Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 34

2003
‎Ala horrela garbiago: maitatzen duenak gauza ederrak maitatzen ditu; zer maitatzen du?
‎— Baina —esan zuen— batek, ederraren ordez e ona erabiliz, galdetuko balu: ea bada, Sokrates, maitatzen duenak gauza onak maitatzen ditu; zer maitatzen du?
2005
‎Izan ere, eta barkatu egidazue konfiantza: zergatik maitatu behar dugu gure herria eta gure hizkuntza. Zergatik izan behar diegu leialak?
2006
‎Eta harreman aspaldiko guztiekin ere, euskaldun, galego edo katalanentzat orain artean" aberria" ez beste edozer gauza izan den betiko Espainia/ Gaztela hori, ez beti oroipen onekoa –euskaraz atsotiztegiak berak belzten zuena–, guztion aberri izatea da bat batean obligazio, eta gurtu eta maitatu egin behar da. Izan ere, Koroaren printzipioa herriaren nahiarenaz bezala, ezpataren printzipioa zuzenbidearenaz ordeztu denez gero, eta zuzenbidea sakratua deklaratu –guztiz" razionalki" –, zer gurtu ahal den eta zer maitatu behar den ere, lege konstituzionalez erabakitzen da orain. Herengusuak ere sekula izan ez ginenok, legeak anaia bihurtu gaitu.
2007
‎Poetaren definizioa eman du arestiko testu horretan Zaratek. Poetak zer egin behar duen, zer sentitu behar duen, zer maitatu behar duen, zeri zor dion gorroto, garatzen da poesia labur horretan.
2008
‎Baina ez al zen Ama Birjina bat eta bakarra izan? Zergatik maitatu behar dugu Loretoko Ama Birjina Coromotokoa baino gehiago, eta zergatik Coromotokoa Loretokoa baino gehiago, horrek zentzurik ez duenean?
‎Baina ez al zen Ama Birjina bat eta bakarra izan? Zergatik maitatu behar dugu Loretoko Ama Birjina Coromotokoa baino gehiago, eta zergatik Coromotokoa Loretokoa baino gehiago... horrek zentzurik ez duenean. Arestian esan dizuet irudietatik haratago joateko gai ere izan genukeela, eta orain esaten dizuet, irudirik gabe ere, otoitz egiteko gai izan genukeela.
2009
‎Aburruzaga soinu berri baten bila ibili da eta ez du arazorik izan lehentasuna trikitiari kentzeko eta beste musika tresna bati emateko. “ Disko zabala da, eta ez duzu trikitia zertan maitatu hartaz gozatzeko. Herrialde bakoitzetik maite dudan musika tresna bat hartu, eta huraxe sartu dut diskoan, betiere sonoritate konpaktua bilatuz”.
2011
‎Norberak lan indibiduala egiteko aukera asko dago gaur. Euskaldunek euren erreibindikazioak kolektiboki agertzeko joera izugarria dute, minoria guztiek egiten duten bezala euren minoria konplexua kentzeko, baina joerak aldatzen hasi du, zer ezagutu, hura maitatzen baita, eta alderantziz, zer maita, hura ezagutu nahi izaten da gehiago. Gure historiaz zenbat eta gehiago jabetzen garen, orduan eta koherenteagoa izango da gure diskurtsoa, eta hobeto defendatu ahal izango dugu gure independentziaren arrazoia.
zer maitatua
2012
‎Bada han zakur bat estekan eta ez daki zergatik maitatzea debekatzen dioten badira han bi etxe elgarri so badira han bi jende elgarri so elgar ez maite ni nagusi etxen errexitu behar dukala hik egin behar duk errana nik hala zukala lehen orai eta beti aitak semea ukatzen semeak aita hastiatzen hola ditugu maiz gure etxeak kanporatu ezinez minak mende zaharreko ukurdurak zauriak besteeri jasan beharrak udaberriko loreak ezin jasan neguko herra ...
‎...errexitu behar dukala hik egin behar duk errana nik hala zukala lehen orai eta beti aitak semea ukatzen semeak aita hastiatzen hola ditugu maiz gure etxeak kanporatu ezinez minak mende zaharreko ukurdurak zauriak besteeri jasan beharrak udaberriko loreak ezin jasan neguko herra trixtez bihotzean jantzia behako hotzaren beltzez bizi uste argia itzal bilakatzez bada han zakur bat estekan eta ez daki zergatik maitatzea debekatzen dioten zakurrek bederen bihotz zabala dute gezurraren erraiten ez dakite saingaka ari dela maitasuna dio etorri berriari bihotzez adio denak berdin maite nehor hastio hemen ala han bizi zer munta zaio herrak ez du deus barkatzen bizia bera hobendun du jartzen iguzkiak bizi emaitea ez onartzen mendeetako lihoa ehuntzen heriotzean baizik asetzen orduan irri ustela gozatzen eliz...
‎...bihotzez adio denak berdin maite nehor hastio hemen ala han bizi zer munta zaio herrak ez du deus barkatzen bizia bera hobendun du jartzen iguzkiak bizi emaitea ez onartzen mendeetako lihoa ehuntzen heriotzean baizik asetzen orduan irri ustela gozatzen elizan dira sartzen goiko jauna dutela otoizten biziari aldi berean uko egiten zakurrak zer du konprenitzen bada han zakur bat estekan eta ez daki zergatik maitatzea debekatzen dioten zakurra etxe hartakoa dela auzoak eskubiderik ez duela lasterka ikusi orduko doala goxatzen duenaren bideala jaun andereek ez ikusten hola noren jabe den jakin behar duela estekan tegi tzar baten ezkinari xanpaka egun eta gauari saingaka bihurtzen penari berdin minak sortzen dion orroari hurrubiaka noizbehinka da ari nahiz balaka egon hango eskuari badoatzi lasterka eg...
‎...duenaren bideala jaun andereek ez ikusten hola noren jabe den jakin behar duela estekan tegi tzar baten ezkinari xanpaka egun eta gauari saingaka bihurtzen penari berdin minak sortzen dion orroari hurrubiaka noizbehinka da ari nahiz balaka egon hango eskuari badoatzi lasterka egunak histu zaizkio begi ñiñikak oihuak ixildu xakur ilunak irabazi du etsipenak bada han zakur bat estekan eta ez daki zergatik maitatzea debekatzen dioten
2014
‎Ez zaitu inork maite: zergatik maitatuko zaitut nik?". zuen halako zorigaizto batetik inoiz onik atera.
2015
‎Baina badirudi X ez dela maitemindu emakume horietaz. Eta galdetzen diot zergatik; zergatik maitatu izan dituen besteak, eta ez hauek. Eta esaten diot ni bigarren taldeko hauetaz maiteminduko nintzela, eta sekula ere ez lehenengokoez.
‎cergatic amaiten zaitudan munduco gauza guztiac baña gueiago? zergatik maitatzen zaitudan munduko gauza guztiak baino gehiago?
‎Hemen guztiak munduko gauzetarako eta geure buruarentzat lokarturik gaude, ongi lokarturik egon ere (egia esan, horrek irauten duen une laburrean konorte gabe bezala geratzen da, ez baita pentsatzeko gaitasunik, nahi izanda ere), hemen ez dago pentsamendua artifizio bidez geldiarazi beharrik; [4] maitatzea bera ere, egintza hori burutzen badu? ez daki nola egiten duen, ez zer maitatzen duen ezta zer nahi lukeen ere; azken batean, mundurako guztiz hil den baten antzera Jainkoagan gehiago bizi ahal izateko, horrelaxe gertatzen baita: heriotza gozo bat da, arima gorputzean egonik izan ditzakeen jarduera guztietatik askatze bat; atseginezkoa, egiaz gorputzean badago ere, arima harengandik askatu egiten dela dirudielako, Jainkoagan hobeki egoteko; hala gertatzen da, arnasa hartzeko ere bizirik geratzen ote zaion nik ez jakiteraino.
‎Amodioa ezarri zuen nigan. Emazteak maitatzen badu behintzat, ez daki nola maitatzen duen, ezta ez du ulertzen zer maitatzen duen ere; hain goiko egoerara ekarri duen Erregeak dion maitasun handi handiak arima honen maitasuna bat egin behar du Berarekin, adimenak ulertzerik merezi ez duela, eta bi maitasun hauek maitasun bakar bihurtzen dira. Egiaz Jainkoaren maitasunarekin hain bat eginda egonik, nola atzeman dezake adimenak?
‎Honela dio: Konparazio honen bidez uler daiteke nola maita dezakeen batek, zer maitatzen duen ulertu gabe, hori ulertzen zaila baita. –
‎Diodanez, ezagun izaten da berehala non dagoen [maitasun hau]; ezin baita ezkutatu gizontxo bat edota andretxo bat maitatzen denean, eta zenbat eta gehiago ezkutatu nahi izaten den, orduan eta gehiago agertzen da. Hau izaki txatxar bat maitatzea denean, maitasun izenik ere ez baitu merezi, ezerezean oinarritzen delako, eta atzeraka eragiten du konparazio hau ipintzeak berak ere; eta ezkutatu egin ote daiteke Jainkoarena bezain maitasun indartsua eta halako oinarri gainean eraikia dena, zer maitatua eta maitatzeko motiboak hainbeste izanik. Azken batean maitasuna da eta izen hau merezi du; hemen munduko huskeriek ostua izan behar dute.
‎Ez dakit zergatik harritzen garen; gauza hauek esaten entzuten dudanean: , hark gaizki ordaindu zidan?,, beste honek ez nau maite?, barre egiten dut neure baitan; zer ordaindu behar dizu edota zer maitatu behar du zugan. Honetan ikusiko da zer den mundua, zeuen maitasunak berak emango baitizue berehala zigorra; horrek desegiten zaituzte, biziki sentitzen duelako bihotzak umeen antzeko jolasean murgildua eduki izana.
‎Gainerako maite erakutsiek gogait eragiten diete, inolako onik ez dietela egiten eta kalte egin diezaiekeela ohartzen baitira; ez dituzte, horratik, eskertu gabe eta Jainkoari gomendatuz ordaindu gabe uzten. Jaunaren gain uzten dute maite dituztenen zama, izan ere, maitasun hori handik datorrela ikusten dute, berez ez dagoela zer maitatu uste baitute, eta gero iruditzen zaie Jainkoak maite dituztelako dela maitasun hori, eta Haren Maiestatearen esku uzten dute ordaintzea eta otoitz egiten diote, eta horrela, beraiei ez dagokielakoan, aske geratzen dira. Eta gauzak ongi ikusiz, perfekziozko ondasunak irabazteko mesede egin liezaguketen pertsonekin ez bada, uste izaten dut batzuetan, zein itsumen handia den besteek gu maita gaitzatela nahi izate hau.
‎–Egia da ikusten dutena maite dutela eta entzuten dutenera zaletzen direla; baina iraunkorrak direla ikusten duten gauzetara. Gero hauek, maite badute, igaro egiten dira gorputzetatik eta arimetan jartzen dituzte begiak eta zer maitaturik dagoen begiratzen; ez badago, baina, aitzurtuz gero meatze honetan urrea aurkituko dutelako nolabaiteko seinale edo erarik ikusiko balute, maite badute, ez die minik emango lanak; ez zaie aurrean ezer jarriko gogo honez gaindituko ez dutenik arima haren onerako, beti hura maitatzen iraun nahi luketelako eta ongi dakitelako, barneko ondasunik ez badu eta Jainkoa bihotz bihotzez maite ez... Eta ezinezkoa dela diot, hartara behartzen badu eta maitasunaren maitasunez hilko balitz eta haren alde ahal dituen egintza on guztiak egiten baditu eta berezko dohain guztiak batera baditu ere; borondateak ez du indarrik izango ezta oinarri ona hartzerik ere.
2016
‎Maitasuna edo gorrotoa, ez dakit zer maitatzen dugulako jarraitzen dugun/ dudan lan gogor eta zoragarri honetan, baina datuak datu hortxe bizirik irauten dugu artistok.
2017
‎Hil behar bagaituzte, bandera eta herrialde bat asmatzen ditugu horien alde borrokatzeko; eta, bizirik ateratzen bagara, berriz, horiek maitatzen jarraituko dugu. Soldadu txepel horiek zer maitatu aurkitu zuten, eta horrek Berlinen eta Vienan egindako plan fina oztopatu du. Baina nire lagunek oraindik ez dute azkeneko karta jokatu, ezta gutxiago ere.
2018
‎Zertarako borrokatu gara? Zertarako maitatu gara. Hau dena gu gabe segitzen bada/ Harria bera desegiten denean/ Zuhaitzak xutik iraunen ote du?
‎ez beste edozer gauza izan den betiko Espainia/ Gaztela hori, ez beti oroipen onekoa, euskaraz atsotiztegiak berak belzten zuena?, guztion aberri izatea da bat batean obligazio, eta gurtu eta maitatu egin behar da. Izan ere, Koroaren printzipioa herriaren nahiarenaz bezala, ezpataren printzipioa zuzenbidearenaz ordeztu denez gero, eta zuzenbidea sakratua deklaratu, guztiz, razionalki??, zer gurtu ahal den eta zer maitatu behar den ere, lege konstituzionalez erabakitzen da orain. Herengusuak ere sekula izan ez ginenok, legeak anaia bihurtu gaitu.
Zertarako maitatu gira?
‎Guitryk esaten zuen bezala, batek ez daki zer maitatu.
2020
‎... harreman aspaldiko guztiekin ere, euskaldun, galego edo katalanentzat orain artean" aberria" ez beste edozer gauza izan den betiko Espainia/ Gaztela hori,(...) guztion aberri izatea da bat batean obligazio, eta gurtu eta maitatu egin behar da. Izan ere, Koroaren printzipioa herriaren nahiarenaz bezala, ezpataren printzipioa zuzenbidearenaz ordeztu denez gero, eta zuzenbidea sakratua deklaratu —guztiz" razionalki" — zer gurtu ahal den eta zer maitatu behar den ere, lege konstituzionalez erabakitzen da orain (EA, 9).
2022
‎zergatik bizi, zergatik maitatu, zergatik poesia idatzi,
‎Zergatik maite nauzu? Zergatik maitatu zaitut. Zergatik ene bizia orain hain berezia eta gogorra da?
2023
‎Egiaren izpiritua zientzian egon daiteke baldin eta ikerketaren gaia den objektuaren amodioa jakintsuaren eragingarria bada; eta objektu hori bizi garen unibertsoa da; zer maita genezake unibertsoan haren edertasuna ez bada. Zientziaren egiazko definizioa munduaren edertasunaren azterketa da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia