2004
|
|
Konparazio bat utz dezaket, bai, baina beste konparazio baten beharrean aurkituko naiz, nahi eta nahi ez. Bigarrenik, Wittgensteinek ez digu behar bezala argitzen
|
zergatik
hasieran konparazioa zirudiena, orain funtsean zentzurik gabekoa dela dirudien. Ezen argudio horri hertsiki jarraituz gero, hasierako konparazioak ez ezik hurrengoak (edo hurrengoek) ere zentzurik gabea izan luke (lukete).
|
2007
|
|
Edo zergatik 13 unitate eta ez gehiago (edo gutxiago)?
|
Zergatik
hasiera perpausak soilik, eta ez testu osoak. Zergatik ematen dira adibide bi soilik konponduta unitate batzuetan (2 ADIBIDEAK apartaduan), eta lau edo sei beste batzuetan?
|
2008
|
|
Zergatik Txina?
|
Zergatik
hasieran ez eta bi urte pasatu ostean bai?
|
2010
|
|
–
|
Zer
hasiera?
|
|
Bada beste akats bat, zeren eta lan horien itzultzailea Bernardo Garro" Otxolua" izan baitzen, Abere dontsuak [11] izenburuko lanean Euzkadi egunkarian atalka emanda. Orduan
|
zergatik
hasieran esleitu zitzaion Lotsatiri lan horien itzulpenen egiletasuna. Urkiza ez zelako konturatu Otxoluak sinatzen zuen lanean Ardiak eta bildotsak (Euzkadi, 1936, 7236 zk) zeritzon ataltxo horietako batean Willian Blacke ren olerki bat emateaz gain, Bildotsa, Lotsatiren beste bat agertzen zuela, Nere maite ederra izenburukoa.
|
2013
|
|
Horretarako, gaitasun kritikoa landu beharra funtsezkoa zaigu euskal munduan ere. Ez dugu
|
zertan
hasierako diseinu perfektu eta aratza, ideologiaren zordun dena, zuritu beharrik; zer izan zuen ez da gure erronka, zer izan zen baizik.
|
2019
|
|
Zergatik Txina?
|
Zergatik
hasieran ez eta bi urte pasa ostean bai?
|
|
Narrazio honetako gakoaren funtsezkoena osatu duten gertaera gehienen ebidentziak argi aski frogatu du Raimundo Silvak ez duela atarramentu onik izan bere ikuspegiak ezartzen saiatu denean, ez eta ikuspegi horiek historian ezezko bat sartzearen ondorio, nolabait esan, ezinbestez zuzenak zirenean ere, historia hori izan zelarik, berak bere ezetza paratu zuen arte, egintzak deitzen ditugun nolabaiteko patu partikular horren preso, ikuspegiok beste hainbat ikuspegirekin harremanean esanahirik lortzen duten edo gure kontzientziaren egoera jakin bateko une zehatzean sortzen diren bazter utzirik. Konturatu da bere askatasuna hasi eta bukatu egin zela Ez hitza idatzi zuen une berean, eta hortik aurrera lehena bezain larderiatsua zen beste patu bat mugitzen hasi zela, eta orain ulertzen saiatu behar duela
|
zergatik
hasieran bere ekimenaren eta gogoetaren ondorioa zirudiena, berarengandik kanpoko mekanika baten ondorioa zen eta den, mekanika horren funtzionamenduaz ideia lauso bat baizik ez duela, eta mekanika horretan parte hartzen badu, parte hartzen du zoriz erabiltzen dituen palanka eta botoien bidez, palanka eta botoi hauen egiazko funtzioa zein den jakin gabe, jakinik, bakarrik, horixe dela bere papera... Horregatik egiazta daiteke ezen, berak ez zuelarik aldez aurretik pentsatu Lisboa setiatu zuteneko historia berriz kontatzea hemen kontatuta datorren bezala, bestea bezain gupidagabe den eta hitz bat alderantzikatuz ustez itzuri zuen behar baten ondorioaren aurrean dagoela, berriz ere, baina orain negatiboan, edo termino ez hain erradikaletan esatearren, musika berbera idatzi izan balu bezala da, nahiz eta nota guztiak tonu-erdi beherago idatzi.
|