Emaitzak: 8
2011 | ||
marko teorikotik proposamen praktikoetara hau da aztertu behar duguna: | zer lotura egon behar du banakako elementuen eta elementu guztien artean, hizkuntzek bizirik jarraitzeko, zein dira funtsezko, oinarrizko eta bigarren mailako elementuak? | |
2014 | ||
Oso euskaldunak diren herrietan ere, jendeak euskaraz jakin arren, eta batik bat gazteek, erdararako joera dutela kalean ikusi eta entzuten da. Azpeitia da 5.000 biztanletik gora dituen herririk euskaldunena, eta hain herri euskalduna den eremuan gazteek herriko hizkuntzekiko | zer lotura afektibo duten aztertzea erabaki da. • Hitz gakoak: | |
Ikerketa honetan Azpeitiko batxilergoko ikasleek herriko hizkuntzekiko | zer lotura afektibo edota bizipen dituzten aztertu nahi izan da. Herriko hizkuntzak esaten denean, euskara eta gaztelaniari egiten zaio erreferentzia hemen, horiek baitira hizkuntza ofizialak eta herrian gehien hitz egiten direnak. | |
2017 | ||
Euskaltzaleen mugimenduaren eragin ahalmena herriko gizarte mugimendu, erakunde eta enpresatan eragiteko gaitasunaren arabera neurtzen da. Eta horretarako Euskaltzaleen Elkarteek beste eragile eta mugimenduekin | zer lotura eta harreman duten ere kontuan hartu beharra dago. Euskalgintza tradizionaletik harantzago joateko garaiak dira. | |
2018 | ||
Emakumeek euren egoera soziala hobetzea bilatzen dute eta hartzen dituzten erabakietan zein aurrera eramaten dituzten jarduna edo praktiketan asmo hori ikus daiteke. Asmo horrek ez du | zertan lotura eduki behar hizkuntza jakin batetiko jarrerarekin (esate baterako, hizkuntza jakin bat baztertu nahiarekin), baina argi dago horrekin lotutako erabakiak eta praktikek ondorio jakin bat eduki dezaketela hizkuntza horretan. Hau da, emakumeek, bere egoera soziala hobetu nahian praktika batzuk garatu ditzakete eta horiek hizkuntzan eragina zuzena eduki dezakete. | |
2021 | ||
Non da euskara haientzako erreferente diren esparruetan? Azkenik, | zer lotura pertsonal dute euskararekin. Zer pisu du euskarak beren emozioetan, nork bere burua definitzeko eta agertzeko moduan? | |
Esparru horietan, zer elementuk indartuko lukete euskararen presentzia? Azkenik, | zer lotura pertsonal dute euskararekin. Zer pisu du euskarak beren emozioetan, nork bere burua definitzeko eta agertzeko moduan? | |
2023 | ||
Artikulu honetan ahalegina egiten da hizkuntz politiken kultur dimentsioa argitzeko: | Zer lotura dute euskal kulturgintzaren transmisioak, nolabaiteko murgiltze kulturalak, eta euskararen erabilerak. Komeni al da botere harremanei erreparatzea? |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
zer | 8 (0,05) |
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
zer lotura | 8 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
zer lotura afektibo | 2 (0,01) |
zer lotura pertsonal | 2 (0,01) |
zer lotura eduki | 1 (0,01) |
zer lotura egon | 1 (0,01) |
zer lotura ukan | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |