatu eta haien berbaldia aldamiatzearekin (ipuina hasten lagunduz, hitzaren hasiera emanez, hitzak errepikaraziz, erantzun osoak eskatuz, esaldiak osatuz, hiztegia eskainiz, baliabideak eta ereduak eskainiz...); ikaslearen hitza estimulatu eta zoriontzearekin (begira zer esan duen Jonek,...
|
2016
|
|
Jokabide horren arrazoiak asko izan daitezke; pertsona horiek beren hizkuntzari buruz dituzten jarrerengatik eta autogorrotoagatik gertatu ohi dira maiz horrelakoak. Modu horretan," zer egiten duzu x egoeran?" galdetzen bazait erantzungo dudana ez da benetan" zer egiten dudan" baizik eta"
|
zer
uste dudan egiten dudala" edo/ eta" zer gustatuko litzaidakeen egitea", edo, are gehiago, ikertzailearen presentziagatik (Labov ek aztertu zuen behatzailearen paradigmaren eraginez)" gizarteak zer eskatuko lidakeen egitea?" edo zehazkiago (telefonoz ez bada egiten inkesta baizik zuzenean)" behatzaile honek, dituen ezaugarriekin, zer nolako erantzuna gogoko izango du?... Irakurleak barka beza ebidentzia horiek hemen aipatzea:
|
2017
|
|
Galdera Eta
|
zergatik
uste dezue gertatzen dela hori?
|
2019
|
|
Lan honen helburua Azpeitiko gazteek hitanoarekin duten hartu emanean sakontzea izan da: batetik, zenbat eta norekin erabiltzen duten; eta bestetik,
|
zer
uste eta ideologia dituzten. Lehenengoari dagokionez, argi dago hitanoak azken aldian behera egin duela alderdi guztietan:
|
2023
|
|
batzuek elkartea likidatu nahi zuten eta gehienok ez, baina aurrera egiteko bi pertsona baino ez geunden prest. Eta, hori dela eta, gure elkartearen inguruan betidanik ibilitako pertsona batekin berba egitea erabaki genuen ea berak
|
zer
uste zuen honen inguruan, ea berak indarra eta gogoa zuen prozesutik tira egiteko. Esan eta egin, eta, gainera, pertsona horrek baiezkoa eman zuen eta hilabete luzeetako gogoeta prozesuan murgildu ginen.
|