2003
|
|
Ala horrela garbiago: maitatzen duenak gauza ederrak maitatzen ditu;
|
zer
maitatzen du?
|
|
— Baina —esan zuen— batek, ederraren ordez e ona erabiliz, galdetuko balu: ea bada, Sokrates, maitatzen duenak gauza onak maitatzen ditu;
|
zer
maitatzen du?
|
2005
|
|
Izan ere, eta barkatu egidazue konfiantza:
|
zergatik
maitatu behar dugu gure herria eta gure hizkuntza. Zergatik izan behar diegu leialak?
|
2006
|
|
Eta harreman aspaldiko guztiekin ere, euskaldun, galego edo katalanentzat orain artean" aberria" ez beste edozer gauza izan den betiko Espainia/ Gaztela hori, ez beti oroipen onekoa –euskaraz atsotiztegiak berak belzten zuena–, guztion aberri izatea da bat batean obligazio, eta gurtu eta maitatu egin behar da. Izan ere, Koroaren printzipioa herriaren nahiarenaz bezala, ezpataren printzipioa zuzenbidearenaz ordeztu denez gero, eta zuzenbidea sakratua deklaratu –guztiz" razionalki" –, zer gurtu ahal den eta
|
zer
maitatu behar den ere, lege konstituzionalez erabakitzen da orain. Herengusuak ere sekula izan ez ginenok, legeak anaia bihurtu gaitu.
|
2007
|
|
Poetaren definizioa eman du arestiko testu horretan Zaratek. Poetak zer egin behar duen, zer sentitu behar duen,
|
zer
maitatu behar duen, zeri zor dion gorroto, garatzen da poesia labur horretan.
|
2008
|
|
Baina ez al zen Ama Birjina bat eta bakarra izan?
|
Zergatik
maitatu behar dugu Loretoko Ama Birjina Coromotokoa baino gehiago, eta zergatik Coromotokoa Loretokoa baino gehiago, horrek zentzurik ez duenean?
|
|
Baina ez al zen Ama Birjina bat eta bakarra izan?
|
Zergatik
maitatu behar dugu Loretoko Ama Birjina Coromotokoa baino gehiago, eta zergatik Coromotokoa Loretokoa baino gehiago... horrek zentzurik ez duenean. Arestian esan dizuet irudietatik haratago joateko gai ere izan genukeela, eta orain esaten dizuet, irudirik gabe ere, otoitz egiteko gai izan genukeela.
|
2009
|
|
Aburruzaga soinu berri baten bila ibili da eta ez du arazorik izan lehentasuna trikitiari kentzeko eta beste musika tresna bati emateko. “ Disko zabala da, eta ez duzu trikitia
|
zertan
maitatu hartaz gozatzeko. Herrialde bakoitzetik maite dudan musika tresna bat hartu, eta huraxe sartu dut diskoan, betiere sonoritate konpaktua bilatuzâ€.
|
2011
|
|
Norberak lan indibiduala egiteko aukera asko dago gaur. Euskaldunek euren erreibindikazioak kolektiboki agertzeko joera izugarria dute, minoria guztiek egiten duten bezala euren minoria konplexua kentzeko, baina joerak aldatzen hasi du, zer ezagutu, hura maitatzen baita, eta alderantziz,
|
zer
maita, hura ezagutu nahi izaten da gehiago. Gure historiaz zenbat eta gehiago jabetzen garen, orduan eta koherenteagoa izango da gure diskurtsoa, eta hobeto defendatu ahal izango dugu gure independentziaren arrazoia.
|
|
|
zer
maitatua
|
2012
|
|
Bada han zakur bat estekan eta ez daki
|
zergatik
maitatzea debekatzen dioten badira han bi etxe elgarri so badira han bi jende elgarri so elgar ez maite ni nagusi etxen errexitu behar dukala hik egin behar duk errana nik hala zukala lehen orai eta beti aitak semea ukatzen semeak aita hastiatzen hola ditugu maiz gure etxeak kanporatu ezinez minak mende zaharreko ukurdurak zauriak besteeri jasan beharrak udaberriko loreak ezin jasan neguko herra ...
|
|
...errexitu behar dukala hik egin behar duk errana nik hala zukala lehen orai eta beti aitak semea ukatzen semeak aita hastiatzen hola ditugu maiz gure etxeak kanporatu ezinez minak mende zaharreko ukurdurak zauriak besteeri jasan beharrak udaberriko loreak ezin jasan neguko herra trixtez bihotzean jantzia behako hotzaren beltzez bizi uste argia itzal bilakatzez bada han zakur bat estekan eta ez daki
|
zergatik
maitatzea debekatzen dioten zakurrek bederen bihotz zabala dute gezurraren erraiten ez dakite saingaka ari dela maitasuna dio etorri berriari bihotzez adio denak berdin maite nehor hastio hemen ala han bizi zer munta zaio herrak ez du deus barkatzen bizia bera hobendun du jartzen iguzkiak bizi emaitea ez onartzen mendeetako lihoa ehuntzen heriotzean baizik asetzen orduan irri ustela gozatzen eliz...
|
|
...bihotzez adio denak berdin maite nehor hastio hemen ala han bizi zer munta zaio herrak ez du deus barkatzen bizia bera hobendun du jartzen iguzkiak bizi emaitea ez onartzen mendeetako lihoa ehuntzen heriotzean baizik asetzen orduan irri ustela gozatzen elizan dira sartzen goiko jauna dutela otoizten biziari aldi berean uko egiten zakurrak zer du konprenitzen bada han zakur bat estekan eta ez daki
|
zergatik
maitatzea debekatzen dioten zakurra etxe hartakoa dela auzoak eskubiderik ez duela lasterka ikusi orduko doala goxatzen duenaren bideala jaun andereek ez ikusten hola noren jabe den jakin behar duela estekan tegi tzar baten ezkinari xanpaka egun eta gauari saingaka bihurtzen penari berdin minak sortzen dion orroari hurrubiaka noizbehinka da ari nahiz balaka egon hango eskuari badoatzi lasterka eg...
|
|
...duenaren bideala jaun andereek ez ikusten hola noren jabe den jakin behar duela estekan tegi tzar baten ezkinari xanpaka egun eta gauari saingaka bihurtzen penari berdin minak sortzen dion orroari hurrubiaka noizbehinka da ari nahiz balaka egon hango eskuari badoatzi lasterka egunak histu zaizkio begi ñiñikak oihuak ixildu xakur ilunak irabazi du etsipenak bada han zakur bat estekan eta ez daki
|
zergatik
maitatzea debekatzen dioten
|
2014
|
|
Ez zaitu inork maite:
|
zergatik
maitatuko zaitut nik?". zuen halako zorigaizto batetik inoiz onik atera.
|
2015
|
|
Baina badirudi X ez dela maitemindu emakume horietaz. Eta galdetzen diot zergatik;
|
zergatik
maitatu izan dituen besteak, eta ez hauek. Eta esaten diot ni bigarren taldeko hauetaz maiteminduko nintzela, eta sekula ere ez lehenengokoez.
|
|
cergatic amaiten zaitudan munduco gauza guztiac baña gueiago?
|
zergatik
maitatzen zaitudan munduko gauza guztiak baino gehiago?
|
|
Hemen guztiak munduko gauzetarako eta geure buruarentzat lokarturik gaude, ongi lokarturik egon ere (egia esan, horrek irauten duen une laburrean konorte gabe bezala geratzen da, ez baita pentsatzeko gaitasunik, nahi izanda ere), hemen ez dago pentsamendua artifizio bidez geldiarazi beharrik; [4] maitatzea bera ere, egintza hori burutzen badu? ez daki nola egiten duen, ez
|
zer
maitatzen duen ezta zer nahi lukeen ere; azken batean, mundurako guztiz hil den baten antzera Jainkoagan gehiago bizi ahal izateko, horrelaxe gertatzen baita: heriotza gozo bat da, arima gorputzean egonik izan ditzakeen jarduera guztietatik askatze bat; atseginezkoa, egiaz gorputzean badago ere, arima harengandik askatu egiten dela dirudielako, Jainkoagan hobeki egoteko; hala gertatzen da, arnasa hartzeko ere bizirik geratzen ote zaion nik ez jakiteraino.
|
|
Amodioa ezarri zuen nigan. Emazteak maitatzen badu behintzat, ez daki nola maitatzen duen, ezta ez du ulertzen
|
zer
maitatzen duen ere; hain goiko egoerara ekarri duen Erregeak dion maitasun handi handiak arima honen maitasuna bat egin behar du Berarekin, adimenak ulertzerik merezi ez duela, eta bi maitasun hauek maitasun bakar bihurtzen dira. Egiaz Jainkoaren maitasunarekin hain bat eginda egonik, nola atzeman dezake adimenak?
|
|
Honela dio: Konparazio honen bidez uler daiteke nola maita dezakeen batek,
|
zer
maitatzen duen ulertu gabe, hori ulertzen zaila baita. –
|
|
Diodanez, ezagun izaten da berehala non dagoen [maitasun hau]; ezin baita ezkutatu gizontxo bat edota andretxo bat maitatzen denean, eta zenbat eta gehiago ezkutatu nahi izaten den, orduan eta gehiago agertzen da. Hau izaki txatxar bat maitatzea denean, maitasun izenik ere ez baitu merezi, ezerezean oinarritzen delako, eta atzeraka eragiten du konparazio hau ipintzeak berak ere; eta ezkutatu egin ote daiteke Jainkoarena bezain maitasun indartsua eta halako oinarri gainean eraikia dena,
|
zer
maitatua eta maitatzeko motiboak hainbeste izanik. Azken batean maitasuna da eta izen hau merezi du; hemen munduko huskeriek ostua izan behar dute.
|
|
Ez dakit zergatik harritzen garen; gauza hauek esaten entzuten dudanean: , hark gaizki ordaindu zidan?,, beste honek ez nau maite?, barre egiten dut neure baitan; zer ordaindu behar dizu edota
|
zer
maitatu behar du zugan. Honetan ikusiko da zer den mundua, zeuen maitasunak berak emango baitizue berehala zigorra; horrek desegiten zaituzte, biziki sentitzen duelako bihotzak umeen antzeko jolasean murgildua eduki izana.
|
|
Gainerako maite erakutsiek gogait eragiten diete, inolako onik ez dietela egiten eta kalte egin diezaiekeela ohartzen baitira; ez dituzte, horratik, eskertu gabe eta Jainkoari gomendatuz ordaindu gabe uzten. Jaunaren gain uzten dute maite dituztenen zama, izan ere, maitasun hori handik datorrela ikusten dute, berez ez dagoela
|
zer
maitatu uste baitute, eta gero iruditzen zaie Jainkoak maite dituztelako dela maitasun hori, eta Haren Maiestatearen esku uzten dute ordaintzea eta otoitz egiten diote, eta horrela, beraiei ez dagokielakoan, aske geratzen dira. Eta gauzak ongi ikusiz, perfekziozko ondasunak irabazteko mesede egin liezaguketen pertsonekin ez bada, uste izaten dut batzuetan, zein itsumen handia den besteek gu maita gaitzatela nahi izate hau.
|
|
–Egia da ikusten dutena maite dutela eta entzuten dutenera zaletzen direla; baina iraunkorrak direla ikusten duten gauzetara. Gero hauek, maite badute, igaro egiten dira gorputzetatik eta arimetan jartzen dituzte begiak eta
|
zer
maitaturik dagoen begiratzen; ez badago, baina, aitzurtuz gero meatze honetan urrea aurkituko dutelako nolabaiteko seinale edo erarik ikusiko balute, maite badute, ez die minik emango lanak; ez zaie aurrean ezer jarriko gogo honez gaindituko ez dutenik arima haren onerako, beti hura maitatzen iraun nahi luketelako eta ongi dakitelako, barneko ondasunik ez badu eta Jainkoa bihotz bihotzez maite ez... Eta ezinezkoa dela diot, hartara behartzen badu eta maitasunaren maitasunez hilko balitz eta haren alde ahal dituen egintza on guztiak egiten baditu eta berezko dohain guztiak batera baditu ere; borondateak ez du indarrik izango ezta oinarri ona hartzerik ere.
|
2016
|
|
Maitasuna edo gorrotoa, ez dakit
|
zer
maitatzen dugulako jarraitzen dugun/ dudan lan gogor eta zoragarri honetan, baina datuak datu hortxe bizirik irauten dugu artistok.
|
2017
|
|
Hil behar bagaituzte, bandera eta herrialde bat asmatzen ditugu horien alde borrokatzeko; eta, bizirik ateratzen bagara, berriz, horiek maitatzen jarraituko dugu. Soldadu txepel horiek
|
zer
maitatu aurkitu zuten, eta horrek Berlinen eta Vienan egindako plan fina oztopatu du. Baina nire lagunek oraindik ez dute azkeneko karta jokatu, ezta gutxiago ere.
|
2018
|
|
Zertarako borrokatu gara?
|
Zertarako
maitatu gara. Hau dena gu gabe segitzen bada/ Harria bera desegiten denean/ Zuhaitzak xutik iraunen ote du?
|
|
ez beste edozer gauza izan den betiko Espainia/ Gaztela hori, ez beti oroipen onekoa, euskaraz atsotiztegiak berak belzten zuena?, guztion aberri izatea da bat batean obligazio, eta gurtu eta maitatu egin behar da. Izan ere, Koroaren printzipioa herriaren nahiarenaz bezala, ezpataren printzipioa zuzenbidearenaz ordeztu denez gero, eta zuzenbidea sakratua deklaratu, guztiz, razionalki??, zer gurtu ahal den eta
|
zer
maitatu behar den ere, lege konstituzionalez erabakitzen da orain. Herengusuak ere sekula izan ez ginenok, legeak anaia bihurtu gaitu.
|
|
|
Zertarako
maitatu gira?
|
|
Guitryk esaten zuen bezala, batek ez daki
|
zer
maitatu.
|
2020
|
|
... harreman aspaldiko guztiekin ere, euskaldun, galego edo katalanentzat orain artean" aberria" ez beste edozer gauza izan den betiko Espainia/ Gaztela hori,(...) guztion aberri izatea da bat batean obligazio, eta gurtu eta maitatu egin behar da. Izan ere, Koroaren printzipioa herriaren nahiarenaz bezala, ezpataren printzipioa zuzenbidearenaz ordeztu denez gero, eta zuzenbidea sakratua deklaratu —guztiz" razionalki" — zer gurtu ahal den eta
|
zer
maitatu behar den ere, lege konstituzionalez erabakitzen da orain (EA, 9).
|
2022
|
|
zergatik bizi,
|
zergatik
maitatu, zergatik poesia idatzi,
|
|
Zergatik maite nauzu?
|
Zergatik
maitatu zaitut. Zergatik ene bizia orain hain berezia eta gogorra da?
|
2023
|
|
Egiaren izpiritua zientzian egon daiteke baldin eta ikerketaren gaia den objektuaren amodioa jakintsuaren eragingarria bada; eta objektu hori bizi garen unibertsoa da;
|
zer
maita genezake unibertsoan haren edertasuna ez bada. Zientziaren egiazko definizioa munduaren edertasunaren azterketa da.
|