2008
|
|
Aspalditik nauze euskalkietako ahozkotasuna berreskuratu eta indartzearen aldekoa, baina ez galdetu niri nola egin behar den zehazki lan hori. Ez galdetu niri ira kaskuntzan zer nolako mailaketa egin behar den, zer adinetan,
|
zer
lekutan, non bai eta non ez den sartu behar bizkaiera, gipuzkera, nafarrera edo dena delakoa. Ez galdetu niri... nik ez baitakit.
|
|
zein dira euskarazko, derivativos nominales colectivos? direlako horiek?; zer ezaugarri semantiko eta zer harreman molde sintagmatiko dute?;
|
zer
leku dagokio alde> atzizkiari, marko horretan guztian. Goazen, beraz, urratsez urrats.
|
|
Orain arte maila teorikoan aritu gara zenbait kontzeptu linguistiko argitu nahian eta bi curriculumetan kontzeptu horiek nola jaso diren edo
|
zer
leku egin zaien agerian jarri nahi izan dugu. Gainera, zenbait adierazpenen bitartez, euskararen aldaerak zein esparrutan kokatu behar diren argitu dugu.
|
2010
|
|
Motibo batek zein besteak leku berera garamatza hortaz. Batzuek eta besteok buruan dugun etorkizuneko gizartean euskara erdarek
|
zer
leku behar luketen, eta horretarako nolako eskola modua nahi dugun, egungo eztabaidaren muinetako bat bihurturik dago. Mitxelenaren 1982ko esaera,, parece que la clave estaría en encontrar un locus, un nicho o hueco al que se consiguiera adaptarla?
|
|
Erredundantzia hutsa litzateke hori.
|
Zer
leku opa diogu hortaz euskarari, eta zer leku gaztelaniari. Zer leku opa diogu bakoitzari espazio fisikoan, eta zer leku espazio sozio funtzionalean?
|
|
Erredundantzia hutsa litzateke hori. Zer leku opa diogu hortaz euskarari, eta
|
zer
leku gaztelaniari. Zer leku opa diogu bakoitzari espazio fisikoan, eta zer leku espazio sozio funtzionalean?
|
|
Zer leku opa diogu hortaz euskarari, eta zer leku gaztelaniari?
|
Zer
leku opa diogu bakoitzari espazio fisikoan, eta zer leku espazio sozio funtzionalean. Eztabaida eta adostasun bilaketa hori ez da batere erraza.
|
|
Zer leku opa diogu hortaz euskarari, eta zer leku gaztelaniari? Zer leku opa diogu bakoitzari espazio fisikoan, eta
|
zer
leku espazio sozio funtzionalean. Eztabaida eta adostasun bilaketa hori ez da batere erraza.
|
2013
|
|
Gero, ohartuko gara arrakasta zuen prentsa lekuan lekukoa zela. Hirugarrenik, Eskualduna astekariak berak eremu horretan
|
zer
leku zuen aipatuko dugu.
|
2020
|
|
Bestela erranik, zein da euskal literatura sistemaren" inkonziente kritikoa" 337? Eta horren irizpideek
|
zer
leku uzten ote diote Etxamendiren narratibak barneratzen duen bezalako hizkuntza aniztasun" ez babelikoa" ri? 338 Bestalde, Eñaut Etxamendi euskal herri literaturaren narratzaile izanik, horrek zer gaitasun eskatzen ote dio Etxamendiren narratibaren hartzaileari. Hartzaileak herri literaturaren kultura efektua ulertzeko zer nolako ezagutzak izan ote ditu?
|
|
Ikus dezagun orain, euskal kritika literarioak
|
zer
leku egin dion Eñaut Etxamendiren obrari eta horren iruzkinari. Nork, zer agerkaritan eta nola kritikatu duen ohartzea garrantzitsua izanen da," kritika unibertsitarioa eta egunkari kritika edo publikoa" 279 bereiziz.280 Gure kasuan, Etxamendiren obra narratiboa aztertzen duten iruzkinak egunkari kritika sailekoak dira.
|
|
Hau da, Basa Sagarrerik eta harekiko harreman sinbiotikoaren kontzientziarik ez balitz, Etxamendiren utopia literariorik ez liteke. Nola interpretatu eta
|
zer
leku eman ote, sinesmen ez arrazionalen arabera sentitzen duen eta horren arabera irudimen literarioa gorpuzten duen euskal narrazioari? 186
|
|
EÑAUT ETXAMENDIK
|
ZER
LEKU DU EUSKAL LITERATURAN?
|
|
Ondoko hau da egiten duen galdera: euskal literaturan
|
zer
leku bereganatu ote du Etxamendiren narratibak. Auzia literaturgintzaren zein idazlearen ibilbide literarioaren aldetik kontsideratu behar denez, ikuspegi historiografikoaz gainera ikuspegi etikoa eta biografikoa ere kontuan hartu behar dira.
|
|
Batetik, euskal literaturak historian zehar ezagutu duen baserriaren imajinarioarekiko dituen antzekotasun eta desberdintasunetan zehaztu beharra dago Eñaut Etxamendiren Naturaren Poetikaren kokapena. Halaber, herrikoitasunaren kontzeptuan Etxamendiren narratibak
|
zer
leku duen azpimarratu. Hola, euskal literatura garaikidearekin alderaturik erazagutuko da Etxamendiren narratiba.
|
|
2 PARTEA. EÑAUT ETXAMENDIK
|
ZER
LEKU DU EUSKAL
|
|
Euskal sorketa literarioa(). jorratzen lehena Joana Pochelu izan zen.4 Ziurtapen hauek bada, zenbait galdegai zabaltzen dituzte:
|
zer
leku aitortzen zaio Eñaut Etxamendiren narratibari euskal literaturaren historiografian, gaur. Zer dela kausa ez da Etxamendiren narratiba ezagutuagoa ez eta adituek miatuagoa?
|
|
Ikus dezagun orain, 1964tik hona Eñaut Etxamendiri
|
zer
leku egokitu ote zaion euskal literaturan. Idazlearen kokatzearen inguruko auzia bi alderditatik kontsidera daiteke:
|
2021
|
|
75), adjektibo kalifikatzaileei erantsirik nolakotasuna adierazten duten izenak sortzen dituena (abilezia, ahulezia, artezia, finezia, gabezia, pobrezia, trebezia). Gehienetan mailegu egokituen amaieran aurkituko dugu tate atzizkia (besterik da euskal ondare lexikoko mailegu horiek
|
zer
leku duten gaur euskara estandarrean), eta, horrenbestez, ez genuke euskal eratorpen atzizkitzat hartuko (birjinitate, karitate, libertate, sinzeritate); baina latinezko tate (m) atzizki horren aldaerak ere antzematen ditugu euskal adjektiboetatik eratorritako izenetan (ahuldade, bakardade, gogortade, ondare, ondade...) 2 Gramatikarien artean tzia atzizkiaren formak zalantzak sorrarazi ditu; Azku... Villasantek (1974:
|
|
Beste itzulpen batzuetan: zer orduz, zer ordutan, zoin orenez, zein orduz eta abar); Baina non edo gorputzaren
|
zer
lekutan gantzutu behar ote da eria? (Agirre Asteasukoa); Ez dut esanen zer herritan, orain Gerrieder izengoitia duen etxe batek...
|
|
Hau da, ‘osagarri erlazioa’ dago elementu gobernatzaile horren eta perpaus osagarriaren artean. Horrek, aldi berean, bide ematen digu aztertzeko
|
zer
leku duten perpaus osagarriek perpaus nagusiko argumentuen artean.
|
|
30.4.2a Aurreko puntuetan esanak kontuan hartuta, predikatu bakoitzak zer argumentu sare eratzen duen jakin genuke eta ikusi sare horretan
|
zer
leku duten perpaus osagarriek. Bistan da gramatika honek ezin duela horrelakorik eskaini.
|