Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2008
ZER LEKU DU EUSKARAK ARLORIK BERRIENETAN?
Zer leku du euskarak arlorik berrienetan?
‎Azkenean, bizitzaren zati oso handia ematen dugu hedabideak ikusten, entzuten eta irakurtzen. Kualitatiboki, bestalde, argi dago hedabideek zer garrantzi handia duten jendartean ereduak hedatzerakoan; hizkuntzez ari garenean, zehazki, ezin uka daiteke gaur egun hedabideek zer leku garrantzitsua duten, adibidez, hizkuntzaren erregistro berriak hedatzeko lanean. Gai garrantzitsua iruditzen zitzaigun, beraz, Zarauzko Udaletik proposatu zigutena.
2010
‎hori litzateke beste ezer baino lehen aztertu genukeena: euskarak zer leku duen egungo agendan; komunikabideek zein aipamen maila ematen dioten: lehentasunezkoa, bigarren mailakoa, bazterrekoa ala hutsaren hurrengoa. dena den, komunikabideez pluralean hitz egitea ezer gutxi esatea da, komunikabideak asko eta oso ezberdinak direlako. horregatik, egunkariz egunkari, irratiz irrati, telebistaz telebista, blogez blog, sare sozialez sare sozial..., aztertu litzateke euskarak agendan duen lekua. badago zer eginik, beraz!
‎Hori litzateke beste ezer baino lehen aztertu genukeena: euskarak zer leku duen egungo agendan; komunikabideek zein aipamen maila ematen dioten: lehentasunezkoa, bigarren mailakoa, bazterrekoa ala hutsaren hurrengoa. dena den, komunikabideez pluralean hitz egitea ezer gutxi esatea da, komunikabideak asko eta oso ezberdinak direlako. komunikabideek euskarari buruz informaziorik ematen duten ala ez, eta, baiezkotan, nola tratatzen duten, agenda setting gisa hartuko litzateke.
‎1 2010eko irailaren 6an eta 7an honako hau eskatu nien: " idatzi non eta noiz sortu zinen eta zure bizitzan euskararekin izan duzun harremana, noiz eta nola ikasi zenuen, zer leku betetzen duen hizkuntzak zure bizitzan, zure harremanetan, zure barnean". artikulu hau prestatzeko idazki horietaz baliatzeko aukera (eta baimena) eman izana eskertu nahi diet guztiei.
2011
‎Bietan antzeko gaiei buruzko informazioa jasotzen ahalegindu naiz: gazteentzat musika zer den; zer leku duen beren bizitzetan; zergatik entzuten duten; noiz eta nola entzuten duten; nora jotzen duten musika bila; euskal musikaren inguruan dituzten uste eta aurreiritziak; komunikabideak oro har, eta, batik bat, musikaren inguruan euskaraz egiten diren irratien gaineko iritziak; irratia entzuten duten ala ez; entzuten ez badute zergatik ez; zein publikori zuzenduta dagoen; ematen duten musika mo...
2015
‎Sorterriko hedabideak eskura izanez gero, berriz, fisikoki urrun dagoen espazio publiko horren partaide sentitzeko aukera dute gutxiengo diasporikoetako kideek. Taldekidetasun sentimenduen dislokazio espazio tenporal horretan sakonduta, Amezagak gogora ekartzen ditu Meyrowitz en" placeless cultures" delakoak (Meyrowitz, 1985), zeintzuen arabera kultura batek ez du zertan leku fisiko bati lotuta egon, komunikabide digitalek deserrotze geografiko hori posible egin dutelako. Bada, beste kontinenteetatik etorritako euskal herritar berrientzat telebista euren jatorrizko komunitatearekin kontaktuan egoteko eta haren parte sentitzen jarraitzeko bide eraginkorra den modu berean, euskal hiztun komunitatearen periferia geografikoetan bizi garen euskaldunontzat euskarazko komunikabideak hiztun komunitatearen partaide sentitzeko modua izan daitezke.
2016
‎b) Noiz, nola eta zergatik uzten zaio herritarren ama hizkuntza belaunez belauneko perspektiban luze zabal transmititzeari471? Euskarari bizirik eta indarrean eusteko orduan zer leku dagokie etxegiroari, auzo giro hurbilari eta, oro har, belaunaldi berrien lehen 30 urteko sozializazio agente nagusiei (lehen eta bigarren mailako eskola, kultura kontsumoa, ikus entzunezko eta idatzizko hedabideak, lagunarteko aisialdia eta kirolgintza, bikote moldaera, goi mailako ikasketa fasea, lan esparrua,..). Zein neurbidek iragar lezake ongien euskarak eskualde batean edo bestean ageri duen mintzaldaketaren zenbatekoa, nolakoa eta lastertasuna?
‎Aldagai horietariko hainbat nekez (osorik edo nagusiki) hiztun herri ahularen kontrolpean izango dela jakinik, aldian aldiko aldakuntza prozesu horiek gorabehera zein dira hogei bat urtera begira gure artean plantea litezkeen lehentasun irizpide basikoak473? d) Euskara indarberritzeko saio zabalaren altzoan zer leku, eta zer lehentasun, dagokie egunetik egunera ahulduago ditugun arnasguneei. Zer elementu ekonotekniko, soziokultural, lurralde antolamenduzko (tartean etxegintza) eta juridiko hartu behar dira kontuan, hein batean bederen kontrolpean gordez, hizkuntzaren azken gotorleku naturalotan ere, azken hamar hamabost urteotan gertatzen ari den bezala, euskaltasun beteak nabarmen behera egin ez dezan?
‎e) Hizkuntza handien (gaztelania frantsesen, oso beste neurrian ingelesaren,..) eta euskararen arteko bizikidetza zein ardatz nagusiren jira-biran antola liteke XXI. mende honetan, hizkuntza ahularen kaltegarri izango ez den modus vivendi luze asmozkoa eratzeko474? Zer leku dagokio eginbehar horretan konpartimentazio geoterritorial eta soziofuntzional berritu bati. Nola diseinatu, adostu eta aplikatu gizarte bizitza modernoarekin bateragarri izan litekeen konpartimentazio iraunkorra?
‎Euskara indarberritzeko saio zabalaren altzoan zer leku, eta zer lehentasun, dagokie egunetik egunera ahulduago ditugun arnasguneei?
‎6.1" lehendabizi ikasi, gero egin" paradigmatik" eginez ikasi" formulaziora pasa beharra. euskara indarberritzeko saioan eskolak zer leku duen argi ulertzea.
2018
‎• Elkarteetako euskaldunak arrazoiekin jantzi, egunerokoan sortzen zaizkien oztopo eta zalantzei aurre egiteko: zergatik lehenetsi euskara, zer leku eman garbi izan (adibidez, ez da nahikoa ekitaldien sarrera eta amaiera euskaraz egitea, edo izenburua euskaraz ere jartzea), zer den errespetua, gune hegemonikoen beharra, aniztasunaren
2019
‎Nabarmen ahuldu eta, azkenean, desegin dezake horrek gertuko komunitatearen trinkotasuna." horrela dira kontuak, gure ustez, batez besteko joerari dagokionez. eskertzekoa da oso, horregatik, aurrez aurreko jardunaren (teoria sortzaile soziolinguistiko handien" face to face interaction" famatuaren) oinarri oinarrizko aldakuntza horri Lionel Joly-k atentzio eta arreta bizia eskaini izana. hemen ere, dena den, aurreko oharra erantsi nahi nuke. zer neurri du interakzio molde berri honek arnasguneetako hiztunen (zaharren, sasoikoen, gazteen, gaztetxoen eta haurren) artean? zer leku okupatzen du elkarrekintza molde horrek arnasguneetako hiztun horien espazio soziofuntzionalean (non da bizi, non nabarmen, non ahul eta non hutsaren hurrengo). Jakintxukeria teorizistak irudituko zaizkio kontuok gutako zenbaiti. gauzak ez dira ordea horrela:
2022
‎Esparru sozioekonomikoan, enpresek hizkuntzak kudeatu egin behar dituzte, are gehiago globalizazioaren garaian, eta euskararen normalizazioaren edo biziberritzearen alde egonez gero, aztertu dute hizkuntzak nola erabiliko dituzten: zer leku izango du euskarak. Lehentasuna izango badu, nola eman?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia